ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد نوشت:

بخشهایی از مصاحبه علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد:

-نباید فراموش کنیم زنان سردمدار تعیین الگوهای عمل خانواده، زیباشناختی و ... هستند. شکل خرید و وسایل مصرفی و ... بر عهده زنان است. اکنون زنان اکثریت اعضای هیات علمی دانشگاه ها را تشکیل می دهند. همچنین شاهدیم در میان خبرنگاران نیز تعداد زنان به شدت بیشتر است و این موضوع و مسایل سبب شده آگاهی اجتماعی زنان نسبت به گذشته بسیار تفاوت کند. نباید به هر چیز برچسب زنانه زد. بلکه باید در سیاستگذاریها معطوف به جنسیت باشیم به ویژه اکنون که در آستانه برنامه ششم توسعه قرار داریم باید با توجه به واقعیتهای کشورمان عمل کنیم.


-موضوع دیگر افزایش تجرد زنان در ایران است. برخی استدلال می کنند مشکلات ازدواج سبب این تغییرات شده است اما می خواهم شما را به این واقعیت ارجاع دهم که بسیاری از کارفرمایان بالاخص در بخش خصوصی از استخدام نیروی کار غیرمجرد استقبال نمی کنند. مهمتر این که هر اقدامی انجام دهید تا به نوعی از زنان حمایت کنید. کارفرما اشتیاق کمتری به استخدام زنان متاهل نشان می دهد.

-بر اساس تحقیقی که در سال 91 در مورد تعیین کنندگی و قدرت در خانواده انجام دادم، مشخص شد زنان در تعیین نام فرزندان و تعیین محل سکونت، خرید کالا، مدیریت هزینه و موئاردی از این قبیل نقش بسیار تعیین کننده ای دارند. یعنی از سبک زندگی زنان در خانواده متاثر می شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    12 15
    لطفا با ارائه آمار دقیق و مستندات معتبر سخنرانی بفرماییدمثلا چند درصد هیات علمی ها خانوم هستند؟ بعد بفرماییدازکدام استخدام زنان سخن میگوییدوقتی همه جا فقط مرد استخدام میکنندلطفا آگهیهای استخدام را ملاحظه بفرمایید
    • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
      9 2
      دروغگو همه اداره جات و بانکها پر از زنه. پسرها باید کار کنن تا ازدواج صورت بگیره .
  • بی نام FI ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    3 4
    کسی که لیاقت بیشتری دارد باید کارکند
  • بی نام ES ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    3 3
    خبرآنلاین چرا پاسخ مرا منتشرنکردیدقای بی نام کسی که توانایی بیشتری دارد باید کار کند ملاک علم است نه چیز دیگر وپسران هم به تنهایی نمیتوانند مخارج بدهندخبرآنلاین