معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: موارد ابتلا به بیماری مالاریا از ابتدای سال تاکنون در استان در مقایسه با پارسال 28 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، یحیی میرزاده درکمیته علمی دانشگاهی حذف مالاریا با اشاره به موفقیت این دانشگاه دراجرای برنامه حذف مالاریا اظهار داشت: بیش از 93 درصد موارد مبتلا به مالاریا در هرمزگان غیر ایرانی و فقط هفت درصد موارد ایرانی بوده اند.

وی اتباع خارجی غیرمجاز را از جمله دلایل شیوع بیماری مالاریا در برخی مناطق هرمزگان دانست و گفت: اتباع خارجی غیرمجاز تهدید جدی برای سلامت مردم استان هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: اتباع خارجی غیرمجاز به صورت غیرقانونی وارد شهرها می شوند و از همین رو دسترسی به آنها برای تست تشخیصی و درمان دشوار است.

میرزاده با اشاره به بیماریابی فعال در حوزه بهداشتی خاطرنشان کرد: البته با وجود همه مشکلات با بیماریابی فعال در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان های استان بسیاری از این اتباع کنترل و تست شناسایی بیماری هایی چون مالاریا و وبا بر روی آنها انجام می شود، تا از انتقال محلی پیشگیری گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: مراکز بهداشتی درمانی در همه شهرستان ها آماده ارایه خدمات تشخیصی و درمانی در کنترل بیماری ها هستند که این رویه در کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر موثر است.

میرزاده بیان داشت: اگرچه این استان در سالهای اخیر کاهش چشمگیری از لحاظ حذف و کنترل مالاریا داشته اما هرگز حساسیت ها در اجرای برنامه ملی حذف کم شده و به طور جدی پیگیر اجرای برنامه ها در این حوزه هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =