رضا یزدانی قهرمان سرشناس کشتی ایران و ملقب به پلنگ مازندران می گوید:«می خواهم تمام تلاشم را بکنم تا بتوانم در المپیک مدال بگیرم.مدالی به رنگ طلا.»

مرتضی رضایی- خبرگزاری خبرآنلاین؛رضا یزدانی‌؛ بدشانسی با او عجین شده. آن از المپیک و این هم از مسابقات جام جهانی. مصدومیت دست از سر او برنمی‌دارد و هر بار که می‌گوید آماده است و می‌خواهد روی تشک حریفانش را فیتیله‌پیچ کند، ناگهان مصدوم می‌شود. خود رضا هم از این اتفاق خیلی ناراحت است و می‌گوید: «واقعاً غیر از بدشانسی اسم این اتفاق را چه چیزی می‌شود گذاشت؟»

رضا البته اميدوار است. اميدوار به يك بازگشت خوب. بازگشتي كه در نهايت رسيدن به المپيك و درخشش در اين تورنمنت معتبر جهاني باشد. اين در حالي است كه خيلي‌ها از پلنگ مازندران انتظار دارند. خيلي‌ها دوست دارند دوباره او غرش كند و حريفانش را به خاك بمالد و خود رضا همه اين توقعات را درك مي‌كند: «مي‌دانم و به خاطر همين مردم است كه مي‌خواهم درمانم را با موفقيت پشت ‌سر بگذارم و يك بار ديگر براي مردم ايران افتخار‌آفريني كنم.»

باز هم آسيب‌ديدگي تو را از رسيدن به مدال ناكام گذاشت. اسم اين اتفاق را چه چيزي مي‌شود گذاشت؟
به نظر خودم فقط بدشانسي است. اسم اين اتفاق را نمي‌شود چيز ديگري گذاشت. البته شرايط المپيك با مسابقات جام‌جهاني‌ خيلي فرق مي‌كرد. در المپيك من روي تشك آسيب ديدم اما در اين مسابقات از 4 هفته قبل از رقابت‌ها كمرم آسيب ديده بود. در كل بدشانس هستم و خودم هم فكر نمي‌كردم چنين بلايي در دو مسابقه سرم بيايد.

اين بدشانسي چه زماني قرار است دست از سر رضا يزداني بردارد؟
آسيب‌ديدگي هميشه در ورزش هست اما در جام‌ جهاني‌ بدنم كم آورد. شايد خودم هم فكرش را نمي‌كردم كه اين اتفاق بيفتد اما اين‌طور نيست كه بگوييم آسيب‌ديدگي‌ها بالاخره يك روزي تمام مي‌شود. همه ورزشكاران با اين خطر روبه‌رو هستند و نمي‌توانند از آن فرار كنند.

از 4 ماه قبل مصدوم شده بودي. بهتر نبود استراحت مي‌كردي و روي تشك نمي‌رفتي؟
من وقتي در اردو هستم اختيارم دست خودم نيست. هرچه كادرفني بگويند من هم بايد بگويم چشم. نظر آنها اين بود كه من بايد در آمريكا كشتي بگيرم كه گرفتم اما مصدوميت اجازه نداد تا آخر راه را بروم. البته خوشحالم كه بچه‌ها كار را تمام كردند و ايران قهرمان اين رقابت‌ها شد.

الان شرايطت چطور است؟
فعلاً از ناحيه كمر و كتف مصدوم هستم. هنوز هم درد دارم و نمي‌توانم تمريناتم را خيلي سنگين شروع كنم. بايد با پزشكان تيم مشورت كنم. البته يكي، دو روز است كه فيزيوتراپي را شروع كرده‌ام و مي‌خواهم خيلي زود به اوج آمادگي برسم.

انتظارها از يزداني زياد است. خيلي‌ها از همين حالا روي مدال طلاي تو در المپيك حساب باز كرده‌اند. 
خودم هم همين اميد را دارم اما در المپيك قبل رباط صليبي‌ام پاره شد. من يك دين به مردم ايران دارم كه بايد آن را ادا كنم. البته زندگي فراز و نشيب‌هاي زيادي دارد و معلوم نيست در آينده چه اتفاق‌هايي مي‌افتد. مشكلات هم زياد است اما رضا يزداني تمام تلاش خودش را مي‌كند تا بتواند در المپيك براي ايران و مردم عزيزش افتخار بياورد. من آدمي نيستم كه قول بدهم. چون قول دادن اصلاً منطقي نيست. خداي ناكرده اگر مدال نگيرم كابوس وحشتناكي مي‌شود. به همين دليل براي اينكه از اين اتفاق‌ها نيفتد فعلاً نه قولي مي‌دهم و نه چيزي اما تمام تلاش خودم را مي‌كنم تا كابوس 4 سال قبل تكرار نشود.

تمريناتت را از چه زماني شروع مي‌كني؟
درمان را كه شروع كرده‌ام و تمرينات را هم بايد خيلي سريع شروع كنم. البته به نظر خودم بايد زودتر از اينها شروع مي‌كردم. البته هنوز هم دير نيست و فقط بايد كمي بيشتر تلاش كنم.

حجت‌ا... خطيب هم كه زماني رئيس فدراسيون كشتي بود، دار فاني را وداع گفت. 
خدا رحمتش كند. براي كشتي زحمات زيادي كشيد. در زمان رياست اين بنده خدا در فدراسيون خيلي‌ها انتقاد مي‌كردند. البته اين رسم همه ماست. تا كسي رئيس مي‌شود همه انتقاد مي‌كنند. در زمان آقاي خطيب فدراسيون با مشكلات زيادي روبه‌رو بود. به خصوص مشكلات مالي اما اين بنده خدا زحمات خودش را كشيد.

 

251 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    30 1
    منتظرتیم پهلوان
  • طلای سبز A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    7 0
    سلام پهلوان رضا یزدانی هیچ وقت نمخیتونه احساساته مردمش رو نسبت ب خودش درک کنه رضا تو پلنگی شانس کیلویی چنده؟ رضا متولد1364 هست پس لطفا نگید رضا پیر شده باید تو اوج خداحافظی کنه تا عبد دوست داریم رضا جون وظیفته کشتی بگیری اونم ب نحو احسنت طلای المپیکه رضا خییلی شیرینه رضا جون خییلی میخوایمت
  • بی نام DE ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    3 0
    آقا رضا دوست داریم یزدانی حمله برای طلای المپیک