ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد نوشت:

بخشهایی از مصاحبه نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد:

-در خصوص شخصیت موضوع سئوال شما (هاشمی رفسنجانی) از اعضای شورای نگهبان به صورت رسمی جهتی را نشنیدم. خودم هم به عنوان کسی که تازه وارد شورای نگهبان شده ام؛ دلیل عدم احراز صلاحیت ایشان را نمی دانم. من هم الان به عنوان یک شهروند اجمالا می دانم در یک رای گیری از سوی اکثریت اظهار نظر شد. ولی آیا همه اکثریت یک جهت را در نظر داشتند، اطلاعی ندارم. آن پرونده را بازخوانی نکردم. انشاالله در پرونده های آینده به عنوان یک عضو تلاش خواهم کرد جهات عدم احراز صلاحیت، جهات روشنی باشد. حداقل برای اینکه به فرد اعلام کنیم بنا به دلیل کدام جهت، صلاحیت شما را نپذیرفتیم.


- بعید می دانم با مخالفت شورای نگهبان، به صرف سلیقه مواجه شویم. این دقت را در این مدت داشته ام و قاعده رفتاری خود را بر این مبنا گذاشته ایم که هر فردی یک پرونده ویژه است. پس باید همان فرد را با سلایق و رفتارهای خود، موضوع بررسی و مطالعه قرار دهم. این اتفاق قطعا در بررسی صلاحیتها نخواهد افتاد که برچسب گروهی را به کسی بزنیم و بگوییم این فرد نمی تواند وارد انتخابات شود. این رفتار به هیچ وجه قانونی و حرفه ای نخواهد بود.

-اگر برای من عضو شورای نگهبان ثابت شود که فردی با اطلاع پولی را که منشا کثیف دارد دریافت کرده باشد ولو یک ریال، مسلما سخت ترین داوری ها و قضاوتها را در مورد آن شخص خواهم داشت و تمام تلاش خود را خواهم کرد که سرنوشت کشور و مجلس به دست چنین افرادی نیفتد. اما در این مورد (پولهای کثیف) هنوز رسیدگی قضایی صورت نگرفته یا مستندات به دست ما نرسیده است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =