رئیس فراکسیون اهل سنت در مجلس نهم به نمایندگان مجلس دهم پیشنهاد داد که با انتخاب لاریجانی از دوقطبی شدن مجلس جلوگیری کنند.

عابد فتاحی در گفت و گو با خبرآنلاین با تاکید براینکه مجلس دهم هر چه که باشد،‌ از مجلس نهم بهتر خواهد بود، گفت: درست است که برخی از نمایندگان جوان و بی‌تجربه هستند اما در کنار آنها نمایندگان بسیار باتجربه نیز حضور دارند که باعث می‌شود ما از بابت مجلس آینده نگران نباشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجالس هفتم و نهم درباره ریاست مجلس دهم نیز گفت: من با ریاست آقای لاریجانی برای مجلس موافق هستم. توصیه می‌کنم سه سال اول آقای لاریجانی و سال آخر آقای عارف رئیس مجلس باشد.

او تاکید کرد: اگر در مرحله اول لاریجانی کنار گذاشته شود،‌ پرهزینه است و مجلس دوقطبی شده و قطب‌ها در مقابل هم می‌ایستند. با توجه به اینکه ما در شرایط حساسی هم از منظر امنیت داخلی و هم از منظر سیاست خارجی هستیم، دو قطبی شدن مجلس به ضرر کشور تمام خواهد شد.

فتاحی اظهارکرد: اگر لاریجانی رئیس شود، حساسیت‌های بین جبهه‌های اصلاح‌طلبی و اصولگرایی را کاهش می‌دهد و به نفع دولت است.

رئیس فراکسیون اهل سنت در مجلس نهم درباره حضور پررنگ اصلاح طلبان در مجلس دهم نیز اظهار کرد: به هر حال طرفداران عارف هم در مجلس حضور دارند که می‌گویند تغییر می‌خواهند و 30 نفر تهران را یکدست وارد مجلس کرده‌اند تا دیگر اصولگرایان بر مجلس حکومت نکنند،‌ از همین منظر بهتر است یکی دو سالی هم به عارف فرصت داده شود تا ببینیم چه تغییراتی را خواهد داد ولی در ابتدای کار اگر مجلس دوقطبی شود،‌ دو طرف از هم انرژی می‌گیرند و کارهای مهم کشور لنگ می‌ماند.

عابد فتاحی دلیل دیگرش برای ریاست لاریجانی را توانمندی‌های فردی او دانست و گفت: لاریجانی خیلی باصداقت خودش را نشان داده است و کسی نیست که به راحتی کنار گذاشته شود. اساسا کنار گذاشتن لاریجانی هزینه دارد، چون او انسان باهوش و بسیار باتدبیری است. او همچنین بسیار معتدل و بسیار توانمند است، یعنی همه صفت‌هایی که باید در یک سیاستمدار باشد، در آقای لاریجانی دیده می‌شود.

شاهد مرگ مجلس نهم بودیم

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نهم در بخش دیگری از سخنانش درباره این مجلس نیز گفت: مجلس نهم از نظر مردم یکی از کم‌کارترین و کم‌محبوبیت‌ترین و به زبان ساده جزو بدترین مجالس بوده است که سبب شد در این انتخابات بیشترین ریزش نمایندگان را داشته باشیم.

او ادامه داد: انتخابات طوری بود که درسراسر کشور علیه مجلس نهم شعارهایی می‌دادند. در سراسر کشور نقدهایی که به نمایندگان وارد می‌شد از یک جنس بود و معلوم می‌شد که مهندسی شده است. البته من شخصا اذعان می‌کنم که مجلس ضعیفی داشتیم و مجلس نتوانست کاری در رابطه با مشکلات مردم انجام دهد. مثلا ما در مجلس هفتم توانستیم قیمت‌ها را تثبیت کنیم و در این دوره هم مجلس به راحتی می‌توانست در برابر گرانی‌های آب و برق بایستد تا مردم کمتر عذاب بکشند.

فتاحی با بیان اینکه در روز اختتامیه،‌ مرگ مجلس نهم را شاهد بودیم، اظهار کرد: اختتامیه نبود، مرگ را اعلام کردیم. مسئله این است که ما کاری نکردیم که بتواند گره مشکلات مردم را باز کند.

او گفت: بدترین روز مجلس نهم روزی بود که احمدی‌نژاد به مجلس آمد و یکشنبه سیاه را رقم زد و روز تصویب برجام بهترین روز برای من در مجلس نهم بود.

او با بیان اینکه مجلس دهم بسته به اینکه هیات رئیسه چقدر به نمایندگان اهمیت دهد موفق خواهد بود، گفت: من انتقادی ندارم اما فکر می‌کنم مردم باید بدانند که در تمام مدت این چهار سال به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس، مرا حتی یک بار به سفر نبردند، در حالی که در بسیاری از سفرهای رئیس مجلس یا سایر مسئولان نظام به کشورهای اهل سنت،‌ من می‌توانستم حضور داشته باشم و در کنار آنها درباره منافع ملی کشورم صحبت کنم.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    39 4
    فقط عارف
  • ناصر A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    لاریجانی سیاستمدار و معتدل است