رایزنی های دقیقه 90 برای ترکیب هیات رییسه مجلس شورای اسلامی

ایرنا نوشت: دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی فردا شنبه گشایش می یابد که دو طیف اصلی راه یافته به بهارستان آخرین رایزنی ها را برای کسب کرسی های هیات رییسه و کمیسیون های مجلس انجام می دهند.

بهارستان از فردا مستاجرین چهارسال آتی خود را خواهد شناخت. بخش اعظم نمایندگان دور قبل نتوانستند آرای لازم را برای حضور دوباره در مجلس شورای اسلامی به دست بیاورند.
با این حال دو طیف اصلی راه یافته به مجلس شورای اسلامی رقابت تنگاتنگی را برای کسب کرسی های هیئت رییسه و کمیسیون های تخصصی مجلس پیش رو دارند، رقابتی که رایزنی های آن از هم اکنون شروع شده است. ریاست مجلس شورای اسلامی مهمترین کرسی ای است که علی لاریجانی و محمدرضا عارف برای دست یابی به آن باهم رقابت می کنند.
رسانه ها امروز از نشست علی لاریجانی با حضور حامیان خود در بهارستان خبر داده و اعداد مختلفی از تعداد حاضرین در این نشست منتشر کرده اند.
از سوی دیگر اعضای فراکسیون امید هم امروز جلسه ای مشورتی برای تعیین ترکیب کمیسیون های تخصصی مجلس در باشگاه بانک سپه برگزار می کنند.
به گفته محمود صادقی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فراکسیون امید فردا بعدازظهر هم جلسه ای خواهد داشت در این جلسه در مورد گزینه های هیات رئیسه طبق ساز و کار فراکسیونی و به شیوه ای دموکراتیک برنامه ریزی خواهد کرد.
هر چند رقابت برای کسب کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی در ساعات منتهی به آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اوج خود رسیده است، با این حال این رقابت در یک چهارچوب معقول و منطقی انجام می شود.در همین راستا علی وکیلی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته تعامل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در مورد هیات رییسه مجلس دهم خبر داده است.
به گفته منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از روز گذشته کمیته‌ای متشکل از تاجگردون، تابش و علی نوبخت از فراکسیون امید و محبی نیا، دهقان، امیرآبادی، جلالی و نعمتی از فراکسیون فراگیر برای بررسی چگونگی تعامل در مورد ارکان هیات رییسه مجلس دهم تشکیل شده است.
ظاهرا این کمیته روز گذشته نخستین جلسه خود را برگزار کرده و عصر امروز نیز تشکیل جلسه خواهد داد.
در هر صورت طی یکی دو روز آینده نتیجه این رقابت و وزن هر کدام از طیفهای سیاسی راه یافته به بهارستان مشخص خواهد شد.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =