۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۴
باورنکردنی است اما اینجا اینترنت هم کم آورد!

آیا تابه‌حال شنیده بودید که اینترنت نیز کم بیاورد؟ و محدودیت‌های استفاده از آن خود را نشان دهد؟

به گزارش خبرآنلاین اخیراً آزمایش جراحی از راه دور یا Telesurgery در امریکا محدودیت‌های موجود بر سر راه اینترنت را به خوبی نشان داد.

جراحی از راه دور این امکان را فراهم می‌آورد که جراحان از هر نقطه با بیماران (در هر نقطه فیزیکی دیگر) و در هر زمان تماس برقرار می‌کنند. در این جراحی رباتیک دکتر قادر است تا برای هدایت یک دستگاه مکانیکی از راه دور دستور داده و ابزار بر اساس دستور دکتر به گردش درآمده و کارهای تعریف‌شده را انجام دهد.

تاکنون استفاده از ابزارهای رباتیک در جراحی هنگامی‌که اپراتور و دستگاه در یک مکان بوده‌اند، جواب داده است اما حالا که بین این دو، فاصله زمانی و مکانی افتاده (جراح در یک نقطه از کره زمین و در ساعتی متفاوت از ساعت اتاق عمل قرارگرفته است) دانشمندان متوجه مشکل بزرگی بنام تأخیر در سرعت اینترنت / latency و درنتیجه مشکل در عمل جراحی‌شده‌اند.

جالب اینجاست در آزمایش مذکور در مرکز بیمارستانی نیکلسن در فلوریدا کل فرایند در یک شبکه بسیار قوی با سرعت بالای اینترنت انجام‌شده اما تأخیر و محدودیت در اینترنت که امری ذاتی است خود را نشان داده است.

به همین خاطر مقامات دفاعی امریکا با هزینه 4.9 میلیون دلاری سعی کرده‌اند تا با انجام آزمایش‌های جدی خطرات پهنای باند را برای انجام جراحی از راه دور تجربه کنند.

سوال اینجاست که در میادین نبرد، انجام جراحی از راه دور عقلانی است؟ چرا که در بهترین حالت و به دور از مناطق عملیاتی بدلیل تاخیر در سرعت اینترنت ممکن است جان بیمار به خطر بیفتد، چه رسد به مناطق جنگی! (حالا هکرها به کنار)

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    تکیه بیش از حد به فناوری هم خوب نیست
    • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      89 9
      فناوری فرصتهای جدیدی پیش روی ما قرار میده که قبلا امکان پذیر نبوده. اگه این فناوری که در بالا صحبت شده اجرایی بشه جون هزاران نفر نجات پیدا میکنه.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      40 10
      تو خوبی
    • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      28 3
      هیچ پزشک جراحی به مناطق دورافتاده نمیره اما میتونه با این روش ها که در آینده تکمیل میشه حداقل روستا ها و شهرهای کوچک اطراف رو ساپورت کنه و جان هزاران نفر رو نجات بده
    • جواد IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      12 1
      در پاسخ به بی نام چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 17:11:21 : برادر یا خواهر عزیز فکر میکنی اگر منطقه دورافتاده ای که شما میگی از نظر امکانات زیرساخت که اینترنت یکی از آنهاست به اینترنتی با سرعت و پهنای باند مورد نیاز این جراحی دسترسی داشته باشه و بیمارستانش هم به اتاق عمل رباتیک مجهز باشه اونوقت کدوم جراحی حاضر میشه آنجا را ترک کرده و به تهران بیاد؟
  • مهندس RO ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    57 26
    هیچ مریضی جونشونو در اختیار ربات قرار نمی ده مگر سرباز صفر بدبخت باشه که تو افغانستان تیر خورد باشه و بعد دکترها بخوان از امریکا اونو جراحی کنن حالا زنده هم نمود می گن تو جنگ کشته شده دیگه به همین راحتی
    • کارشناس روباتیک A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      45 8
      جناب آقا / خانم مهندس احتمالا شما فیلم های تخیلی زیاد دیده اید اگر کمی دانش روباتیک داشتید می دانستید که روبات ها دقیقا همون کاری رو انجام می دهند که انسانها از اونها می خوان و اگر اشکالی در حین انجام کاری از اون ها سر بزنه به دلیل عدم آگاهی کافی طراحانش با سخت افزار و نرم افزار به کار رفته در اونه.
    • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      35 4
      اگه میخوای بدونی روبات بسیار دقیق تر و بی اشتباه تر از انسان هست.
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    28 1
    هر کاری یک نقطه آغازی دارد، قطعا به تدریج و با پیشرفت نیز این عمل ها انجام خواهد شد
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    86 0
    دو تا سیم کارت 3 جی ایرانسل واسشون بفرستیم حله
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    12 1
    پهنای باند با سرعت انتقال داده فرق داره
    • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      5 2
      فناوری اینترنت یعنی پهنای باند، توپولوژی شبکه، تعریف نت وریکینگ، ساختار کابل کشی، اتصال نقطه به نقطه، قیبر و شبکه های متصل، لی تنسی، سرعت و قدرت پاسخگویی نرم افزارهای مرتبط، ربات های پاسخگو و عمل کننده و صدها فاکتور درگیر در این پروژه. وقتی می گن کم اورد یعنی همه این عوامل نتونستن کار رو به نحو احسنت جلو ببرن.اوکی؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    12 4
    اگهذبرق بره چی می شه
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    13 1
    برق اضطراری همیشه هست
  • hassan IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    8 1
    اکثر بیمارستان ها از سوخت هسته ای یا گاهی چیزهای دیگه ک خارج از سیستم برق شهری هستش استفاده میکنن
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    6 0
    اعمال پزشکی بدون حضور انسان غیر ممکن است. هنوز تا رسیدن به آنجا که باز هم نمی دانم اصولا ممکن است یا نه خیلی فاصله داریم. کار مغز و تفکر را دست کم نگیرید. تصمیم گیری که در مغز روی می دهد هنوز به خوبی آنالیز نشده و نمی دانیم انسان چگونه تصمیم می گیرد.
    • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      1 0
      پژوهش های نظامی رو در پوشش تحقیقات سایر زمینه ها انجام میدن تا پژوهشگرا و کارشناسای همکار پروژه دچار مشکل نشن. فناوری به دست اومده در پوشش عمل از راه دور رو میشه برای خنثی کردن بمب، مین یابی، بازرسی و یا حتی کنترل مکان های پر خطر مثل نیروگاه های اتمی از کنترل خارج شده استفاده کرد.
  • محمدرضا IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    15 1
    فرق کشور ما با کشورا پیشرفته همین اونا از یک جایی شروع میکنن به نتیجه میرسن ما فقط میگیم منطقه ای نیست دنبالش نمیریم
  • خسرو A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    تله اپریشن، یکی‌ از مباحث مطرح در الکترونیک ، مهندسی‌ کنترل و رباتیک بوده که زمینه‌های کاربردی اون از صنایع فضایی، پزشکی‌، نظامی تا معدن ، نفت و تقریبا همه زمینه‌های صنعتی رو که حضور انسان در آنها هزینه بر، باعث افزایش خطا انسانی‌ و یا محیط خطرناک برای اپراتور باشد رو شامل می‌شه. یک سیستم تله اپریشن شامل سه قسمت اصلی‌، اپراتور یا کاربر، دستگاه عملگر و کانال ارتباطی‌ بین این دو میشود. با توجه به نوع فرایند تحت کنترل و همچنین بوعد مسافت، شرایط کانال ارتباطی‌ و حد اکثر تاخیر مجاز ارتباط مشخص میشود.اینجاست که سیستمهای مختلف کنترلی مطرح میشوند، سیستمهیی که کاملا بر پایه تصمیم کاربر باشند، مثلا در عمل‌های جراحی، یا سیسیتم‌های کاملا مستقل که کاربر فقط ناظر است، یا سیستمهیی بین این دو
  • خسرو A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    با درجه تاکیک پذیری قابل تعریف. مانند مأموریت‌های فضایی. به عنوانه کانال ارتباطی‌، معمولا از شبکه‌های بیسیم، ماهوارها، اینترانت یا حتی شبکه‌های موبایل هم استفاده می‌شه، ولی‌ اسفاده از اینترنت در کنترل‌های حساس غیر قابل توجیه و اعتماد هست. در این موارد خود سایت کنترل از شبکه تحت نظارت خودش استفاده می‌کنه.
  • khosro A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    امروزه برای دادن حس بهتر از محیط جراحی؛ ضخامت لایه ها، صفتی و نرمی بافت و سایر اطلاعات محیطی‌، جراح علاوه بر فیدبک تصویری، توسط محرک‌هایی‌ تحریک می‌شه که اطلاعات خودشون رو از سنسور‌هایی‌ میگیرند که دقیقا به همین منظر اندازه‌گیری این پارامترها روی روبات جراح نصب شده اند. ضرورتهای پزشکی‌، محدودیتهایی مخابراتی نشی‌ از کانال‌های ارتباطی‌، سیستم‌های کنترلی لازم، و طراحی و سخت روبات‌ها باعث بوجود آمدن همکاری تنگاتنگ و پروژه‌های مشترک بین رشته‌های مخابرات، مهندسی‌ کنترل، رباتیک، مهندسی‌ پزشکی‌ و پزشکی‌ شده است.
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    20 0
    بیاد از اینترنت ایران استفاده کنه ؟؟؟؟
  • ارباب IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    16 1
    فکر کنید از اینترنت ایران استفاده کنند، 1 ثانیه دیلی داره، آدم سالم زیر دست دکتره میمیره
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    2 4
    ایران رو ول کن ایران درمقایسه با دنیا اصلا اینترنت نداره که بخواد ازاین کارا بکنه . بعد هم همیجور جون سالم ازدست این پزشکا درنمی بری حالاازاراه دور هم عملت کنند دیگه چه می شه ؟
  • حمید A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    5 0
    اگه با اینترنت ایران تست میکردن بهیچ عنوان کم نمی آورد....