۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
مذاکرات هسته ای بورس را به اوج رساند

امروز شاخص بورس تهران مرزهای 65 هزار واحد را پشت سرگذاشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز شاخص بورس تهران با عبور از مرز 65 هزار واحدی رکورد تازه ای را به نام خود ثبت کرد. فعالان بازار اعتقاد دارند دو اتفاق همزمان منجر به رشد شاخص بازار سرمایه شده است. انتشار اطلاعات تازه در مورد مذاکرات هسته ای و افزایش احتمال توافق موجب شده تا امیدها به آینده بورس به شدت تقویت شود. برهمین اساس نیز شاخص کل بازار سرمایه طی سه روز گذشته به صورت مدام روند صعودی داشته است. این اتفاق هم در حالی رخ می دهد که اسفندماه سال قبل، بورس به صورت مدام در کانال 63 و 64 هزار واحدی در نوسان بود.

از سوی دیگر ابراز امیدواری در مورد رونق اقتصاد ایران طی نیمه دوم سال 94 نیز موجب شده تا تمایل به سرمایه گذاری در بازار افزایش یابد. بر همین اساس تحلیلگران بازار اعتقاد دارند طی روزهای جاری هفته نیز همچنان شاخص صعودی باقی می ماند. در صورتی که هفته آینده با خبر رفع تحریم ها همراه باشد، شاخص بورس نیز جهش ناگهانی را تجربه می کند. برهمین اساس وزیرامور اقتصادی و دارایی چندی پیش از سناریوهای نظارتی دولت برای روزهای مثبت بورس خبر داده بود.

برهمین اساس امروز شاخص بورس به عدد 65 هزار و 150 واحد رسید درحالی که تا میانه های روز شاخص تا 65 هزار و 350 واحد نیز رشد یافته بود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =