۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
ایران مهمان ویژه مسکو 2015

رایزن فرهنگی ایران در روسیه در دیدار با معاون آژانس فدرال چاپ و نشر کشور این کشور، حضور هیئت ناشران ایرانی به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، رضا ملکی در دیدار با ولادیمیر گریگوریف ضمن گفت و گو پیرامون مسائل مختلف دو جانبه در حوزه فرهنگ و هنر، در خصوص چگونگی حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو نیز بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار گریگوریف با اشاره به سفر سال گذشته خود به ایران و ابراز شگفتی از وسعت و شمار بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، یکی از دغدغه های خود از آن سفر را تا کنون عملی کردن ارتباط بین ناشران ایران و روسیه خواند.

وی با اشاره به انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمان ویژه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو، ابراز امیدواری کرد که این حضور فرصت مناسبی برای تحقق این امر فراهم آورد.

رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این دیدار ظرفیت های دو کشور را در حوزه چاپ و نشر بسیار فراتر از همکاری ها و فعالیت های صورت گرفته دانست و به اجمال، به معرفی نمایشگاه کتاب تهران پرداخت.

رضا ملکی با معرفی ساختارهای ایرانی در حوزه چاپ و نشر، استمرار همکاری های نهادهای ایرانی و روس فعال در این زمینه را یکی از وظایف و برنامه های رایزنی دانست و ایجاد سایت دو زبانه را برای تبادل اطلاعات و تجربیات حوزه های مختلف نشر در ایران و روسیه، یکی از طرح های قابل اجرا در این راستا خواند.

در ادامه این نشست معاون آژانس فدرال چاپ و نشر روسیه از برگزاری مسابقه بزرگ تصویرگری کتاب کودک در روسیه همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو خبر داد و پیشنهاد حضور ایران در این رقابت را ارائه داد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =