شرق نوشت: انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، بعد از ظهر دیروز میزبان علی مطهری نماینده مجلس بود.

 نخستین سؤال دانشجویان در رابطه با وضعیت مطهری در انتخابات آینده بود که آیا در لیست اصلاح‌طلبان قرار خواهد داشت یا در لیست اصولگرایان، که مطهری در پاسخ به این سؤال گفت: «این دسته‌بندی‌ها را قبول ندارم و دیواری بین اصلاح طلبی و اصول‌گرایی قائل نیستم و هر اصلاحی باید بر‌اساس اصولی باشد؛ لذا در دوره قبل هم مستقل در انتخابات مجلس شرکت  کردم، با اینکه در تهران کار بسیار مشکلی است». مطهری همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا نباید قانون اساسی را اصلاح کنیم، پاسخ داد: «قانون اساسی قانون بسیار خوبی است و حقوق مردم خوب در نظر گرفته شده و حقوق شهروندی را خیلی خوب رعایت کرده است و در مجموع قانونی دموکراتیک است ولی مشکل در اجرای آن است. شاید در برخی جا‌ها نیاز به اصلاح آن وجود دارد که این هم کار یک فرد نیست و کار مجلس خبرگان قانون اساسی است». مطهری همچنین درپاسخ به سؤالی درباره علت افزایش آزادی عمل گروه‌های فشار گفت: «در برابر گروه‌های فشار باید مقاومت کرد و با آنها برخورد کرد چرا‌که این حرکات به‌جای کمک به انقلاب به آن آسیب می‌زند. برای مثال کاری که در شیراز شد، فضای استان فارس را عوض کرد. پیش از آن هرکسی را که دعوت می‌کردند باید از جاهای خاص اجازه می‌گرفتند و در‌غیر‌این‌صورت اجازه نمی‌دادند. ما ایستادگی و پیگیری کردیم و اکنون فضای استان کلا تغییر کرده است و استاندار فارس به دلیل کوتاهی‌هایی که انجام داده بود تغییر کرد».

نماینده مردم تهران همچنین درباره دادگاه صالحه برای سران فتنه گفت: «به قول مقام معظم رهبری سران فتنه در خارج کشور هستند و فرضا اینها باشند، شامل آقای احمدی‌نژاد هم می‌شود و همه باید رسیدگی شود. درباره شنود دفترم هم پیگیری کافی انجام شد و وزارت اطلاعات مسئولیت آن را به عهده گرفت و عامل آن اخراج شد. این برای من کافی بود و به خاطر همین به دادگاه کشیده نشد».

در ادامه این نشست سؤالی در‌ رابطه با بازداشت چند نفر از روزنامه‌نگاران پرسیده شد که مطهری در پاسخ گفت: «من با اصل بازداشت در صورت وجود مستندات مخالف نیستیم اما وقتی وزارت اطلاعات داریم نباید جای دیگر این کار را بکند. رئیس‌جمهور هم می‌تواند به‌عنوان رئیس قوه مجریه و مجری قانون اساسی، طبق قانون اساسی اخطار‌هایی را بدهد».

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484277

برچسب‌ها