سایت صدای اقتصاد نوشت:

در شرایطی دیروز اعلام شد که شرکت سرمایه‌گذاری سمند (از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی ایران‌خودرو) خواستار خرید سهام باشگاه استقلال و شرکت سرمایه‌گذاری نیوان ابتکار (از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا) خواهان خرید سهام باشگاه پرسپولیس هستند که نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان به صدای اقتصاد می گوید شرکت سایپا و ایران خودرو هم اکنون 4500 میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان دارند.

دیروز با باز شدن پاکت های چهارمین مزایده خرید سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس مشخص شد که شرکت سرمایه گذاری سمند برای خرید باشگاه استقلال پیشنهاد 290 میلیارد و 500 میلیون تومان را مطرح کرده و شرکت نیوان ابتکار ( یکی از سه شرکت خواهان خرید پرسپولیس) نیز پیشنهاد 290 میلیارد تومانی را داده است.

نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اعلام اینکه خریداری این دوباشگاه از سوی شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو و سایپا به ضرر خودروسازی کشور است، می گوید:« هم اکنون این دو شرکت خودروسازی که مهم ترین شرکت های خودروسازی کشور هستند بدهی های بسیار زیادی دارند و سوال این جاست که اگر پول برای خردید این دوباشگاه دارند چرا بدهی هایشان را مثلا به قطعه سازان پرداخت نمی کنند؟»

او با اشاره به اینکه مدت هاست قطعه سازان به دنبال گرفتن مطالبات خود و پیگیری آن هستند می گوید:« هم اکنون شرکت ایران خودرو حدود 2500 میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان دارد و بدهی شرکت سایپا نیز حدود 2 هزار میلیارد تومان است و در مجموع این دو شرکت 4500 میلیارد تومان بدهی دارند.»

او در ادامه با اشاره به اینکه مخالفت های بسیاری در بین کارشناسان خودرو برای ورود شرکت های ایران خودرو و سایپا به بحث خرید سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس وجود دارد، می گوید:« اخباری که به ما رسیده نشان می دهد که حتی مسئولان یکی از این شرکت های خودروسازی هم تمایلی به حضور در این مزایده نداشته اند و نمی دانم چه ماجراهایی وجود دارد که مجبور به حضور در این مزایده شده اند.»

از سال گذشته که ماجرای واگذاری سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس مطرح شده حاشیه های بسیاری در این باره شکل گرفته است که آخرین آن حضور شرکت های خودروسازی در این مزایده است؛ حضوری که با شایعات بسیاری همراه بوده و از همین حالا اخبار مختلفی درباره پیروزی این شرکت های خودروسازی در مزایده شنیده می شود.

البته در این بین باید به این نکته توجه داشت که دولت یازدهم از زمان شروع کار خود مخالف واگذاری های فرامایشی سهام شرکت ها و... بود و حالا این سوال مطرح می شود که چرا پای خودروسازان به باشگاه داری باز شده است درحالی که تاکنون وزیر ورزش و جوانان بارها اعلام کرده است که مخالف باشگاه داری شرکت های دولتی است.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    31 0
    یه ماشین درست درمون بسازید با قیمت مناسب نیازی نیست تیم داری کنید ضمن اینکه پول این دو باشگاه هو باید از جیب خریداراتون بدید
  • سامان IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    19 0
    اینو به وزراصنعت و ورزش دولت تدبیر و امید بگید
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    17 0
    این فقط بدهی به قطعه سازان است. بدهی بانکی این دو شرکت وحشتناک است.
  • سعید IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    4 0
    حالا با 300 میلیارد میشه 4800 میلیارد. نگرانی نداره، کی داده و کی گرفته
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    4 0
    اینجاست که باید گفت قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    1 0
    این خوب معلومه ازجیب مردم برا همین درخواست افزایش 10تا15 درصدی قیمت خودرو را دادند
  • داریوش IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    اینها سیاسته خود شرکت ها هم جز دولت هستند پس خصوصی سازی باشگاهها در کار نیست سرمایه از این جیب به اون جیبه واسه بازارگرمیه. بیچاره ها نه اینکه رو فروش ماشین ها سود نمی کنن می خوان باشگاه بخرن