ایرنا نوشت:

رئیس اتحادیه لوازم آشپزخانه با بیان اینکه بسیاری از تولیدات ایرانی آشپزخانه قابل رقابت با انواع مشابه خارجی است، گفت: در حال حاضر ایران به کشورهای ارمنستان، سوریه، لبنان، عراق و تاجیکستان انواع لوازم آشپزخانه صادر می‌کند.

محمدحسن کاظمی گفت: بسیاری از تولیدات ایرانی نظیر ظروف چینی، انواع قابلمه و ظروف نچسب و لوازم برقی ریز تولید ایران به لحاظ کیفیت بسیار مرغوب تر از انواع خارجی موجود در بازار کشور است.

وی افزود: در حالی که شاهد هستیم بسیاری از تولیدات ایرانی کاملا قابل رقابت با انواع خارجی است و هیچ نیازی به واردات آن وجود ندارد، مشخص نیست با چه منطقی انواع لوازم آشپزخانه، آن هم با کیفیت پایین، وارد کشور می شود.

رئیس اتحادیه لوازم آشپزخانه افزود: برای نمونه ظروف چینی ایران یکی از بهترین ظروف چینی در جهان است، با وجود این در بازار داخلی می بینیم که بسیاری از ظروف چینی وارداتی است.

کاظمی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از لوازم آشپزخانه خارجی که با برند های معتبر در بازار ایران یافت می شود، عموما تقلبی است و در کشورهایی نظیر چین تولید می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به توانمندی کشورمان در تولید انواع ظروف آشپزخانه باید افزون بر اینکه نیاز بازار داخلی را با تولیدات ایرانی تامین کنیم زمینه گسترش هرچه بیشتر صادرات تولیدات ایرانی را به کشورهای همجوار فراهم کنیم.

به گفته کاظمی، اکنون ترکیه بیشتر نیازهای مربوط به لوازم آشپزخانه کشورهای منطقه را تامین می کند درحالی که تولیدات ایرانی در بخش آشپزخانه بسیار رقابتی تر از رقبایمان است و می توانیم با یک برنامه ریزی جامع و هدفمند تولیدات آشپزخانه ایران را جایگزین تولیدات رقبایمان در بازار چند صد میلیونی کشورهای همجوار و همسایه کنیم.

گفتنی است، نمایشگاه تخصصی تکنولوژی در آشپزخانه با حضور30شرکت خارجی و 15 شرکت ایرانی به مدت چهار روز در برج میلاد تهران محصولات خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

این نمایشگاه تا چهارم آبان ماه ادامه دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =