ایرنا نوشت: شبکه تلویزیونی اسکای نیوز در گزارشی به بررسی انگیزه های احتمالی عامل حمله مونیخ پرداخت و گفت که سال ها تحقیر شدن در آلمان می تواند یکی از انگیزه های این حمله باشد.

این شبکه انگلیسی افزود: پلیس آلمان می گوید که مظنون حمله مونیخ از قبل برای مقامات امنیتی و پلیس شناخته شده نبود.

شبکه 'اسکای نیوز' روز شنبه در وبسایت خود نوشت: گمانه زنی ها درباره انگیزه های عامل حمله مونیخ طیف وسیعی را دربر می گیرد که بر اساس یکی از این گمانه زنی ها این فرد حتی ممکن است گرایش های راست افراطی داشته باشد.

برخی شاهدان عینی گفته اند که فرد مهاجم قبل از شروع تیراندازی در نزدیکی رستوران مک دونالد در مرکز خرید المپیای شهر مونیخ شعارهایی علیه خارجی ها سر داده است.

'حتی در یکی از فیلم های ضبط شده توسط تلفن همراه، فرد مهاجم با یکی از شاهدان بحث می کند و در این بحث ها تاکید می کند که او یک شهروند آلمانی است.'

اسکای نیوز افزود: برخی دیگر از گزارش های رسانه ای حکایت از این دارد که این فرد چندین سال هدف زورگویی و تحقیر قرار داشته و به دنبال انتقام بوده است.

این شبکه انگلیسی در ادامه گفت: مقامات امنیتی آمریکا به نقل از همتایان آلمانی خود گفته اند که هیچ نشانه ای از ارتباط مظنون تیراندازی مونیخ با گروه داعش یا دیگر گروههای شبه نظامی وجود ندارد.
بر اساس گزارش منابع آلمانی در جریان تیراندازی روز جمعه در شهر مونیخ آلمان 9 نفر کشته و 16 نفر زخمی شدند. برخی منابع تعداد کشته ها را 10 نفر اعلام کرده اند.

پلیس آلمان، عامل این تیراندازی را یک جوان 18 ساله آلمانی - ایرانی معرفی کرده که بعدا جنازه اش در نزدیکی محله حادثه پیدا شده است.
پلیس همچنین تاکید کرده که فعلا نمی تواند انگیزه تیراندازی در مجتمع تجاری 'المپیا'ی مونیخ را مشخص کند و افزوده است هنوز زود است تا این حمله را تروریستی بخوانیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =