چینی ها خودروی امریکایی سوار می شوند، ایرانی ها خودروی چینی

گزارش ها نشان می دهد مردم چین علاقه ای به استفاده از خودروهای ساخت کشورشان ندارند.

 

بهاره چراغی: تحریم صنعت خودرو پای خودروسازان چینی را به بازار خودرو کشور باز کرده است. چندی پیش خبر‌هایی مبنی بر واردات چند مدل مختلف از خودروهای چینی توسط سایپا در رسانه‌های مختلف منتشر شد و ایران خودرو نیز برای اینکه از این چرخه عقب نماند اقدام به واردات دو مدل خودرو رنو با نام‌ های کلیو 4 و کپچر کرد.

با این حال بسیاری از فعالان صنعت خودرو و البته مصرف کنندگان به دلیل نوپا بودن صنعت خودرو چین از ورود محصولات چینی به بازار دو قطبی و کم تنوع خودرو ایران چندان دل خوشی ندارند.

از سوی دیگر خودروسازان کشورمان نیز به دلیل خروج شرکای قدیمی، برای حفظ خطوط تولیدی در این شرکت‌ها اقدام به عقد قراردادهای تامین قطعه و مونتاژ خودرو با شرکت‌های چینی کرده اند که با استقبال افکار عمومی مواجه نشده است.

در حالی که بازار خودرو کشور هر روز رنگ و بوی بیشتری از خودروهای چینی به خود می گیرد، بسیاری از صنعتی ها نسبت به حضور چینی ها هشدار داده اند و بسیار نگران وضع موجود در بازار خودرو هستند، به طوری که مدیر عامل ایران خودرو در هیجدهمین نمایشگاه خودرو در تبریز عنوان کرد که اگر اتکا صنعت خودرو ما به کشور چین باشد مطمئن باشید صنعت خودرو با شکست روبه رو خواهد شد.

مدیران عامل دو شرکت خودروساز نیز در چند روز گذشته به نگرانی های حضور خودروسازان چینی واکنش نشان دادند، به‌طوری‌که یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو سهم چینی‌ها در سبد محصولاتی این شرکت را 10 درصد خوانده و مدنی مدیرعامل سایپا نیز دیروز اذعان کرد که سهم چینی‌ها در این شرکت تنها 5 درصد خواهد بود.

به هر حال به نظر می رسد که خودروسازان کشور برای توسعه بخشیدن به صنعت خودرو تصمیمات جديدي اتخاذ نکرده اند. یکی به‌دنبال واردات خودرو چینی رفته و دیگری نیز از دوبی رنو وارد می‌کند. این در حالی است که در هیچ کجای دنیا یک شرکت خودروساز اقدام به واردات خودور نمی کند.

از سوی دیگر بعد از دو فصل ركود در شش ماهه اول سال 93 فروشندگان خودرو در شش ماهه دوم سال انتظار بازاري گرم براي خودرو دارند. هرچند به نظر مي‌رسد خوش‌بيني به بازار خودرو در حالي كه اقتصاد همچنان گرفتار ركود است چندان واقع‌بينانه نیست. اما آمارهاي غيررسمي نهادهاي دولتي نشان مي‌دهد كه در سه‌ ماهه نخست سال 93 صنعت خودرو رشد بالاي 70 درصدي را شاهد بوده است که نشان دهنده حركت رو به جلوی این صنعت و افزايش تقاضا بوده است.

بازار خودرو در ايران به دو قسمت تقسيم شده است. بازار خودروهاي داخلي و بازار خودروهاي وارداتي. با ورود روزافزون خودروهای چینی به کشور به نظر می رسد که بازار خودروهای وارداتی داغ تر از خودروهای داخلی باشد، این در حالی است که با ممنوعيت واردات خودروهاي بالاي 2500 ‌سي‌سي، قيمت‌ ها در اين بازار افزايش يافته و همچنان اين روند صعودي با شيبي ملايم ادامه خواهد داشت.

شاید اگر ایران خودرو به جای واردات خودرو های چینی، به فکر وارد کردن تکنولوژی تولید از فرانسه به ایران بود، امیدواری ها به صنعت خودرو و کیفیت آن کمی بیشتر می شد.

دو قطب خودروساز کشور این بار به دنبال سود بیشتر از محل واردات خودروهای پینی افتاده اند و قرارداد تولید با برندهای اروپایی را به دست فراموشی سپرده اند. سایپا و ایران خودرو بعد از سرمایه‌گذاری‌های گسترده در بانک‌ها و لیزینگ و تملک شرکت‌ های مختلف این بار به فکر واردات افتاده اند، این در حالی است که برخی از مسوولان حمایت از تولید ملی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

گزارش ها نشان مي دهد مردم چین علاقه اي به استفاده از خودروهاي ساخت کشورشان ندارند.  همین موضوع باعث شده که خودروسازان چینی برای فروش خودروهایشان در کشور چین کار بسیار سختی داشته باشند، چرا که نه تنها با دیگر تولید‌کنندگان چینی در رقابت هستند بلکه با خودروسازان بزرگ دنیا همچون جنرال موتورز نیز باید دست و پنجه نرم کنند. چینی ها نیز در چنین شرایطی از صنعت گل آلود خودرو ایران ماهی های درشتی می گیرند که نمونه های بارز آن را می تواند در بازار خودرو ایران به خوبی مشاهده کرد. چندي قبل  خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در چین تنها یک چهارم خریداران خودروهای داخلی را انتخاب می‌کنند. در حال حاضر نزديك به 10 شركت فعال و نيمه فعال خودروساز چيني در ايران حضور دارند و محصولات توليدي آنها نيز شامل چندين مدل سواري، وانت و خودروي سنگين مي‌شود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    توی چین بیشتر ماشینها ژاپنی هستند
    • بی نام CN ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      99 1
      من سالها است در چین ساکن هستم ماشین های المانی و امریکایی و ژاپنی به ترتیب در چین بیشترین مشتری را دارند
  • enayat UA ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    437 3
    یک زمانی‌ ما ماشین آمریکائی مونتاژ میکردیم...شورلت،بیوک ،کادیلاک........جیپآهو.وانت سیمرغ حالا وانت چینی‌ و .....
  • شهرزاد A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    463 4
    خلایق هر چه لایق
    • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      142 2
      حقمونه ما بودیم که با خریدامون و سودجویی و کلاه برداری از هموطنامون به اسم تحریم و قیمت دلار پای چینی هارو به مملکت باز کردیم حالا نه تنها نخواهند رفت که حالا تو پروژه جدیدشون قراره تحت برند ایرانخودرو و سایپا آشغالاشونو به مردم قالب کنن از ماست که بر ماست
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    397 7
    30 سال پیش ایرانی ها ماشین آمریکایی تولید میکردن
    • صادقی A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      نه دوست عزیز قبل انقلاب ایران نمیتونست حتی به طور صنعتی پنیر درست کنه از دانمارک وارد میشد
    • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      48 0
      شما سنتون قد نمیده وگرنه هر آدم عاقلی میدونه وضعیت صنعت اون زمان چگونه بوده
    • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      40 0
      جناب صادقی استاد تا اونجایی که ما یادمونه تا سال 78 پنیر دارنمارکی وجود داشت و مختص قبل از انقلاب نبود در ضمن استاد عزیز یکی از مسخره ترین چیزها که در این سالها من دیدم مقایسه 40 سال پیش با الان است ، آقایون همه چیز رو مقایسه میکنند ولی یادشون میره نزدیک به 35 سال گذشته ، باید سطح رفاه و پیشرفت و وزن کشور در منطقه و جهان و سطح اجتماعی مقایسه شود نه اینکه 40 سال پیش 4 تا روستا برق داشت الان 20 تا
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    اقا به خدا فرانسه در تولید ماشین هیچی تو دنیا نیست.حتی یه ماشین از این کشور تو برنامه های معروف نربوط به اتومبیل نشون داده نمیشه و بهشون فقط میخندن. چرا نمیرید دنبال تویوتا اخه
    • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      273 2
      چرا با شرکت های آلمانی همکاری نمیکنیم
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      165 4
      به خاطر اینکه بیشتر شرکتهای بزرگ المانی و ژاپنی هیچ تمایلی برای همکاری با ایران را ندارند
    • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      دوروز دیگه اگه پورشه توایران بیاد و یک نفر درسال کشته بشه شما میگین المان تو صنعت ماشین سازی هیچی نیست البته من خودروهای انگلیسی رو پیشنهاد می کنم که خیلی بهتر از خودروهای فرانسوی هستند مثل استون مارتین
    • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      111 9
      چند سال فرانسه بودی که داری این حرفها رو می زنی ؟ این پژوها تو بازار متعلق به اواخر قرن بیستم هستند در ضمن شما پول پورشه چند ده هزاردلاری رو داری ؟ در ضمن اونهایی که حرف از کیفیت ماشین می زنند المان بهترین کشور دنیا در ماشین سازی هست اصلا المان به ماشینهاش در دنیا معروف است نه ژاپنی و نه خوردروهای امریکایی در حد المانیها نیستند
    • بی نام US ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      95 7
      برنامه تخت گاز بی بی سی خصوصا. اصلا ماشین های فرانسوی جزو ماشین حساب نمیکنن و با چندش بشون نگاه میکنن.
    • نیما RO ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      118 1
      برادر شما فکر میکنی نرفتن؟ چرا رفتن دنبال خودرو سازان درجه یک. ولی مسئله اینه که اون خودرو سازها اعتبارشون براشون مهمه و اجازه دزدی وسایر سوء استفاده های دیگه که خودتون بهتر میدونید رو به پیت حلبی سازان ما نمیدن. بدون دزدی هم واسه پیت حلبی سازان نمیصرفه.
    • حامد IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      41 0
      ماشين با كيفيت يا آلماني يا ژاپني
    • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      48 0
      دوست بی نامی که از استون مارتین نام بردی مگر استون مارتین ماشین قشر متوسط است ، استون یک اسپورت ساز است با قیمت بالا ، مثل این میمونه که بگیم به جای پژو با فراری قرارداد ببندیم نه عزیز باید با فولکس واگن ، هوندا ، تیویتا ، شورولت و امثال این قرارداد بست
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    264 3
    ما چقدر بد بختیم :
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    225 2
    خداییش اگه یه ذره برید تو بحرش می بینید چقدر توهین آمیزه ... کارمون به کجا کشید ... نگا کن توروخدا ...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    157 1
    باز خوبه تو اون مملکتی که یک زمانی از قحطی و ازدیاد جمعیت رنج میبرد، مردمشون رو منحصر به خرید محصولات داخلی نمیکنن و به طرز فکر،سلیقه و سبک خریدشون احترام میذارن.ما تبدیل به موجوداتی بدون حق انتخاب شدیم و تا زمانی که تغییری در سیاست های موجود پیش نیاد و انحصار طلبی سازندگان و تولیدکنندگان داخلی شکسته نشه همین وضع ادامه داره.
    • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      17 0
      درد بزرگیه که انسان حق انتخاب نداشته باشه
  • قاسم A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    156 3
    قیمت جهانی بنز سی کلاس 35800 دلار معادل 106 میلیون تومانه وقتی وارد ایران بشه با تعرفه 110 درصدی سود وارد کننده و مالیات و ... میشه 292 میلیون ما هم پولمون نمیرسه مجبوریم ام جی 6 چینی 38 میلیونی رو بخریم 112 میلیون
    • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      10 2
      خبر آنلاین مشکلت چیه که تایید نمیکنی؟ برادر تو انگلیس نزدیک 31 هزار دلار یا 20 هزار پوند، تو کارخونه انگلیس ساخت و مونتاژ میشه تو چین هم مونتاژ میشه ام جی چون کارخونه و خط مونتاژش انگلیسی هست تو خود چین هم نزدیک 32 هزار دلار هست شرکت سایک شرکت هلدینگ هست که فقط سرمایه گذار هست و مونتاژ میکنه و سهامدار جنرال موتورز و... در ضمن خیلی خودروهای آلمانی و آمریکایی هم تو چین مونتاژ میشن به علت نیروی کار ارزان یا داشتن بخشی یا کل سهام شرکتهای انگلیسی، آلمانی و آمریکایی
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    172 1
    به جز ايران فقط مغولستان از خودرو ها جيني استفاده ميكرد كه آن هم الان رو به خودرو هاي كره اي آورده اند
    • داریوش GB ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      7 0
      البته تو کشورهای آفریقایی که دزدی بیداد میکنه هم ماشینهای چینی‌ به خاطر ارزان بودن جدیدن خیلی طرفدار پیدا کرده. باید بگم مبارک هستش که به جرگه کشورهای بدبخت دنیا ملحق شدیم
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    77 11
    اون خودرویی که عکسش رو با عنوان ماشین چینی گذاشتین اونجا محصول مشترک چین و انگلیس هست و کیفیتی فراتر از ماشین های چینی داره. با این همه ماشین چینی بی کیفیت تو بازار انتخاب این ماشین به عنوان نماد ماشین چینی چندان منصفانه نیست
    • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      6 5
      نخير اخوي محصول مشترك انگليس و چين كجا بود؟ ام جي يا همون موريسون گاراجز شركتي انگليسي بود كه پس از ورشكستگي ، چين همه شو به ثمن بخس يه جا هاپولي كرد و محصولاتش 100 درصد چيني هستند
  • هموطن EU ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    41 9
    این مطلب به این معنی نیست که خودروهای چینی اشکالی داره و یا بده... این یعنی آنها بین خوب و خوب تر... خوب تر را انتخاب می کنند...بعدش هم ما باید خودروی چینی با کیفیت و ارزان سوار شویم... چرا انتظار دارید خودروی غیر استناندارد و بسیار بسیار گران پراید را سوار شویم...البته یک راه برای فروش پراید و امثال آن هست... قیمت پراید رو برسونید به قیمت اصلیش یعنی 10 میلیون تومن تا ملت بخرنش
    • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
      51 5
      10 میلیون زیاده. طبق نظر بیشتر کارشناسها قیمت تمام شده پراید بین 3 تا 4 میلیون تومانه. دو برابر سود هم بکشن روش میشه 6 تا 8 میلیون.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    84 2
    خلایق هرچه لایق...
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    اقتصاد چین اقتصاد دنیا رو فلج کرده و این مشکل فقط شامل ایران نیست ، خود خودروسازهای فرانسه هم به خاطر چینیها ورشکست شدن
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    152 4
    ما به عنوان کشور دوست وبرادر وظیفه داریم از خودرو سازهای چین حمایت کنیم
  • بی نام RU ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    102 1
    لابد لياقت مردم ايران اينه
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    77 1
    " "خودروسازان کشور برای توسعه بخشیدن به صنعت یکی به‌دنبال واردات خودرو چینی رفته و دیگری نیز از دوبی رنو وارد می‌کند. این در حالی است که در هیچ کجای دنیا یک شرکت خودروساز اقدام به واردات خودور نمی کند"" این واقعیت تلخ مایه ننگ صنعت کشوری است که خود را مدعی پیشرفت در همه زمینه ها می داند.
  • علای A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    62 2
    شما بیا پولشو بده ماخودرو المانی سوار شیم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    84 0
    تازه خودروی چینی واسه ایرانیا لوکس محسوب میشه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    89 0
    بیچاره مردم مظلوم ایران که دولتمردانمان به فکرمان نیستند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    99 2
    این از برکات جمهوری اسلامی است. چون زمان گذشته هم ایرانیها و هم چینی ها سوار ماشین امریکایی میشدند. شماها چقد حسودین
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    96 0
    ایران جائیست که حتی حجم موتور ماشین ها هم امنیتی تلقی میشود ایران جائیست که از بین خودروهایی که برات تعیین میکنند باید انتخاب کنی و حق انتخاب دیگری نداری در قران خداوند میفرماید : وای بر کم فروشان ، ولی در کشور اسلامی ما پول 3 ماشین رو از تو میگیرند ولی 1 ماشین به تو تحویل میدهند ،
  • امیر IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    80 0
    ما دلمون خیلی پره اما چه فایده که هرچه بگیم و بنویسیم سانسور می شود دلم خیلی پره...
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    40 0
    خودروي چيني ؟ نه شكستني است.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    38 0
    اینکه جای تعجب نداره باید هم اینطور باشه
  • ایمان IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    46 1
    خیلی خیلی خیلیییییییییییییییییی متاسفم برای خودمون
  • kamal IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    54 0
    مثل این میمونه که آشبز از غذایی که خودش درست کرده نمیخوره آخه میدونه توش چی ریخته
  • لكوكو IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    30 0
    چون از عقلشوم استفاده ميكنند
  • اردبیل اوغلی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    62 10
    فقط میتونم بگم بدبخت تر از ما ایرانی ها وجود نداره
  • ودود A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    21 12
    متن شما دو وجه دارد غالب خودروهای برند امریکایی یا اروپایی در چین ساخت چین هستند. فولکس واگن، بی ام دبلیو ، مرسدس و آو دی تمامی آنها ورژن لانگ هستند حتی برای سری 3 و 5 ب ام دبلیو یا سی کلاس و ای کلاس مرسدس . فولکس سانتانا یا ...... خصوصا بیوک ون که متداول است همگی ساخت چین هستند.
  • آرمین IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    27 1
    هر دم از این باغ ..... میرسد دل آزارتر از .....
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    53 0
    مردم ایران هم علاقه ای به سوار شدن پراید و خودرو های چینی ندارند. فقط مجبورند
  • بی نام EU ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    59 0
    اقا من الان تو ووهان چین هستم حتی مردم عادی هم از ماشینهای روز امریکا واروپا استفاده میکنند شاید نسبت خودروهای چینی به خارجی در این شهر 10 به 90 باشه . واقعا برای ایران خودرو و سایپا متاسفم که به خاطر سود بیشتر منافع ملی رو فدا میکنند و با جان مردم بازی میکنند
  • مصطفی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    42 4
    در آینده ای ن چندان دور ایرانی های هم ماشین آمریکایی سوار خواهند شد.
  • بی نام DE ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    72 2
    زیرا سالهاست مستعمره چین و روسیه شده ایم...
  • رضا A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    13 59
    ثمره دولت بیتدبیری وناامیدی
  • صالح A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    6 78
    ما خودرو کشور دشمن و امپریالیسم نمی خواهیم ما دوست نداریم در ماشین های کشور سوار شویم که حامی تروریسم است
  • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    14 26
    ارتباط با چين ربطي به تحريم ها ندارد و بيشتر يك سو استفاده داخلي است .
  • سعید IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    27 0
    خلایق هرچه لایق
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    47 0
    من از شما می پرسم مشکل مردم ما خودروی چینیه؟ نه واقعا مشکل ما خودروی چینیه؟ دولت باید به مسایل مهم رسیدگی کنه. بذار مردم آزاد باشن خودروی چینی سوار شن. با تن صدای ریاست محترم جمهوری قبلی
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    43 1
    اگه همین 2 میلیون بشکه نفت رو هم مثل زمان قاجار، ازمون نخرن، مطمئن باشید بجای خودرو باید الاغ سواری کنیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    51 0
    سمند صفر خریدم هرکاری کردم دنده جا نمی رفت و مثل اسب کوپ کرد با هل بردم توی پارکینگ خانه. امداد آمد با جرثقیل برد گفتن دیسک و صفحه اش چینی هست
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    45 0
    این نشون میده که مسئولین محترم چقدر واسه مردم مملکتشون احترام و ارزش قائلن دستتان را از راه دور میفشاریم آقایان همه کاره آقایان بدون
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    29 1
    والا ما ژول خريد همين خودروهاي چيني رو هم نداريم ..... ولي خداييش بهتر از خودروهاي ايرانيه ...
  • بهرام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    24 2
    اون آقاکه خودروچینی واردمیکنه غیرت مردونگی نداره چون مردمش واسش مهم نیستند
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    29 0
    خودروسازها دست پیش گرفتن که پس نیفتن. شرم اوره.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    18 0
    خوب برای اینکه خودشون میدونن چه بنجلی تولید میکنند.
  • شایان A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    34 6
    دوستا ن می دونم که خودروهای داخلی خیلی ایرادات دارن من 405 تازه خریدم 26تومن ولی سوار یه ام وی ام شدم یارو خریده بود 56تومن بهش گفتم رحمت به پراید .واقعا افتضاحا. اگه خواستید ماشین بخرید این اشغالای خودمون بهترن . اول برید سوار شید بعد ثبت نام کنید .
    • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      4 3
      من ام وي ام 315 دارم كه خيلي هم عاليه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    15 1
    من پزو پرشيا دارم هر روز بايد شلنگ بنزينش را كنترل كنم چون نشتي دارد ايران خودر ميگد بايد باش بسازي
  • یکی A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    13 1
    از ماست که بر ماست
  • احمد کاشانی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    12 1
    به فرموده مولانا : آفتاب آمد دلیل آفتاب جنس چینی بنجل و مزخزفه اینو خود چینی ها هم میدونن که اجناس امریکایی و اروپایی مصرف میکنن .حالا سوال اینجاست چرا باید ایران وارد کننده کالاهای بی کیفیت و مونتاز کننده اتومبیل های که تولید کننده هاش حاضر به استفاده ازش نیستن بشه ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    18 1
    طی خبر منتشر شده در خصوص لو رفتن قیمت های تمام شده خودروهای ساخت ایران خودرو و سایپا، شواری عالی رقابت در این خصوص هیچگونه عکس العمل و اقدامی علیرغم اعلام حمایت از خریدار از خود نشان نداد . قیمتها بر اساس نوع امکانات و رنگ خودرو به صورت میانگین و به تومان می باشد: پراید : 3/700/000 پژو 405 : 6/800/000 پژو 206 5: 8/250/000 سمندمعمولی: 6/000/000 سمندال ایکس: 6/600/000 ال 90 : 7/400/000 تیبا : 4/100/000 رانا : 8/000/000 لیفان: 6/900/000 چرا باید خودرویی همانند پراید شش برابر قیمت تمام شده بفروش برسد؟ و در کشوری همانند سوریه به قیمت 4/300/000 به فروش رسانده شود؟ انقدر منتشر کنید تا همه بفهمند چه بلایی دارن سرمون میارن
  • بابک A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    9 0
    و عراقی ها و سوری ها ماشین ایرانی :