خبر کسر 5000 تومان از حساب مشتریان بانک ملی، یکی از پربیننده و پربحث ترین اخبار در روز گذشته بود.

به گزارش خبرآنلاین، بانک ملی ایران که با بیش از 50 میلیون حساب یکی از پرجمعیت ترین خانواده های بانکی محسوب می شود، چند روز پیش اقدام به برداشت مبلغ 5 هزار تومان از حساب مشتریانی کرد که برای آن ها پیامک اطلاع رسانی حساب ارسال می شد.


همین امر موجب نارضایتی مردم شد. عده ای این کار را خیانت در امانت نامیدند و ناراضی های دیگر گفتند که حساب هایشان را خالی خواهند کرد.

انتشار این خبر در سرویس مشکلات مردم خبرآنلاین، سیل نظرات را سرازیر کرد و هر کدام از مشتریان این بانک، با یک ادبیات اعتراض خود را نسبت به این قضیه اعلام کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشته: من دیگه یک هزار تومنی تو حساب نگه نمیدارم این چه وضعیه که بانک بدون اطلاع دست میبره از حساب مردم پول کم میکنه تو سایت بانک ملی نوشته اگر کسی خواست باید بصورت حضوری فرم کتبی پر کنه ولی خود سرانه از حسلاب مردم پول برداشتن چه معنی میده این فقط بی اعتمادی به بانک ملیه.

کاربر دیگری از تغییر حسابی که به آن حقوقشان ریخته می شد خبر داده و گفته که این اقدام بانک ملی موجب شد تا شرکتی که برایش کار می کند، نوع حساب واریز حقوق را تغییر دهد.

مشتریانی هم بودند که معتقدند همانطور که بانک ملی ادعا می کند، قبلا اطلاع رسانی کرده بوده. یکی از این کاربران می نویسد: اکثریت بانک ها امسال این کارو انجام دادن ، بعضی ها برای ارقام کمنتر از یه مبلغی گذاشتن مثل اقتصاد نوین، ولی انصافاگ بانک ملی تو شعبه ها و سایت اطلاعیه زده .

البته در جواب این کاربر، مشتری بانک ملی دیگری می نویسد که نباید در سایت خودشان فقط اطلاع رسانی می کردند چون تعداد کمی از افراد هستند که هر روز سایت بانک ملی را چک کنند!

این کامنت هم در تایید همین حرف است: درسته برخی از بانک های دیگه همه این کار رو کردند ولی با پیامک اطلاع رسانی کردند نه اینکه طرف بگه بیا هر روز سایتمون و چک کن ما اونجا اطلاعیه هامون رو میزنیم.


نظر دیگری در همین رابطه به شرح زیر ثبت شده است: ادعاي اطلاع رساني بانك ملي از طريق پيام كوتاه يا سايت، دروغ محض است. بنده دو هفته پيش با رييس يكي از شعب صحبت كردم و ايشان گفتند كسر چنين مبالغي امكانپذير نيست و اگر چنين باشد در سطح وسيع اطلاع رساني خواهد شد، ما اينجا چك داريم كه به خاطر 500 تومن كمبود حساب پاس نميشود. امروز دوباره خدمت ايشان رسيدم و صحبتشان را يادآور شدم. خوشبختانه به خاطر داشت و گفت من هم نسبت به اين قضيه معترضم فقط روابط عمومي بانك ملي، و خدمات انفورماتيك مونده كه اونا هم معترض بشن. خدا ايران رو از بلاي دروغگويان حفظ كنه.

فرد دیگری که او هم این کار بانک را خیانت در امانت می داند می گوید: زمانی که حساب در بانک باز می کنید چند نسخه برگه بهتون میدن که مطالعه و امضاء کنید به نوعی قرارداد فی مابینه بین شما و بانک مورد نظر. آیا برداشت این مبلغ در این برگه ها عنوان شده بود؟ آیا عنوان شده بود در صورت ارسال پیامک بانک حق برداشت از حساب شما را دارد؟ نشده بود. ارسال پیامک و اینگونه اطلاع رسانی قانونی نیست. بانک ملی و هر بانکی که به این عمل مبادرت دارد در واقع عملش خیانت در امانت و نوعی دزدیست.

در تایید همین کامنت، یکی دیگر می نویسد اگر می خواستند برای خدمات پول بگیرند، به جای این که اول پول را کم کنند بعد بگویند هر که نمی خواهد انصراف دهد، پیامک را قطع می کردند و می گفتند هر کس می خواهد بیاید وصل کند. اینطوری اول پول را برداشت کرده اند. خیلی ها حوصله پیگیری ندارند و می گویند پنج هزارتومان چیزی نیست. اما این پول در کل مبلغ زیادی روانه جیب بانک می کند.

خیانت در امانت، کلیدواژه ی خیلی از کامنت هاست. چندتا از نظرات این چنینی به شرح زیر است:


احسنت.بعد می گویند ما محرم اسرار مردم هستیم، شما به امانت مردم خیانت میکنید، اینکه ما گفتیم دلیل نمی شود. من هم می توانم زنگ بزنم و به شخصی بگویم می خواهم از جیب تو دزدی کنم، آیا این گفتن دزدی مرا توجیه می کند؟

به چه حقی این کار انجام شده ؟ چه اطلاع رسانی شده باشه و چه نشده باشه بانک هیچ حقی نداره و اگر برای امکاناتی بخواهد پولی بگیرد باید مشتریان به بانک رجوع کرده و آن 5 هزار تومان را به حساب بانک ملی واریز کنند تا امکانات درخواستی فعال شود . نه اینکه خودشون واسه خودشون مبلغ رو کم کنن . مگه الکیههه . این پول حرومه.

واقعا برای بانک ملی متاسفم این مصداق بارز خیانت در امانت است و در بسیاری از مواقع هم پیام ها ناقص ارسال میشود . در یک مورد پیام ارسالی از طرف بانک با حساب من دو میلیون تومان اختلاف داشت .من نمیدونم این هزینه برای چیه؟ برای این اشتباهات

کاربر دیگری به حساب و کتاب پرداخته و خواستار محاکمه این افراد شده! متن کامنت او به شرح زیر است: بانک گفته از برخی مشتریان اما من هرکسی رو پرسیدم کسر کرده مبلغ رو حالا از مردم میخوان برای حذف این سامانه اس ام اس ارسال کنن. یعنی از راه ارسال اس ام اس هم پول در بیارن. حساب کنید ببینید اگه از 20 میلیون شماره حساب پول کسر کرده باشن میشه 200 میلیارد. حالا اگه این 20 میلیون اس ام اس به سامانه این بانک بده میشه مبلغ 200 میلیون تومن درامد در مخابرات. بعد سهم بانک ملی از این درامد مخابرات؟؟؟؟ لطفا یه نفر توی این ملت پیگیر این مسئله باشه تا عوامل این کار محاکمه بشن..محاکمه فقط محاکمه علنی برای رسوایی این نوع تفکر که تنها پول رو توی زندگی میشناسن و همش فکر یه راهی هستن برای پول از دیگران کشیدن.


کامنت دیگری که ته مایه های طنز دارد و البته بوی لجبازی هم می دهد به این شکل ثبت شده: من از این به بعد تمام رسیدهامو از خودپرداز میگیرم و نگا نکرده میندازم سطل زباله.اینطوری شاید هزینه کاغذ و پیامک ها شاید به 5تومن برسه.


خیلی ها هم گفته اند که حساب هایشان را خالی می کنند یا بسته اند:

من که به شخصه دیگه با بانک ملی کار نمی کنم و همه گردش حسابمو به یه بانک دیگه منتقل میکنم. این اقدامشون تو روز جمعه یعنی دزدی محض و باید نتیجه این دزدیشونو ببینن. در ضمن این که پول پیامک و کم می کرد نمینونست این اطلاعیه رو با پیامک خبر بده.مگه چند نفرمون میره تو سال به سایت بانک ملی سر بزنه باید بانک مرکزی با این کارشون برخورد کنه.


 من امروز تمام حسابامو تو بانک ملی بستم واقعا متاسفم براشون صد نفر دیگه رو هم قانع میکنم حساباشونو ببندن اونوقت معلوم میشه بانک به خاطر همین پنج هزار تومن ناقابل به .... میافته یا نه بانک خیلی خیلی .......... اطلاع رسانی کرده باشه قبلش

عده ای هم از مشکلاتی که این برداشت ایجاد کرده می گویند. یکی از این مشکلات، برگشت چک به خاطر پنج هزارتومان است. یکی از کاربران نوشته که حسابش را به همان مبلغ چک پر می کند و بدون این که بفهمد 5 هزارتومان کسر شده، چکش برگشت می خورد.

باید دید مسئولین بانک ملی با این همه اظهارنظر و نارضایتی مشتریان خود چطور کنار می آیند و آیا تصمیم جدیدی برای این قضیه می گیرند یا خیر؟

17304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا شیخ سجادیه A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    8 42
    خدا وکیلی اطلاع رسانی شده بود هم پیامک زد بانک ملی و هم یک ماه تو سایت بانک ملی در قسمت اخبار اعلام شده بود.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
      3 0
      برای من هم پیامکش اومده بود که نوشته بود برای مطالعه قوانین سرویس پیامکی به سایت بانک مراجعه کنید، اصلا متوج. نشدم میکه خوان پنج هزار تومن ازم کم کنن،
    • حسین FI ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
      2 0
      من که همیشه تو حسابم پول هست و یک ریال هم از این پول سود نمی گیرم ولی بانکها ی دیگه هم سود میدن و هم رایگان پیامک میدن و به مشتری احترام هم میزارن.
  • سعید IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    38 3
    تنها راهش بستن حساب است........
    • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      3 17
      اگه کسی بخاطر 5 تومن یا 1.5 دلار بخواهد حسابش رو ببنده همون بهتر که حساب نداشته باشه چون احتمالا گردش مالی در همین حده که برای اون فرد اهمیت داره
  • م.خ IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    24 1
    هر جا سخن از اعتماد است . . .
  • همشهری A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    21 2
    این بانک ملی درست بشو نیست هر وقت آنجا کار دارم عزا میگیرم وقتی وارد بانک میشوم احساس میکنم زمان رضا شاه است
  • محمد IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 4
    خوشم میاد برای افزایش بازدید کننده هر چیزی رو منتشر میکنید. عوض اینهمه دروغ پردازیها یه سر تشریفتون رو ببرید یکی از شعب بانک ملی و فرم ساپتا رو ببینید و توی سایت منتشر کنید. البته کاملا مشخصه که نه جرات همچین کاری رو دارید و نه تایید این نظر رو.
  • mohammad US ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    9 11
    والا دروغ چرا برا من قبلش پیامک اومد
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    12 3
    واقعا برای این مردم متاسفم ........
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    14 1
    یک زمان شعار این بانک اعتماد بود ...
  • حامد ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    2 1
    ميلغ كسر شده از حساب من ٥٠٠٠٠ ريال مبلغ هر پيامك فارسي ٩٩ ريال در نتيجه بانك ملي امسال براي من ٥٠٥ پيامك خواهد فرستاد ؟؟؟؟ اصل كم كردن اين مبلغ بجاي خود اما اين نرخي كه از همه يكشان كم شده هم در نوع خودش شاهكار ميديريتيه !! لابد پول تبريك عيد رو هم ازهودمون ميگيرن دستشونم درد نكنه
  • فریدون A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    2 0
    سلام آیا بانک ملی که رقم چند میلیارد را برای هزینه پیامک اعلام کرده درآمد این بانک از محل سپرده های مردم راهم اعلام میکند ؟ ضمنا ارسال پیامک خدمتی بسیار کوچک است از طرف بانک که اگر آنهم نباشد و سودهای حاصله از سپرده های مردم در اینجا هم صرف نشود و از جیب مردم هزینه کنند و ... القصه، بانکداری در ایران معنای دیگری دارد و ما نمی دانیم .
  • مانی زنده دل A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    3 0
    خجالت آوره، هر مشکلی توی این مملکت بروز میکنه اولین گزینه ای که به اذهان ناقص خطور میکنه اینه که از مردم مایه بزاره اصلا مسولین دنبال ارائه خدمت نیستند دنبال راه درآمد هستند یعنی حتی اگر خدمات از جیب مردم هم هزینه بشه باید برای مجری سود کلان داشته باشه .
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    2 7
    بابا خجالت بکشید برا 5هزار تومان خودتون کشتید . . بانک ملی از5ماه پیش اعلام کرد چناچه بخواهید برای حسب شما نزد بان ملی پیامک بیاید موافقت یا مخالفت خود را اعلام کنید حالا چرا فکر می کنید بانک ملی سرخود از حساباتان برداشت کرده.می خواستید موافقت نکنید
  • saber IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    5 0
    درستش این بود که پیامک همه را قطع میکردند و بعداز افرادی که خواستار پیامک بودند با تایید خودشان از حساب آنها کسر میکردند این حق مردم است که به این کار اعتراض کنند. برداشت از حساب مردم نوعی خیانت است.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    2 3
    شاید برای همه پیامک ارسال نشده. ولی برای من پیامک اومد که سالی 10000 تومن هزینه داره. اگه نمیخوای با ارسال یه کد غیرفعالش کن. که من غیرفعال نکردم چون برام مهم بود. ولی من اگر جای مدیران این بانک بودم بیشتر این قضیه را بررسی میکردم. شما این همه از گردش حساب مردم درآمد دارین، زورتون میاد یه خدمت به این کوچیکی را به رایگان بدین؟؟ هزینه اینو میذاشتین به جای پول تبلیغاتتون به نظرم ضعف مدیریت کلان این بانک اینجا بسیار مشهوده و هزینه این بی اعتمادی خیلی خیلی سنگین شد.
  • حسام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    6 1
    واقعا برای این بانک متاسفم که می خواهد ضرر و زیانی که رئیس سابق دزدش به اقتصاد کشور وارد کرد به عناوین مختلف نظیر کاهش نرخ سود و دریافت کارمزد از سپرده گذران بگیرد
  • آزاد A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    4 1
    پول منو ديروز برگردوندن
  • سعيد A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 3
    همین فردا برید بانک و فرم فعال سازی پیامک که خودتون پاشو امضا کردین ببیندبند3حق برداشت کامزدو به بانک دادین ولی هممون نخونده امضاش کرد..حالا دادگاه بری خودت محکومی