ساخت و ساز یک مجمتع فرهنگی در اکباتان که منجر به تخریب فضای سبز این محله شده، روز گذشته با حادثه ای همراه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ظهر جمعه گذشته، اهالی شهرک اکباتان در تماس با خبرنگار ما اعلام کردند یک کارگر در جریان ساخت و ساز یک موسسه فرهنگی دچار حادثه شد. این حادثه در همان ساختمانی اتفاق افتاد که اهالی شهرک اکباتان نسبت به ساخت آن اعتراض دارند.

به گفته شاهدان عینی، این حادثه ساعت دو بعد از ظهر در ضلع جنوب غربی بلوک 18 فاز 2 شهرک اکباتان اتفاق افتاد. ساکنان شهرک با دیدن ماشین های آتش نشانی در محل حاضر شدند که ماموران از نزدیک شدن آن ها به محل حادثه جلوگیری کردند.


جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی در تشریح این حادثه به خبرآنلاین می گوید که یک کارگر در چاهی 4-5 متری که در کنار ساختمان در حال ساخت قرار داشت سقوط کرد و دچار آسیب دیدگی شد.


به گفته او دیوار چاه ریزش کرده و کارگر در آن گرفتار شده بود که ماموران آتش نشانی به کمک او رفتند و کارگر آسیب دیده را تحویل اورژانس دادند.


به گفته اهالی شهرک اکباتان، پیش از این هشدارهایی نسبت به وجود چاه در آن منطقه از طرف ساکنان داده شده بود که با توجهی سازندگان مواجه شد. اهالی اکباتان همچنین می گویند احداث این سازمان تحت پوشش بیمه نیست و کسی در قبال حوادث احتمالی، مسئولیتی قبول نکرده است.


ساکنان فاز 2 اکباتان همچنان نسبت به ساخت این ساختمان معترضند و قرار است عصر دوشنبه آینده تجمع دیگری را در مقابل این ساختمان تشکیل دهند. آنها معتقدند این ساختمان در فضای سبز احداث می شود و زمین آن به عنوان بوستان محلی در طرح تفصیلی شهر تهران شناخته شده و واگذاری آن برای ساخت و ساز غیرقانونی است.

17304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهین A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    6 0
    آقا فرهنگ که زورکی نمیشه ... دست از سر محلمون بر دارید تو رو خدا ... بلوک های ۳ و ۵ هم با ارفاق ساخته شدن, چون زمینشون استحکام لازم رو نداشته نقشه اون بلوک ها به لطف اون سازمانی که الان پروژه های انتهای اتوبان همت دستشه, از سازمان اسکان اکباتان دزدیده میشه و ساخته میشه که در نهایت منجر به شلوغی بیش از حد فاز ۲ و جوابگو نبودن خیابان های اطراف شده به طوری که یه جای پارک برای مهمانها نمیشه کرد ... آقایون با این کارا هویت اکباتان رو نمیشه عوض کرد. مسجد فاز ۲ هم شده پاتوق تبلیغاتی مسولین ... بس کنید تورورخدا خبر آنلاین جان اگه وجدان داری منتشر کن خواهشن
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    6 0
    در حالی که جدیدرین بلوک اکباتان 20 سال سن دارد و قدیمی ترین بلوک 38 سال،امروز شهرک به صورت طبیعی با معضل فرسودگی تاسیساتی مواجه است.البته هیئت مدیره بلوکها با تدابیری و اخذ مبالغی از ساکنین سعی در رفع و رجوع این معضلات دارد اما این معضلات توجهی بیش تدابیره هیئت مدیره و همیاری ساکنان را میطلبد.متاسفانه شهرداری تهران به عنوان متولی و مسئول اصلی مسائل شهری به جای استمداد پیرامون این معضلات و جلوگیری از بحرانهای آتی مشغول کسب درآمد های غیر قانونی از این شهرک بوده و به آن به چشم قلک نگاه میکند.هم اکنون پوسیدگی لوله های گاز زیر زمینی شهرک خصوصا در فاز یک، این منطقه را به بمب ساعتی تبدیل کرده که کمتر مسئول مربوطه شهری و شرکت گاز به آن اهمیت میدهند. اما گویا تصرف فضای سبز شهرک اهمیت بیشتری دارد.
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    4 0
    شهرک اکباتان رو آمریکایی ها و آپادانا رو فرانسوی طراحی کرده اند و فضای سبز خوبی بین بلوک ها قرار داده اند اما شهرداری می خواهد این جا رو هم مثل بقیه تهران بکنه و ما بین ساختمان ها فضای خالی نباشه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    5 0
    کلا شهرداری تهران داره به مردم دهن کجی میکنه و تمام فضای سبز را ساخت۰۰۰۰
  • شاهین AU ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    5 0
    به عنوان یک اکباتانی، از اینکه نظرم توسط شما تایید نشد افتخار میکنم. که خودش گویای همه چیزه. هویت اکباتان با این چیزا خدشه دار نمیشه