سبحانی نیا: طرح برجام با مدیریت بحران رئیس مجلس تصویب شد/ ماموریت کمیسیون برجام به اتمام رسید

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: مجلس امروز مستقل از تمام فشارهای داخلی و خارجی تصمیم گرفت و توانست آنچه که به مصلحت نظام و مردم بود را به تصویب برساند.

حجت الاسلام حسين سبحاني نيا در گفت و گو با خبرآنلاين، با اشاره به تصويب طرح برجام علي رغم برخي مخالفت ها در مجلس خاطرنشان كرد: خوشبختانه  امروز اين طرح با مديريت بحران و بسيار خوب و قوي رئيس مجلس به تصويب رسيد چرا که براي آقاي لاريجاني و اكثريت مجلس مهم بود كه قانوني تصويب كنيم كه هم دغدغه هاي مردم در آن در نظر گرفته شود و هم دغدغه هاي رهبري در راس آن مد نظر باشد و هم  منافع ملي مخدوش نشود.

وي تاكيد كرد: با توجه به آنچه كه در اين قانون وجود دارد، به نظر ما همه دقت ها انجام گرفت كه ملاحظات در نظر گرفته بشود و چون زمان اجراي برجام از 26 مهر آغاز مي شد ، بايد اين قانون را سريع تر تعيين تكليف مي كرديم و به شوراي نگهبان مي فرستاديم تا اين شورا نظر خود را تا 26 مهر اعلام كند و اگر ايرادي دارد دوباره مجلس ايراد را برطرف كند و اگر هم ندارد عملياتي بشود و ما بهانه به دست طرف مقابل ندهيم.

وي ادامه داد: در جريان تصويب طرح برجام پيشنهاد دهنده ها توافق كردند كه پيشنهاداتشان مطرح نشود و تنها سه چهار پيشنهاد كليدي بود كه مطرح و تصويب شد. ما بقي هم  انصراف دادند، لذا با راي خوبي به تصويب رسيد.

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به اينكه با توجه به ضرورت گزارش دهي وزير خارجه در تبصره 2 اين طرح به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، آيا كميسيون برجام منحل شده است؟، گفت: كار كميسيون برجام تمام شد و ماموريتش فقط ارائه گزارش بود كه گزارش خود را ارائه كرد. از اين پس هر سه ماه يكبار وزير امورخارجه بايد به كميسيون امنيت ملي  گزارش بدهد و كميسيون هم مجلس را در جريان اين گزارش قرار بدهد كه كار چگونه پيش رفته است. بنابراين و عملا نظارت مجلس مستمر خواهد بود.

سبحاني نيا درباره علت مخالفت مخالفان با طرح برجام نيز تصريح كرد: اين مخالفت ها طبيعي بود. چرا كه بعضي از اين آقايان در هر صورت، از اين مخالفت ها انجام مي دهند. كما اينكه امروز هم شاهد آن بوديم. ولي در مجموع من انجام اين مخالفت ها را مثبت مي بينم چون كه نشان دهنده شادابي و نشاط مجلس است. ولي مجلس در اين هفته نشان داد كه خارج از همه فشارها تصميم گرفت و آنچه كه مصلحت نظام و كشور در آن بود را تصويب كرد.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمید دهشوری A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    5 1
    از نمایندگان بی طرف ممنونیم
  • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    از آقای لاریجانی خیلی تشکر میکنم