۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸

نسیم آنلاین نوشت:

سید حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: تعاونی‌ها دارای ظرفیت‌های مهمی هستند و در بحث اشتغال جایگاه مهمی دارند و در بخش اجتماعی، صنعتی، اقتصادی، توسعه مناطق محروم، صنایع دستی، فرش و سایر مشاغل جایگاه خوبی دارند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تعاونی‌ها، اضافه کرد: در شرایط کنونی تعاونی‌ها جایگاه خود را در پازل اقتصاد پیدا کرده‌اند و سرمایه اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دو میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی در سراسر دنیا فعال هستند، ادامه داد: در ایران ۱۰۰ هزار تعاونی داریم که ۱.۵ میلیون اشتغال ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: در استان بوشهر سه هزار و ۱۰۰ تعاونی فعال داریم که ۷۵ هزار نفر عضو هستند و شامل تعاونی‌های تولیدی و توزیعی و خدماتی هستند.

کلانتری با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های پرورش میگو، گفت: این تعاونی‌ها در اعتلای این صنعت بسیار موثر هستند و باید با تقویت این تعاونی به کمک پرورش‌دهندگان بشتابیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی‌ها در طرح‌های اشتغال‌زایی و طرح‌های زودبازده تاثیرگذاری زیادی دارند و امیدواریم که بتوانیم در استان نیز شاهد توسعه این تعاونی‌ها باشیم.

وی از ایجاد ۸۰ تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها در کشور خبر داد و افزود: سه تعاونی از این مجموعه‌ها در سال جاری در استان بوشهر ایجاد خواهد شد.

وی همچنین از فعال‌سازی تعاونی‌های دهیاری‌ها در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: این تعاونی‌ها زیرمجموعه وزارت کشور هستند و تقویت آنها در دستور کار است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =