ایرنا نوشت:

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی علاوه بر بارش باران در برخی از مناطق کشور، امشب شاهد وزش باد شدیدی با سرعت 60 کیلومتر در ساعت در دامنه های البرز مرکزی و شرقی خواهیم بود.

امین حسین نقشینه عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان آنکه آسمان تهران تحت تاثیر این وزش باد شدید روز سه شنبه کمی ابری خواهد بود، افزود: در این روز وزش باد شدید همچنان در برخی از مناطق به خصوص در استانهای خوزستان، ایلام و بوشهر ادامه خواهد داشت و فعالیت این سامانه سبب افزایش گرد و خاک و کاهش دید افقی در استانهای شرقی و جنوب شرقی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت هوای کشور در روز 13 فروردین ماه در روز طبیعت، اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی دیگر از جنوب کشور طی روز چهارشنبه این هفته، هموطنان نیمه جنوبی کشور به خصوص در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی شاهد وزش باد و بارش باران خواهند بود و پیش بینی می شود این موج روز پنج شنبه از جنوب شرق کشور خارج شود.

براساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، سامانه بارشی که هم اکنون در نیمه شمالی، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و جنوب غرب کشور فعال است سبب ابرناکی، بارش باران، در مناطق مرتفع بارش برف، گاهی با وزش باد و رعد و برق خواهد بود و بتدریج در شمال غرب و غرب از مقدار بارش ها کاسته می شود.

روز سه شنبه (فردا) بارش ها محدود به دامنه های جنوبی زاگرس، شرق و شمال شرق کشور بوده و بتدریج تا اواخر وقت این روز سامانه بارشی از کشور خارج می شود، ضمن اینکه امروز دریای خزر مواجی است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =