یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب اشتباه اصولگرایان عاقل را ائتلاف با تندروها یا پایداری دانست.

مهم‌ترین سخنان محمدرضا خاتمی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در همایش 'معمای اسفند' که ایرنا آن را منتشر کرده، به این شرح است:‌

**دانشگاه باید مرکز جوشش فکر و اندیشه باشد و دانشجویان همواره محور همه تحولات در امور سیاسی و اجتماعی کشور ما بوده اند.
** ما نمی توانیم به تجربه دنیا بی توجه باشیم؛ کشورهایی که پیشرفت کردند و عقب افتادگی هایشان را جبران کردند، تجربه هایی است که ما هم در انقلاب مان و نظام خود قبول کردیم. این تجربه در جایی که حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان وجود داشته باشد و به اصطلاح دموکراسی برقرار باشد می توان امید داشته باشید که از این مشکلات رهایی پیدا کنید.
** خشونت های میدانی را نگران کننده نمی دانیم و آن را به فال نیک می گیریم چرا که طرف مقابل تصور می کند صحنه را باخته و به دنبال خشونت است.
** در حال حاضر نظرسنجی ها نشان می دهد بیش از 70 درصد مردم به کاندیداهای اصلاح طلبان در آینده رای می دهند و اقبال به این سمت بیشتر است.
** طرف مقابل نیز احساس می کند می تواند ما را عصبانی کند تا پاسخ دهیم اما باید ما آگاه باشیم و نقشه آنان را خنثی کنیم.
** ما برای شخصیت هایی مثل ناطق نوری احترام قائلیم اما ناطق نوری وقتی ناطق است که محور اصولگرایان باشد؛ او نماینده ای از طرف ما نیست که وی را در لیست خود قرار دهیم .
** لاریجانی و ناطق باید خودشان محور باشند و اصولگرایان عاقل و معتدل باید با هم متحد شوند و جناح قوی تشکیل دهند و رقابت کنند که در این صورت جایی برای تندروها نمی ماند. ... اشتباه اصولگرایان عاقل این است که با تندروها یا پایداری ائتلاف کنند؛ اصولگرایی هم مرام خود را دارد و بهتر است به صورت محترمانه رقابت کنیم.
2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 3
    اصلاح طلبان لطف ذكنند در انتخابات شركت نكنند . از انها در مجلس ششم خاطرات خوبي وجود ندارد . همين اصولگرايان بهترند . اصولگرايان معتدل .
  • hasan A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 3
    در آینده خواهید دید که این ملت طرفدار دین و انقلاب هستند نه دنبال رو یک عده فریب خورده و فریبکار.اگر اصلاح طلبان اینقدر مطمئن هستند چرا از ائتلاف اصولگرایان با پایداریها به هراس افتاده اند.امثال لاریجانیها و ناطق نوریها و هاشمیها بازیچه دست یک عده منحرف و منفعل و خود فروخته نمیشوند.بهتر است از اربابتان امریکا یا انگلیس کمک بگیرید و یا در فکر یک فتنه دیگر باشید تا بلکه فرجی شود.این مملکت صاحب دارد وحضرت صاحب الامر مدیریت میکند.بهتر است فاجعه طبس را که اربابتان رقم زده بود بیاد آورید که چه مفتضحانه شکست خوردند. شما که عددی نیستید د ر مقایسه با اربابتان.