اینطور نبوده که زنان هیچگاه اجازه ورود به سالن را نداشته باشند بلکه گاهی این اجازه داده شده و گاهی مدیریت‌های سلیقه‌ای مانع حضور زنان برای تماشای مسابقات شده است.

فهيمه حسن‌ميري: موج اعتراض‌ها هنوز فروكش نكرده است. اعتراض به اين كه چرا زنان نمي‌توانند در بازي‌هاي بين‌المللي واليبال، به عنوان تماشاچي حضور داشته باشند. اين اعتراض‌ها كه در شبكه‌های اجتماعی، در هر بازي تيم ايران، به سرعت منتشر مي‌شد، سرانجام ناظر فدراسيون جهاني را به تهران كشاند تا ديدار تيم ملي واليبال ايران مقابل روسیه را از نزدیک ببینید. فابیو ازودو مدیر رویدادهای بین‌المللی FIVB به ایران سفر کرد تا بر شیوه توزیع برابر بلیت بین تماشاگران مرد و زن در مسابقه والیبال ایران و روسیه در لیگ جهانی والیبال نظارت داشته باشد.

فدراسیون جهانی والیبال تاکید دارد سالنهای والیبال نباید تک جنسیتی باشند و بعد از اعتراضات در کنگره جهانی والیبال در سال گذشته مبنی بر تک جنسیتی بودن سالنهای ایران، حالا فدراسیون جهانی ناظری را به ایران فرستاده که بر مسابقه ایران و روسیه نظارت كند. این در حالی است که در چهار بازی قبلی ایران در لیگ جهانی والیبال، تماشاگران و خبرنگاران زن ایرانی اجازه حضور در مسابقات را نداشته‌اند و تعداد اندکی تماشاگر زن و به دلیل داشتن پاسپورت غیرایرانی به استادیوم رفتند. اما دیروز با توجه به حضور ناظر فدراسیون جهانی در تهران، فدراسیون والیبال ایران از چند خبرنگار زن دعوت کرد تا مسابقه ایران - روسیه را از نزدیک تماشا کنند.

جالب اينجاست كه با اين كه زنان هنوز از خواسته‌شان دست نكشيده‌اند و بر حضور در سالن‌هاي ورزشي تاكيد دارند، اما با شنیدن این خبر، موجي در شبكه‌هاي اجتماعي راه افتاد كه زنان اظهار تمايل مي‌كردند اي كاش اين خبرنگاران زن براي تماشاي واليبال ايران و روسيه نروند تا واقعيتي كه وجود دارد، طور ديگري نشان داده نشده و تصويري غیرواقعی از وضعيت ورزشگاه‌ها به دنيا ارائه نشود.

هرچند ایران امشب آخرین بازی خود را در لیگ جهانی انجام می دهد،‌ اما هنوز تکلیف این موضوع مشخص نشده است. البته شهیندخب مولاوردی، معاون رییس جمهور گفته که دولت به احترام مراجع،‌موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها را پیگیری نکرد.

در جدول زير مروري مي‌كنيم بر وضعيت حضور زنان در ورزشگاه‌ها براي تماشاي واليبال در سال‌هاي اخير:

 

زمان

شرح اتفاق

سال 1387

جلوگيري از حضور زنان به استاديوم واليبال به دليل حضور محمدرضا گلزار در نيمكت

سال 1390

زنان با تلاش وارد سالن‌هاي واليبال مي‌شدند

شهريور 1391

زنان به تماشای بازی اول ایران و ژاپن نشستند اما در دور دوم بازي واليبال ايران و ژاپن با پلاكارد ممنوعيت ورود زنان مواجه شدند

آبان 1391

به جز چهار خبرنگار زن، از ورود زنان ديگر به بازي پيكان و كاله جلوگيري شد

آذر 1391

در برخي از بازي‌هاي ليگ داخلي، زنان به عنوان تماشاگر به استاديوم راه يافتند

25 خرداد 1393

ممنوعیت حضور زنان و ورود چند نفر از زنان ايراني با لباس برزيل به استاديوم در بازي ايران و برزيل

30 خرداد 1393

همزمان با بازي ايران و ايتاليا تعداد زيادي از زنان مقابل فدراسيون واليبال تجمع کردند

17 فروردين 1394

کمیته مشترکی بین معاونت امور زنان و خانواده و وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد و آیین‌نامه ای برای حضور خانواده‌ها و زنان در ورزشگاه‌ها به «شورای امنیت کشور» فرستاده شد

23 خرداد 1394

موافقت ضمني رييس‌جمهور در نشست خبري خود با ورود زنان به استاديوم

27 خرداد 1394

در پي مخالفت‌هاي به وجود آمده و اظهار نگراني و دلواپسي از حضور زنان در ورزشگاه‌ها به دليل مسائل شرعي و عرفي، ورود تماشاگران و خبرنگاران زن به سالن‌های والیبال ممنوع شد

بنابراین، اينطور نبوده كه زنان هيچگاه اجازه ورود به سالن را نداشته باشند بلكه گاهی این اجازه داده شده و گاهی مديريت‌هاي سليقه‌اي مانع حضور زنان برای تماشای مسابقات شده است. این روند ادامه داشت تا جایی که از سال قبل که عده‌اي از زنان در قالب اتباع خارجی وارد سالن 12 هزار نفری شدند، سختگیریها بیشتر شد و دیگر اجازه ورود هیچ زن ایرانی به سالن 12 هزار نفری داده نشد و در جریان بازیهای امسال نگرانيهایی پیش آمد مبنی بر گرفتن میزبانی از ایران و احتمال دادن این میزبانی به کشورهای همسایه ایران.

محمدرضا داورزنی به عنوان بالاترین فرد پاسخگو در فدراسیون والیبال در اين باره گفته است: «ما اصلا نمی خواهیم مقابل fivb موضع بگیریم. باید دست به دست هم بدهیم و کاری کنیم که در آینده درخواست بانوان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند محقق شود و آن‌ها بتوانند برای دیدن بازی تیم ملی به سالن‌های والیبال بیایند. البته این مقوله نیازمند هماهنگی، کار بیشتر، سالم سازی محیط و فضای مناسب‌تر است.»

او تاكيد كرد: «حضور خانمها در سالن والیبال توقع نیمی از جمعیت کشور است. خانواده بازیکنان تیم ملی هم دوست دارند بازی‌های فرزندانشان را از نزدیک ببینند. ما نباید این حق را از آنها بگیریم. والیبال رشته ورزشی خانوادگی است و خانواده‌ها با اشتیاق وقت زیادی را صرف آن می کنند. باید فضا رابه گونه‌ای بسازیم که خانواده‌ها بتوانند در سالن هم این ورزش را تماشا کنند.»

در جدول زير برخي از اظهارنظرهاي موافقان و مخالفان ورود زنان به سالن بازي‌هاي واليبال را مي‌خوانيم:

نام و سمت

موضع

شرح اظهارنظر

فاطمه راكعي، دبير كل جمعيت زنان مسلمان نوانديش

موافق

حضور در تمامي اماكن عمومي همچون پارك‌ها و ورزشگاه‌ها حق تمامي مردم يك كشور است و محروم كردن افراد از اين حق قانوني نتيجه‌اي جز ايجاد جو بي‌اعتمادي در ميان شهروندان ندارد. بهتر است به جاي حذف بخشي از جامعه و ناديده گرفتن حقشان، با ايجاد تغييراتي در محيط و تدوين برنامه‌هايي به منظور فرهنگ‌سازي زمينه و بستر لازم براي حضور اعضاي جامعه فارغ از زن يا مرد بودن فراهم شود.

محمود افشاردوست، دبير فدراسيون واليبال

مخالف

ممنوعیت برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به طور کلی وجود دارد و تنها به والیبال مربوط نمی‌شود. در واقع شرایط برای حضور بانوان مساعد نیست.  بهتر است خانم‌ها در خانه بنشينند و براي تيم خود دعا كنند.

مصطفي كارخانه،‌ مربي سابق تيم ملي واليبال

موافق

بايد موانع و محدوديت را كم كنيم و شرايط داخلي را فراهم كنيم تا حضور زنان به بهترين شكل انجام شود

زهره طبيب‌زاده،‌ نماينده مجلس شوراي اسلامي

مخالف

محیط ورزشگاه‌ها به غیر از مسائل شرعی، محیط فرهنگی و اخلاقی مناسبی برای حضور زنان نیست چراکه بعد از هر مسابقه و اعلام نتایج شاهد وضعیت نامناسب ازجمله فحاشی، ضرب‌ و شتم، پرتاب صندلی و به کار بردن کلمات رکیک هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان،‌ استاد حوزه علميه قم

موافق

بر طبق اندیشه حضرت امام در این مسائل اگر مفسده‌ای نباشد، مشکلی وجود ندارد که تشخیص آن با مسئولان نظام، دولتمردان و مراجع است. در مقوله ورورد زنان به ورزشگاه‌ها و امثال این‌ها، باید بدون به‌هم زدن اصول و پایه‌های فکری امام و به وجود آمدن مفسده‌ای در آن، توسط کارشناسان ترتیبی اتخاذ شود که موردی خلاف قانون، اخلاق و شرع اتفاق نیفتد؛ بر این اساس، از نظر دیدگاه‌های فقهی حضرت امام(ره)، نفس مسأله بلااشکال است و آنچه مهم است، جلوگیری از بروز فساد است. در واقع می‌توان با اجتهاد در اندیشه‌های امام، به نیازهای امروز پاسخ داد.

مینو اصلانی، رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور مخالف دغدغه امروز جامعه ازدواج است نه حضور زنان در ورزشگاه ها. هیچکس نمیداند چرا موضوع پیش پا افتاده ای مثل حضور زنان در ورزشگاه به این میزان مهم شده است. حضور زنان در ورزشگاه، شان آنها را پایین می آورد و این امر مشکلات جبران ناپذیری خواهد داشت.

مسعود پزشكيان،‌ نماينده مجلس شوراي اسلامي

موافق

نباید خانم‌ها را از حقوق اجتماعی‌شان محروم کرد. اینکه آن‌ها با چه پوشش و کیفیتی به سالن‌های ورزشی راه پیدا کنند، یک بحث است ولی این‌که کلا اجازه ورود نداشته باشند، بحث دیگری است و اگرچه این موضوع بحثی اسلامی است، ولی تصور نمی‌کنم منع حضور بانوان کار درستی باشد.

سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

مخالف

یک موضوع، کنترل سالن داخل ورزشگاه ها است و جداسازی جنسیتی است و موضوع دیگر زمان خروج تماشاگران است که در بیرون اختلاط به وجود می آید و هزاران فساد اتفاق خواهد افتاد و ما جدا نگران هستیم.

شهيندخت مولاوردي،‌ معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده

موافق

تمام تلاشمان بر این بود و هست تا این موضوع به مسئله و هزینه‌ای برای کشور تبدیل نشود و با رعایت تمامی جوانب و ملاحظات شرعی و عرفی و قانونی ضمن احترام و توجه به دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌های بخشی از جامعه، به خواسته و مطالبه مشروع بخشی دیگر از جامعه هم پاسخ داده شود. بدیهی است این تلاشها معطوف به حضور بی‌قید و شرط و به هر بهایی آن هم در همه رشته‌های ورزشی نیست، این در حالی است که تمام این قیل‌وقال‌ها نه برای تماشای ورزش فوتبال و شنا و بوکس و کشتی بلکه برای تماشای ورزش والیبال است که تا دو سال پیش منع خاصي نداشت و امري عادي تلقي مي‌شد.

محمدمهدی لبیبی، جامعه شناس مخالف فضای ورزشگاه برای زنان تنش زا بوده و عدم حضور آنان محدودیت نیست. زنان بیشتر در مشاغل و فضاهایی حضور داشته باشند که جایگاه آنها حفظ شود. موضوع اصلی تکریم بانوان است. در استادیوم ورزشی ممکن است مردان الفاظ خاص یا صحبتهای رکیک با یکدیگر داشته باشند که حضور زنان در این مکان، مناسب و در شان آنها نیست.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    221 9
    میشه از رسانه میلی بپرسید هدفش از نشون دادن بانوان لهستانی با حجاب و پوشش نامناسب تو ورزشگاه آزادی ، در حالی که بانوان ایرانی در تحریم بسر می برن چیه؟؟؟اصلا فرق زن با زن چیه تو محیطی که قرار بود مردونه باشه؟؟ میخوام ببینم فردا تو این مملکت یه جنگی بشه یه اتفاقی بی افته همین زنان لهستانی میان کمکتون کنن که اینطور به زنان ایرانی توهین میکنید؟؟؟
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      هوشیار باشین. نه مردان ایرانی و نه زنان ایرانی ظرفیت حضور باهم در درظشگاه رو ندارن.... دختران ایرانی با حضور در صفحه شخصی بازیکن امریکا درخواست ازدواج کردن.. ببیند توورزشگاه چه اتفاقی می افته... بازم تایید نمیشه
  • بی نام US ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    118 2
    خوشم میاد که خبر آنلاین هم داره ماله کشی می کنه . انشالله سال دیگه از میزبانی مسابقات محروم می شیم . این طوری خیال برادران در داخل هم راحت میشه کلا. دیگه این همه دعوا و اعصاب خوردی و اظهار نرهای مسوولان مختلف رو هم نداریم. بعدیه مدت هم شتر دیدی مسابقات والیبال رو هم دیدی
  • بدون نام ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    حالا بر فرض كه خانما را راه دادن حتما مي خوان با اون وضعي كه تو جامعه ظاهر مي شن بشينن تو استاديوم
    • ع A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      5 0
      واقعیت جامعه همینه چه بخوای چه نخوای برادر دلواپس. شما ناراحتی جلو چشمتو بگیر
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      5 0
      نه‌وضعشون رو با نظر جنابعالی تنظیم می کنند خاطرت مکدر نشه
  • ليلى IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    67 11
    چرا تو اين سالها فرهنگ سازى نشده آقا محيط ورزشگاه براى خانمها مناسب نيست،خوب مگه وظيفه نيروى انتظامي چيزى بجز برقرارى نظم و آرامشهچرا همه دارن صورت مسئله رو پاك ميكنن.
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    76 2
    1آیا آنان که الفاظ رکیک بکار میبرند حضورشان بلامانع است اما آنها که میشنوند، مقصرند و مجازات میشوند؟ 2 "زمان خروج هزاران فساد....." با چنین وسعتی در فساد و گرد هم آمدن آدمهایی که فساد ایجاد میکنند بهتر نیست حضور اینهمه آقایان فاسد را هم ممنوع کنیم . .... بعضی ها فراموش میکنند که راجع به ولی نعمتهای خودشان حرف میزنند
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    37 7
    بعضی ها تا حالا یه محیط ورزشی از نزدیک ندیدن : ولی الان صاحب نظر شدن
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    6 60
    کار خوبی میکنند
  • محسن کریمیان IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    57 5
    به نام خدا ایکاش مراجع فتوایی دررابطه باتحریم خریدکالاهایی که درسال چندبارگران میشودمیدادندآیاگرانی درحیطه مرجعیت آنهانیست
  • سیدمحمد خادمی A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    25 8
    برای سلامتی و سربلندی موافقان صلوات بفرست ...
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    47 2
    اخه مگه اونایی که همراه به خانواده سینما یا خدای ناکرده کنسرت میرن ، اون ادما اگه همراه با خانواده به تماشای تیم ملی کشورشون بیان عرش به لرزه در نمیاد.
    • میثم A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      0 1
      کنسرت اصلا با جو سالن ورزشی قابل قیاس نیست.جو کنسرت اروم تر از استادیوم هستش.ضمنا مهم ترین جیز رعایت حجاب تماشاگران زن هستش که قوانین کشور رو رعایت کنند.
  • بی نام RO ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    49 2
    خوب آقايون محترم مسئول يه كم هم نگران فساد مالي و اختلاسهاي ميلياردي باشن كه تو اين چند سال رخ داده و هنوزم درجريانه چقدر نگران اختلاط جنسيتي هستن مردم اونم بيرون ورزشگاه
  • پیمان IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    27 5
    خداوکیلی محمدرضا گلزار رو خوب اومدی...
  • رضا IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    47 2
    کاشکی مسئولین در رابطه با بیت المال هم اینقدر نگران می بودند. الان یک دکل گم شده و هیچ یک از دوستان حتی یک جمله هم نگفته، اما نگران شأن ملت هستند. دزدی شأن ملت را پایین می آورد.
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    37 3
    نه اینکه تو مکانهای عمومی ما هیچ مفسده والفاظ رکیک نیست باید ازجایی فرهنگ سازی شود مگر میشود با پاک کردن صورت مساله فکر کنیم که مشکل حل شده.حضور زنان در عرصه ها باعث میشود که فرهنگ خشونت هم کم کم از فضای ورزشی کمتر شود
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    26 2
    باحالترینش واسه مینو اصلانی بود. موضوع پیش پا افتاده. مشکلات جبران ناپذیر. واقعا تمامی مشکلات جبران ناپذیر جامعه ما از موضوعات پیشو پاافتاده است؟ کلا ی خط که حرف میزنن صدتا تناقض داخلش دیده میشه
  • شادی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    34 2
    یادتونه همین چند سال پیش ممنوع کرده بودن آژانسهای مسافرتی برای آنتـالیا ت تبلیغ کنن، بعد روزنامه ها پر شده بود از آننـالیا ن ؟ می دونین دوست دارم بدونم کسانی که اجازه نمی دن خانم ها با حجاب اسلامی و تحت قوانین جمهوری اسلامی وارد استادیوم بشن . چه حالی می شن وقتی خانمهای ایرانی بدون در نظر گرفتن قوانین ایران تو کشور همسایه بازی های تیم ملی را ببینن. خودم حواسم به هزینه و امکان سفر هست
  • محمد IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    25 2
    خدایا وضعیتمون به کجا رسیده و تا کی ادامه داره؟
  • بی نام DE ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    28 2
    من عاشق نظر سالکم؟؟؟؟؟؟ واقعا فقط باید سکوت کرد:|
  • soroor IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    59 4
    از رئیس جمهور برای تحقق وعده های انتخاباتیشون، مچکریم
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    31 2
    مسخره ها
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    43 5
    شماقضاوت کنید گفته ی یک نماینده در مجلس را....... سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می گوید: یک موضوع، کنترل سالن داخل ورزشگاه ها است و جداسازی جنسیتی است و موضوع دیگر زمان خروج تماشاگران است که در بیرون اختلاط به وجود می آید و .....هزاران فساد اتفاق خواهد افتاد ......و ما جدا نگران هستیم. عقل سلیم آیا می پذیرد که هنگام خروج از استادیوم چندین هزار مفسده رخ دهد آن هم هنگام خروج و در هین حرکت....؟
    • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      1 0
      بابا بس کنین انقدر مردمو مریض جنسی تلقی نکنین هزاران فساد اتفاق خواهد افتاد دیگ چیه
  • قاطع زاده A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    این همه اصرار برای چیست ؟ بانوان در استادیوم به دنبال چه هستند که در خانه نیست؟
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      7 0
      بحث اینجاست چرا تبعیض قائل میشن. اصلا چرا باید خانم ها بشینین خونه. خب مردها رو نذارن بیان ورزشگاه. البته من خودم مردم
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      0 0
      ببخشید اشتباهی مثبت دادم :
    • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      52 5
      درخانه؟.. عایا شما به دنبال خانه نشین کردن زنان هستید؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      44 3
      اون وقت مرزان دنبال چی هستند؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    40 2
    "معاون رییس جمهور گفته که دولت به احترام مراجع،‌موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها را پیگیری نکرد."این مصلحت اندیشی دولت، حقوق مردم رو پایمل می کند . پس حق مردم چی میشه این وسط
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      0 8
      حق دین واجب تر است یا حق دیدن ؟ اتفاقا این یک فقره حمایت دولت و احترام به مراجع عزیز از برگ های درخشان تاریخ دولت است
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    19 3
    آخر تا کی شما میتوانید روزی می رسد که میزبانی والیبال فوتبال و ورزشهای دیگر را شما می گیرند وشما هیچ حرفی برای گفتن ندارید بیایید عاقلانه تصمیم بگیرید با حفظ اخلاق وشئونات اسلامی
  • کیوان A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    45 2
    خیلی دوست دارم از کسانی که مخالف حضور زنان بودن، بویژه سرکار خانم زهره طیب زاده و جناب سالک سوال کنم که آیا تا کنون یک بازی والیبال تیم ملی رو از نزدیک و داخل سالن تماشا کردن؟ واقعا دوست دارم اینو بدونم که آیا یک بازی ملی رو مشاهده کردند؟ مسلم است که این دوستان تا کنون از نزدیکی ورزشگاه هم رد نشدند و فقط بر اساس شنیده هاشون اونم از وضع فوتبال باشگاهی یک برداشتی دارند. بازی های ملی که من دیدم فوق العاده جو ورزشگاه سالم، پرانرژی وبدون حتی یک کلمه حرف نامربوط بوده است و هیچ فحاشی و صندلی شکستنی نبوده
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    50 2
    اگر حضور تماشاگران زن ممنوع است حضور خبرنگار زن چه صیغه ایست؟ فقط برای نمایش؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    3 0
    اون خبرنگارای زنی که رفتن ورزشگاه رفتارشون مث همون زنان مسئولیه که به جای دفاع از حقوق زنها کاملا ضدش عمل میکنن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    چطور در مسائل هسته ایی با مذاکره راه حل پیدا می شود پس می شود راه حلی برای این موضوع هم پیدا کرد گویا اراده سیاسی در حل موضوع وجود ندارد متاسفم
  • داود ايران نژاد A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    3 0
    امروز ما به اين افتخار ميكنيم كه زماني كه عربها دخترانشان را زنده بگور ميكردند ما بانوانمان در اين كشور ملكه بودند وپادشاه 10سال ديگر آنها ميگويند زماني كه زنان شما حق ورود به ورزشگاهها را نداشتند ما جام جهاني و بازيهاي آسيايي برگذار ميكرديم اگر مردي و نمي ترسي چاپ كن
  • سارا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    24 10
    اصلا به جهنم .. وقتی این بحث به جاییی نمیرسه برای چی انقد کشش می دین؟
  • ابو عوام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    34 2
    به همان دلیل که باشگاه استقلال وپرسپولیس فروخته نشد زنان را به ورزشگاه ها راه نمی دهند
  • بهار A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    واقعا متاسفم براتون .بله ما دوست نداشتيم و نداريم كه خبرنگار هاي زن برن چون مي خواهيم واقعيت رو بفهمن. بليط يكسان توزيع ميشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسخره من دوست ندارم واليبال كشورم افت كنه ولي از طرفي دوست دارم ميزباني گرفته شه از ما تا...
  • سجاد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    2 1
    واقعا آدم بعضی نظرا رو میخونه فکر میکنه داره تو عصر حجر زندگی میکنه دیدگاه اینا به زن همون دیدگاه زنده به گور کردن دختراس فقط ظاهرش عوض شده
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    یعنی تو جامعه الفاظ رکیک نمیشنون؟اینکارشون یعنی اینکه دروغو جا میندازن باور کنید اگه زنا بیان دیگه کسی چیزی نمیگه البته والیبال نه فوتبال
  • نگار A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    مینو اصلانی رو داشته باشید . خاک بر سر من زن . مگه داریم ؟ مگه میشه؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    2 0
    50 سال بعد... شرایط برای آمدن خانمها هنوز آمده نیست...
  • حسین IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    بسیار جامع به این مسئله پرداخته شد. مخصوصا استفاده از جدول برای ارائه نظرات مختلف و روند اجرایی مسئله. به نظر می رسد در فضای رسانه ای جدید لازم است با توجه به محدودیت های زمانی و لزوم سرعت انتقال مفهوم همچنین اعلام بی طرف در مورد موضوعات؛ از روش هایی از این دست بهره برد تا هرچه بهتر، سریعتر و با پوشش دوسویه ای نظرات یک گزارش را ارائه و منتشر کرد. زبانی که به فراخور نیاز روز خود و اهدافش را بازآفرینی کرده است.
  • الهام A1 ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    9 0
    دولت به احترام مراجع این موضوع را پگیری نکرد پس احترام و خواست مردم چی میشه؟ تو ایران مردم فقط نزدیک انتخابات محترم میشن.