معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در جهت حمایت از تولیدات بومی، وزارت ارتباطات تولید پیام رسان داخلی غیر دولتی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات؛ دكتر دوايي، معاون نوآوري و فناوري وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در همايش فرصت هاي سرمايه گذاري و كسب و كار فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران با بيان اينكه وزارت ارتباطات در نظر دارد تا در قالب برنامه ششم توسعه 60 هزار ميليارد تومان با مشاركت بخش خصوصي سرمايه گذاري كند، گفت: ايجاد كريدور علمي و فناوري يكي از برنامه هاي اصلي و از پروژه هاي اقتصاد مقاومتي وزارت ارتباطات است كه بالغ بر 14 هزار ميلياد ريال سرمايه گذاري مي طلبد.

معاون فناوري وزارت ارتباطات ادامه داد: ايجاد پارك اينترنت اشياء نيز در كرج با مساحت 20 هكتار، تغيير مأموريت منطقه ويژه پيام كه به عنوان هاب پستي شناخته مي شود و ايجاد شهر ICT نمونه از جمله برنامه هاي توسعه اي ما در قالب كريدور است.

وي خاطر نشان كرد: وزارت ارتباطات و شوراي عالي فضاي مجازي برنامه هاي جدي در زمينه رونق پيام رسان ايراني در دستور كار دارند و ضوابطي ايجاد خواهد شد كه امكان براي ايجاد مسنجر ايراني فراهم شود.

دكتر دوايي تأكيد كرد: هدف از ايجاد اين پيام رسان، پيام رسان غير دولتي است و در اين موضوع قوانيني تدوين خواهد شد تا علاوه بر حفظ حريم شخصي كاربران ايراني و اطمينان‌بخشي بابت محرمانگي اطلاعات كاربران، اين پيام رسان از مزيت رقابتي نسبت به نمونه‌هاي خارجي برخوردار باشد.

معاون وزير ارتباطات در ادامه با بيان اينكه در زمينه راه اندازي OTT و شبكه هاي اجتماعي داخلي نيز برنامه هاي مشابهي داريم، گفت: سرمايه گذاري كه براي راه اندازي شبكه ملي اطلاعات در سال هاي 92 تا 96 در نظر گرفته شده 320 هزار ميليارد ريال است.

وي همچنين با اشاره به سرمايه گذاري هاي دولت در حوزه فاوا بيان كرد: سرمايه گذاري دولت در بخش زيرساخت حوزه ر دو سال گذشته معادل 3 هزارو پانصد ميليارد تومان بوده كه در همين مدت اپراتورها و بخش خصوصي نيز معادل 6 هزارو پانصد ميليارد تومان در بخش لايه دسترسي سرمايه گذاري كرده است.

دكتر دوايي در پايان سرمايه گذاري در بخش توليد و تحويل محتواي ديجيتالي كي از مهم ترين سرمايه گذاري ها در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات خواند و گفت: توليد و عرضه محتواي مناسب در حوزه هاي مختلف، راه اندازي OTT و شبكه هاي اجتماعي بومي و همچنين سرمايه گذاري و راه اندازي شبكه هاي توزيع محتوا يا CDN هاي ايراني از جمله سرمايه گذاري ها در اين بخش است كه بخش خصوصي مي تواند در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات به آن ها بپردازد

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =