جهانگیری: به دلیل نبود شغل یرای بسیاری از جوانان کشور از خانواده‌های ایرانی عذرخواهی می‌کنم

نسیم نوشت:

اسحاق جهانگیری عصر امروز در حاشیه بازدید از واحد مرغداری گوشتی در دماوند و دیدار با مسئولان بخش کشاورزی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اظهار کرد: تولیدی ماندگار است که اقتصادی بوده و رقابت برای آن تعریف شده باشد.

وی گفت: کیفیت محصول و قیمت مناسب رمز ماندگاری تولید کالا بوده و بخش خصوصی باید به این موارد توجه کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت مرغداری‌های کشور بیش از نیاز داخلی بوده، گفت: این در حالی است که قیمت مرغ هم اکنون از میانگین بین‌المللی کمی بالاتر است و این نشان می‌دهد مدیریت‌ها در حوزه تولید باید تقویت شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: واحدهای تولیدی برای رسیدن به صادرات کالا باید اقتصادی اداره شوند و مدیریت علمی بر آنها حاکم باشد تا بتوانند محصولات تولیدی خود را به خوبی به بازارهای جهانی ارائه کنند.

وی گفت: دانش باید به بنگاه‌های اقتصادی وارد شود و تولید متکی به علم می‌تواند کشور را رشد دهد و در عین حال شاهد توسعه علمی نیز باشیم.

وی افزود: در صورتی که تولید رونق یابد، مسئله اشتغال در کشور رفع می‌شود و دغدغه‌ خانواده‌ها و ملت ایران در حوزه اشتغال فرزندانشان برطرف خواهد شد.

وی به خاطر نبود شغل مناسب برای بسیاری از جوانان کشور از خانواده‌های ایرانی عذرخواهی کرد و در عین حال به آنها اطمینان داد که دولت به دنبال توسعه کسب و کار در کشور است.

جهانگیری بر لزوم کاهش قیمت‌ها و تولید بیشتر در کشور تأکید کرد و گفت: مردم با حمایت خود از دولت می‌توانند در مسیر توسعه گام بردارند.

وی افزود:‌ امروز دولت به طور جدی در حوزه‌های مختلف برنامه‌های دقیقی را طراحی و اجرا می‌کند و در مسائل خارجی نیز با اقتدار و از موضع قدرت و عزت با دنیا تعامل داریم.

وی گفت: امروز ایران می‌تواند مقابل بزرگترین قدرت‌های جهان از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کند و خود غربی‌ها نیز اذعان می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران حق دارد از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کند.

وی گفت: در برهه کنونی، وزرای خارجی 6 کشور بزرگ دنیا اقرار می‌کنند که ایران باید به حق خود برسد و دانش‌افزایی داشته باشد و دولت نیز با پشتوانه ملت همه راه‌های دشوار را با هزینه‌های اندک طی خواهد کرد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه امیدواریم مذاکرات نتیجه مثبتی داشته باشد و با دنیا به توافق برسیم، گفت: دولت می‌کوشد تحریم‌های ظالمانه را از پیش پای ملت ایران بردارد و توسعه کشور را با سرعت رقم بزند.

وی گفت: دولت مصمم است موانع موجود را برطرف سازد تا بهبود اقتصادی در کشور حاصل شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =