نمره خوب به گودرزی و وزارت ورزش برای این کارهای بزرگ فوتبالی

وزارت ورزش در تعمیر و همینطور ساخت بعضی ورزشگاهها خیلی خوب عمل کرده است.

داریوش سعیدی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمود گودرزی وزیر ورزش از طبقه دوم ورزشگاه آزادی بازدید کرد. او بعد از بهره برداری از نصب صندلی های این طبقه، در مجموعه ورزشی آزادی حاضر شد و بازدید نهایی را انجام داد. مسئولان اجرای پروژه هم در این باره توضیحاتی به وزیر ورزش دادند. در صورتی که طبقه دوم آزادی صندلی گذاری نمی شد، تیم ملی ایران در بازی های مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی نمی توانست در این طبقه میزبان هواداران باشد. در اوضاع بد مالی ورزش ایران و به ویژه فشارهای مالی از سوی فوتبال و رشته های المپیکی، وزارت ورزش بخوبی توانست از پس این پروژه بزرگ بر بیاید.
وزارت ورزش پیش از این هم نقشی کلیدی در ساخت پروژه مبهم نقش جهان ایفا کرد. این پروژه در حال حاضر رو به اتمام است و گفته می شود به زودی از آن بهره برداری خواهد شد. تصاویر منتشر شده از نقش جهان گواه آن است که ساخت سکوها، چمن و حداقل ظاهر استادیوم به پایان رسیده و احتمالا ریزه کاری هایی باقی مانده که پیش از بهره برداری نهایی انجام می شود.
وزارت خانه اما تنها در این پروژه ها حضور پررنگ نداشته است. ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز پروژه مهم دیگری است که این وزارتخانه و شرکت تجهیز و توسعه، درگیر آن شده اند. وضعیت چمن این ورزشگاه بسیار نامطلوب بود و از سویی سکوهای ورزشگاه هم به مرزی از پوسیدگی رسیده که به سادگی کنده می شوند. به دلیل اتفاقات سال های اخیر هم تعدادی از صندلی های ورزشگاه تخریب شد و کار به جایی رسید که مسئولان ورزش این شهر اعلام کردند باید ورزشگاه به صورت اساسی بازسازی شود. به همین دلیل امسال سرانجام استارت بازسازی ورزشگاه یادگار امام(ره) زده شد و در حال حاضر پروژه در حال اجرا شدن است.
تصور کنید این اتفاقات درست در سالی می افتد که ورزش ایران زیر فشارهای مالی شدید است. به دلیل حضور ورزشکاران در المپیک، فشار مالی بیش از گذشته شده و هزینه ها بسیار بالا بوده است. با این حال وزارت ورزش پروژه های این چنینی را روی زمین نگذاشته و در حال پیش بردن آنهاست. بی شک پروژه صندلی گذاری طبقه دوم آزادی یک اتفاق بزرگ بود چراکه سال های متمادی و با حضور مدیران مختلف، این اتفاق صورت نگرفت اما سرانجام محمود گودرزی و وزارت ورزش توانستند آن را عملی کنند تا اتفاق خوبی در ورزشگاه آزادی رخ داده باشد. گودرزی هم در این باره توضیح می دهد: «زمانی استادیوم آزادی صد هزار نفری بوده است که به خاطر حضور تماشاچیان در راهروها این تعداد ظرفیت وجود داشته است اما براساس استاندارد فاصله صندلی‌ها باید 10 سانتی‌متر از یکدیگر باشد که به همین دلیل ظرفیت کاهش پیدا می‌کند و در واقع 78116 صندلی خواهیم داشت. به صورت شماره‌گذاری و با مشخصات تماشاگران.» او درباره زمان تحویل ورزشگاه هم توضیح داد: «دوستان قول داده‌اند 20 مرداد ماه ورزشگاه را تحویل دهند هرچند ساخت صندلی‌ها زمان می‌برد و ممکن است به خاطر ترمیم بتون‌ها زمان بیشتری نیاز باشد به همین دلیل ما هم فرصتی 10 روزه قائل شدیم و در اواخر مرداد یا اوایل شهریور ماه ورزشگاه آماده خواهد بود.»

 

252 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    9 3
    صندلي گذاري هم شد كار؟
  • فرشيد A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    11 1
    واقعا ديگه خبراتون عجيب شدن، واقعا صندلي كردن استاديوم شاهكار حساب ميشه؟؟؟؟؟ مگه استاديوم ١٠٠ هزار نفري ساختن كه ذوق ميكنيد، واقعا متاسفم براي خبرآنلاين