پایان کار نخستین سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران

نخستین سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران با تقدیر از علی رفیعی ، ایرج رامین فر و مریم مجد شامگاه پنجشنبه 8خرداد در مجموعه تئاتر شهر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در این مراسم جواد عاطفه دبیر علمی سمپوزیوم ضمن ارائه گزارشی از شکل گیری و روند برگزاری اظهار داشت : تمام تلاش ما برای برگزاری این سمپوزیوم امید به آغازی با شکوه برای ادامه حرکتی هدفمند بوده است. و در دوره ی دوم رویکرد ما به سمت طراحی صحنه و لباس در سینما خواهد بود.
در ادامه اکبر جلیلی بنیانگذار و دبیر سمپوزیوم ضمن تشکر از تمامی اساتیدی که با این جریان همراهی کردند در بخشی از سخنانش گفت: این سمپوزیوم زمانی آغاز شد که در کلاسهای استاد ناظاریان دریافتم یک انسان حتی در زمانیکه فکر می کند،در تصورش نیز طراحی صحنه و لباس نقشی اساسی دارد.هر طراح در هر اثر، مرکز جهان آن اثر است،نقطه توامان آغاز ها و پایان ها، او ارزش های خود را بنا می نهد و هویت اثر را شکل می دهد.پس از آن تحقیق درباره جشنواره ها و برنامه های مختص طراحی صحنه و لباس را آغاز کردیم و در نهایت با بررسی کمبودها به این نتیجه رسیدیم سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس را پایه گذاری کنیم.
جلیلی در ادامه افزود: میدانیم در این دوره نقصان هایی وجود داشت اما گذر زمان و کسب تجربه از جانب اساتید این رشته یاریگر ما خواهد بود تا بتوانیم به سوی بهتر شدن حرکت کنیم. مهمترین هدف ما،بیان استقلال طراحی صحنه و لباس و تدوین و تدقیق نگاه آکادمیک بر طراحی صحنه ی ذوقی و سلیقه ای حاکم است، همچنین تلاش برای رسیدن به یک نگاه علمی و اندیشه ای در طراحی و اجرای یک اثر از آرمان های سمپوزیوم می باشد.
دبیر سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران در پایان سخنانش ضمن تشکر از تمامی کسانیکه در این حرکت فرهنگی همراه بودند عنوان کرد:ما یک فرآیند کاملا مستقل را تجربه کردیم و از تمامی علاقمندان در راستای ادامه ی راه و ارتقای سمپوزیوم دعوت به همکاری می کنیم. تمام آنچه امروز در ظاهر به پایان می رسد آغازی است برای تلاشی دیگر.
در ادامه ی این اختتامیه با پخش تصاویری از دکتر علی رفیعی، ایرج رامین فر و مریم مجد مترجم کتاب طراحی صحنه تقدیر به عمل آمد که دکتر رفیعی حضور نداشتند اما لوح تقدیر و هدیه ایرج رامین فر و مریم مجد توسط حسن معجونی ،فریبرز قربان زاده و اردشیر صالح پور اهدا شد .
همچنین اصغر خلیلی بعنوان نماینده هیئت داوران بخش مقالات در بخشی از بیانیه ای که در مراسم قرائت کردند اظهار داشت: لزوم تحقیق و پژوهش در این حوزه بسیار کارآمد و مهم جلوه می کند که خوشبختانه با برگزاری این سمپوزیوم گام های جدی برای این هنر برداشته شده است.
 هیئت داوران در بخش مقالات ضمن تکریم ازپژوهش های ارسال شده به دبیرخانه بدون اولویت دو اثر با موضوع مکان یابی تئاتر محیطی در فضاهای عمومی شهر تهران توسط علی طهرانچی و بررسی مد مفهومی و نگاهی به جایگاه آن در تئاتر معاصر پژوهشی از مهشید احمدیان را شایسته ی تقدیر دانست.
سمپوزیوم در بخش ایده تا اجرا از مریم قاسمی و مریم برزگر بدون اولویت بعنوان نفرات دوم و از الهام شیرانی بعنوان برگزیده ویژه تجلیل کرد.
در پایان این مراسم از اساتید، هنرمندان و تمامی کسانی که در نخستین سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران همرامی داشتند با اهدا لوح، تقدیر شد.

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =