انجمن دانش آموختگان دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم سابق) با صدور اطلاعیه ای از همه دانش آموختگان این دانشگاه دعوت کرد در دومین گردهمایی بزرگ دانش آموختگان که با حضور اساتید و مسئولان دانشگاه برگزار می شود، شرکت کنند.

قرار است گردهمایی دانش آموختگان دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم سابق) به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور(تاسیس 1298) روز جمعه 11 اردیبهشت ماه به مناسبت میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع) و پاسداشت روز معلم برگزار شود.
متن اطلاعیه انجمن دانش آموختگان دانشگاه خوارزمی بدین شرح است:
به اطلاع همه دانش آموختگان دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم سابق) می رساند، گردهمایی بزرگ دانش آموختگان این دانشگاه به مناسبت میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع) و پاسداشت روز معلم، روز جمعه مورخ 11/2/1394 با اهداف زیر برگزار می شود:
- تجدید دیدار دانش آموختگان با همدوره ای ها و استادان خود
- شناسایی توانمندیهای اعضای انجمن در راستای ارائه خدمات علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و کارآفرینی
- شناسایی علاقمندی و توانایی اعضاء جهت عضویت در کمیته های تخصصی انجمن
- آشنایی دانش آموختگان با وضعیت فعلی دانشگاه در راستای تعامل متقابل
- آشنایی اعضای انجمن با جزئیاتی از برگزاری جشنواره یکصدمین سال تأسیس دانشگاه خوارزمی و جلب پیشنهادات و همکاری اعضاء در برگزاری هر چه با شکوهتر این مراسم در سال 1398
توجه علاقمندان به حضور در این گردهمایی را به نکات زیر جلب می نماید:
1. برای شرکت در این گردهمایی، ابتدا باید با مراجعه به پایگاه انجمن به نشانی khu.graduates.ir به عضویت انجمن درآمده و سپس از طریق لینک «ثبت نام در گردهمایی»، نسبت به ثبت نام اقدام کرده و هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کنند.
2. هزینه ثبت نام برای هر دانش آموخته 35 هزار تومان و برای هر یک نفر همراه 30 هزار تومان است.
3. هر عضو می تواند حداکثر دو نفر از اعضای خانواده خود را همراه داشته باشد.
4. پذیرش دانش آموختگان در روز 11 اردیبهشت از ساعت 10 صبح انجام می گیرد. برنامه های جمعی، پس از ادای نماز ظهر و عصر و صرف ناهار شروع می شود.
5. مهلت ثبت نام در گردهمایی تا ساعت 24 مورخ 5/2/1394 خواهد بود.
6. بدون ثبت نام در گردهمایی و پرداخت هزینه، امکان شرکت در گردهمایی وجود ندارد.
7. محل برگزاری همایش: کرج- حصارک- میدان دانشگاه- دانشگاه خوارزمی- دانشکده ادبیات و علوم انسانی
پیشینه دانشگاه خوارزمی
نخستین موسسه تربیت معلم كشور برای مدارس ابتدایی تحت عنوان «دارالمعلمین مركزی» در سال 1298 شمسی تاسیس و محل این مؤسسه در تهران، ساختمان وزارت فرهنگ واقع در تخت زمرد بود، بدلیل افزایش مدارس و نیاز به آموزگاران تعلیم دیده در مهر 1307 دارالمعلمین مركزی به دارالمعلمین عالی با اهداف جدید به تصویب شورای عالی معارف وقت رسید.
به دلیل گسترش رشته ها در سال 1311 دارالمعلمین عالی به ساختمان نگارستان منتقل و در سال 1312 نام دارالمعلمین عالی به «دانشسرای عالی» تغییر یافت. در سال 1342 هیات وزیران، دانشسرای عالی را منحل و سازمان تربیت معلم و تحقیقات تربیتی جایگزین آن شد. پس از تاسیس وزارت علوم و آموزش عالی در سال 1346 مجددا سازمان یاد شده تحت عنوان دانشسرای عالی زیر نظر وزارت قرار گرفت.
در سال 1353 با تصویب شورای گسترش آموزش عالی، نام دانشسرای عالی به دانشگاه تربیت معلم تغییر یافت و ادارة آن به صورت هیأت امنایی درآمد. با تاسیس دانشگاه، توسعه برنامه تربیت دبیر در سطح كشور جزء اهداف آن قرار گرفت و دانشسراهای عالی در شهر های زاهدان، سنندج و یزد تاسیس گردید و مدرسه های علوم اراك و كاشان تحت پوشش دانشگاه تربیت معلم قرار گرفتند. در سالهای 1366 و 1368 شعبه های این دانشگاه در شهرهای سبزوار و تبریز تاسیس شدند و در سال 1369 با تصویب شورای گسترش آموزش عالی تمام واحدهای وابسته به شعبه های دانشگاه از آن منفك و مستقل شدند. با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تاريخ 11/11/90 دانشگاه تربيت معلم به دانشگاه خوارزمي تغيير نام يافت.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الهه IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 1
    باعرض سلام وادب، بهتر بود محل برگزاری ،ساختمان قدیمی واقع درخیابان خاقانی باشد تا خاطرات زنده شود.