ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد نوشت:

بخشهایی از مصاحبه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد:

-دولت گذشته تمام برنامه های آن در راستای دلار صندوق توسعه به ریال و هزینه کردن آن در طرحها و پروژه های مقطعی بوده است. نمونه واضح آن همین مسکن مهر است. نتیجه این نوع خرج کردن یعنی اینکه همه در نهایت کاسه گدایی دست بگیریم تا بتوانیم هزینه های جاری کشور را تامین کنیم.

-بدهی پیمانکاران ، یکی از مشکلات عمده اقتصاد ایران است. در وزارتخانه ما حدود 5 الی 6 هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد که پروژه های نیمه کاره و در حال اقدام هم به آن اضافه می شود که البته این در تمام وزارتخانه ها وجود دارد فقط هم به پیمانکاران راهی مختص نمی شود. کلا بدهی خرید کالا در دولت بدهی دولت به بانک مرکزی و بدهی بانکها به بانک مرکزی هم هست.

-یک بار از وزیر اقتصاد درباره حجم کل بدهی های ایران پرسیدم. گفت شاید حجم کل این بدهی ها بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان باشد که این رقم بسیار بزرگی است.

-بحث تهاتر بدهی ها با اما و اگر همراه است و اشتباه. یکی از مفسده آمیزترین و ناکارامدترین روشهایی است که بعدها دچار آن می شویم. اصلاپول برای چه ایجاد می شود. پول برای این ایجاد می شود که تهاتر نکنیم وگرنه می شود مثل قدیم که تخم مرغ می دادند و نان می گرفتند، ما هم برویم یک کالایی بدهیم و جنسی بگیریم. اما پول ایجاد شد که شفافیت ایجاد شود. تهاتر محل فساد است و باید در سخت ترین شرایط به سراغ آن رفت.

-درمورد فساد در مسکن مهر نمی توانم اظهارنظر کنم. چرا که باید مستندات داشته باشم. در حوزه مسکن مهر یک ابهام بوده که چگونه قراردادها توزیع شده و این سئوال وجود دارد. این که بگویم فسادی بوده الان نمی توانم اظهارنظر کنم که این امر صورت گرفته یا خیر. چرا که مستنداتی ندارم. فعلا ما اولویت داریم با توجه به اینکه 7 میلیون نفر چشم انتظار مسکن مهر هستند این پروژه را تمام کنیم و طرف تقاضا را چشم انتظار نگه نداریم.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =