نگرانی از وضعیت خودروهای خارجی بدون گارانتی؛ ورود ماشین‌های دست‌کاری شده از بازارهای غیررسمی امارات

ایسنا نوشت:

معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با اظهار نگرانی از وضعیت استیصالی که برای بسیاری از خریداران خودروهای خارجی بدون گارانتی در چند سال اخیر ایجاد شده است، گفت: امیدواریم مصوبه ساماندهی واردات خودرو مبنی بر التزام واردکنندگان به ارایه گارانتی و خدمات پس از فروش زودتر تاثیر ملموس خود را برای آشفتگی بازار خودروهای وارداتی و سردرگمی خریداران بگذارد.

تاجیک افزود: حداقل فایده این مصوبه این است که خریدار اطمینان دارد که خودرو با چه امکانات و ویژگیهای فنی خریداری می کند.

وی تصریح کرد: طبق قانون حمایت از حقوق مصرف کننده مشتری در صورت ناراضی بودن باید شکایت خود را با عرضه‌کننده طرح کند و اگر عرضه کننده پاسخگو نبود شکایت خود را به وزارت صنعت ارجاع دهد اما وقتی عرضه کننده مشخص نبوده و شخصیت حقوقی نداشته باشد مشتری ناراضی سردرگم است و نمی داند به کجا مراجعه کند.

وی با تاکید بر اینکه بعضی از واردکنندگان غیر رسمی از بازارهای غیر رسمی کشورهای حاشیه خلیج فارس خودرو وارد کرده اند گفت: اصالت بسیاری از خودروهایی که وارد بازار ایران شده از همان اول و به دلیل دستکاری‌های انجام شده در گاراژهایی خاص در کشور امارات زیر سوال است.

معاون شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران فزود: افزایش روز افزون چنین مواردی احتیاج به یک کار کارشناسی و نظارت صحیح داشت که خوشبختانه وزارت صنعت با همه مخالفتها و انتقاداتی که از گوشه و کنار بلند شد، مسیر درستی را در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان در پیش گرفته است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =