شهرداری منطقه یک تهران می گوید مسئول ساماندهی به زمین های بدون صاحب یا با صاحب ناشناخته نیست. این در حالی است که قانون زمین شهری مسئولیت حیازت و نگهداری زمین های موات و بایر را به دستگاه های دولتی و شهرداری ها سپرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم این پیام را درج کرده: با سلام، قطعه زمین بزرگی در محله اراج تهران، خیابان ۲۲ بهمن، وجود دارد که طبق اعلان شهرداری مجهول المالک است و با کمک شهرداری تسطیح و تبدیل به زمین فوتبال شده ولی چون نظارت و مدیریتی بر آن اعمال نمی شود پوششی برای تجمع افراد مختلف و سلب آسایش همسایگان شده است. حرکات مشکوک و درگیریهایی نیز تاکنون مشاهده شده و هرگونه تذکر همسایگان نیز با وقیحانه ترین شکل ممکن پاسخ داده می شود. اخیرا نیز با نگهبانان بیمارستان نیکان که در کنار این زمین است درگیری فیزیکی داشتند که قبل از حضور پلیس فرار کردند. مراتب را مکررا از طریق سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۱ به شهرداری منعکس نموده ایم ولی متاسفانه هیچ توجهی ننموده اند. لطفا شما رسیدگی و پیگیری نمایید.

پس از پیگیری از طریق روابط عمومی بیمارستان نیکان، خائفی، کارمند این واحد با تایید اینکه چنین مشکلاتی در منطقه وجود دارد، اعلام کرد مسئولیت این زمین با بیمارستان ما نیست.
طبق قانون زمین شهری و آیین نامه اجرایی این قانون، نگهداری و حیازت از زمین های بایر و موات در حریم شهرها، با شهرداری هاست. در حالی که شهرداری منطقه یک تهران درباره این زمین می گوید حاضر به ورود به موضوع نیست و نمی تواند کاری کند. در این رابطه گفتگوی ما با كاظم داودى مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران که این زمین در اراضی تحت مدیریت این منطقه قرار دارد را بخوانید:

کامنت مخاطبمان را برای شما خواندم، فکر می کنید می شود برای ساکنان مجاور این زمین کاری کرد؟
شهرداری باید چه کند؟

همان کار تصریح شده در قانون، برای تملک و درختکاری و ایجاد بوستان محلی منظور بنده است؟
سر همین قانون که می گویید چند جا این کار را کرده اند و برخی مدیران شهرداری چند منطقه را گرفته اند و حبس داده اند و فعلا این شدنی نیست. اگر هم بحث شما امنیت و مسایل درگیری و شلوغی و مزاحمت است، همانطور که در پیام آمده، نیروی انتظامی باید در این مسایل ورود کند.

ولی قبلا شهرداری ها به وفور این زمین ها را تبدیل به بوستان محلی می کردند. چرا این کار را الان نمی کنید؟
شهرداری درباره زمین بایر مانند گذشته و 20 سال پیش حق ورود ندارد که زمین بایری را به فضای سبز تبدیل کند و بوستان محلی بسازد و این مسایل اکنون در دستور کار نیست.

نمی توانید دست کم این زمین را محصور کنید تا کارتن خوابها یا معتادان متجاهر تجمع پیدا نکنند؟
دیوارکشی یا محصور کردن زمین های این چنینی نیز در برنامه شهرداری نیست. زمین بایری که مالک داشته باشد این حصارکشی یا درختکاری به هر شکل، تغییر دادن، توسط شهرداری در زمینی را که متعلق به خودش نباشد، انجام نمی شود و شهرداری تصرف نمی کند. این فرق نمی کند که شما دو درخت بکارید یا دیوار کشی کنید.

درباره تجمع کارتخوابها چطور؟
درباره اشخاصی که کارتن خواب هستند، اگر جایی این مشکل وجود داشته باشد و ما هم اطلاع داشته باشیم همکاران مراجعه می کنند و اینها را به گرمخانه منتقل می کنند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    2 0
    زمین های خالی برای جای زلزله زدگان منظور شود.
    • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      0 0
      شما زمین خالی داشتی بده به زلزله زده ها الان توی فشته ولنجک وو ... زمینهای چند هزیار متری داریم. موقعیت های عایل که تا تری 40 میلیونم میرسه. شهرداری توان خرید نداره که بخره بده زلزله زده ها. یه زمین 10 هزار متری متری 40 میلیون 400 میلیارد تومن میشه