جشنواره فیلم کن به نیمه راه رسید، در این مدت «کارول» و «درون» دو فیلمی بوده‌اند که مورد توجه حاضران در جشنواره قرار گرفته‌اند.

فرزاد مظفری: جشنواره امسال با حضور کارگردان‌هایی همچون پائولو سورنتینو با فیلم «جوانی»، نانی مورتی با فیلم «مادر من» و یورگوس لانتی‌موس با فیلم «لابستر» حال و هوای یک رقابت اروپایی را به خود گرفته است، اما در عین حال با حضور تام هاردی و چارلیز ترون، ستاره‌های فیلم‌ «مکس دیوانه: جاده خشم» و اکران انیمیشن درخشان استودیوی پیکسار، «درون»، از ستاره‌های هالیوود نیز غافل نمانده است.

امسال جشنواره کن با نمایش فیلم «سربلند» کار خود را آغاز کرد. نمایش این فیلم به دلیل اینکه کارگردان آن امانوئل برکوت یک زن بود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، زیرا پس از سال 1987 این نخستین بار بود که یک فیلم به کارگردانی یک زن برای افتتاح جشنواره به نمایش درمی‌آمد. دومین ویژگی این فیلم حضور بازیگر کهنه‌کار و مشهور فرانسوی کاترین دنو در فیلم بود. امانوئل برکوت علاوه بر کارگردانی فیلم افتتاحیه، در فیلم «پادشاه من/mon roi» ساخته مایوین نیز، به ایفای نقش در کنار وینست کاسل پرداخته است.

مستند  خوش ساخت «امی» ساخته آصف کاپادیا، در شب نمایش ویژه، در بخش خارج از رقابت جشنواره به نمایش درآمد، این مستند که از زندگی خواننده انگلیسی امی واینهاوس ساخته شده، در شب نمایش احساسات تماشاچیان را برانگیخت و با تشویق آنها روبه‌روشد.

یکی از فیلم‌هایی که بسیاری منتظر اکران آن در کن بودند، اولین ساخته ناتالی پورتمن درمقام کارگردان بود. «داستان عشق‌وتاریکی» اقتباسی از زندگینامه آموس اُز نویسنده اسرائیلی است، که توسط بازیگر «قوی سیاه» به تصویر کشیده شده است.

درون

انیمیشن «درون» ساخته پیتر داکتر هر چند از نظر تکنیکی شاید اثر چندان متفاوتی نباشد، اما با درونمایه متمایز و ایده درخشان داستان خود، توانست تحسین بینندگان و منتقدین را برانگیزد. اکران این انیمیشن از 19 ژوئن 2015 آغاز خواهد شد.

در بخش رقابت اصلی جشنواره گاس ون‌سنت با فیلم «دریای درختان»، با نقش‌آفرینی بازیگر برنده اسکار ماتیو‌مک‌کانهی، با بازخورد خوبی از جانب منتقدان مواجه نشد و حتی هنگام نمایش، فیلم را هو کردند. روز پس از نمایش فیلم، مک‌کانهی درواکنش به این بازخورد گفت : «هر کسی همان قدر که حق دارد فیلم را تشویق کند، حق هو کردن فیلم را هم دارد.». درنقطه مقابل فیلم «مرد غیرمنطقی» ساخته وودی آلن پس از نمایش در جشنواره با دو دقیقه تشویق ممتد تماشاگران روبه‌روشد.

کارل

«کارل» ساخته تاد هاینس نیز برخلاف «دریای درختان» بازخورد‌های بسیار مثبتی را از آن خود کرده است. این فیلم که اقتباسی از رمان «بهای نمک» از پاتریشیا های‌اسمیت است، با بازی درخشان کیت بلانشت، طبق جدول پیش‌بینی نشریه اسکرین‌ بیشترین بخت را برای برنده شدن در بخش رقابت اصلی جشنواره امسال دارد. پس از کارل فیلم «پسر شائول» ساخته ساخته لازلو نمس شانس زیادی برای دریافت نخل طلا دارد. این فیلم یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال است که از زاویه‌ای دیگر به جنایات نازی‌ها در اردوگاه آشویتس می‌پردازد. داستان فیلم درباره یک زندانی است که می‌خواهد جسد یک پسر بچه را بر طبق آئین مذهبی یهود در اردوگاه دفن کند.

تا اینجای کار «کارل» و «پسرشائول» شانس بیشتری برای بردن نخل طلا دارند، باید دید در ادامه کدام فیلم‌ها می‌توانند جایگاه این این دو فیلم را متزلزل کنند، البته ساخته پائلو سورنتینو، «جوانی» با بازی مایکل کین و راشل وایز می‌تواند رقیب قدرتمندی برای این دو فیلم باشد، همه نگاه‌ها به برادران کوئن است. برادران کوئن به صورت مشترک برای ریاست هیات داوران شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن برگزیده شده‌اند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =