با وجود اینکه روز گذشته خبر رسیده بود در جلسه روز ۵ خرداد ۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره روسای پیشنهادی چند دانشگاه تصمیم گیری می شود، اما آنطور که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته، این اتفاق در این جلسه نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جلسه ۷۶۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست عصر امروز به ریاست رئیس جمهور برگزار شد در این جلسه اعضای کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها مشخص شدند.

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبات این جلسه گفت: به دلیل اینکه فرایند معرفی و تصویب روسای دانشگاهها سرعت پیدا کند و وقت جلسه شورا کمتر گرفته شود و در مواردی که نیاز به بررسی دقیق تر دارد کمیته ای بتواند این وظیفه را انجام دهد، تشکیل کمیته ای در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد برای انتخاب روسای دانشگاه ها کمیته ای مرکب از «رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها»، «وزیر علوم، تحقیقات و فناوری»، «وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» و «رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی» تشکیل شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: این پنج نفر به عنوان اعضای دائم این کمیته هستند و وضعیت انتخاب روسای دانشگاهها را بررسی خواهند کرد که رای این کمیته اجماعی است و در مواردی که اجماع وجود ندارد، موارد اختلافی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

مخبر دزفولی گفت: همچنین درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی حسب مورد، (طبق ماده ۱۲ اساسنامه این دانشگاه؛ روسای واحدهای دانشگاهی مراکز استان که معمولا دانشجوی با تعداد بالای پنج هزار نفر دارند و باید به تصویب شورا برسند) مقرر شد رئیس دانشگاه آزاد در این کمیته با حق رای حضور داشته باشد.

وی افزود: در زمینه دانشگاه آزاد اسلامی نیز موارد با اجماع به تصویب خواهد رسید و موارد اختلافی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بلافاصله بعد از جلسه هماهنگی با اعضای کمیته به عمل آمد و اولین جلسه این کمیته تخصصی در هفته آینده تشکیل خواهد شد و در آن نسبت به انتخاب روسای دانشگاه ها که تاکنون انتخاب آنها به تاخیر افتاده است تصمیم گیری خواهد شد.

مخبر دزفولی در پاسخ به سوالی درباره فرایند معرفی روسای دانشگاه ها به این کمیته گفت: معرفی روسای دانشگاه ها مانند گذشته از طریق وزرای مرتبط صورت خواهد گرفت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =