نسیم آنلاین نوشت:

وزیر کار گفت: برای ایجاد یک شغل در بخش پتروشیمی، ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.
نشست اعضای فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی با حضور ربیعی برگزار شد که در این جلسه جمعی از اعضای فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی پیرامون موضوع اشتغال و بیکاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.
اعضای فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های ربیعی و با اشاره به دیدار کارگران کشور با مقام معظم رهبری و تایید برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی معظم له بر حمایت قاطع خود و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اقدامات وی در خصوص اشتغال تاکید کردند.
علی ربیعی نیز در این نشست، اجرای راه حل عملی مشترک برای پیگیری مسایل به ویژه در حوزه اشتغال را مورد تاکید قرار داده و همدلی و همفکری مجلس با دولت برای حل مشکلات و چالش‌های پیش رو به ویژه در زمینه اشتغال و بیکاری را با اهمیت دانست و گفت : ما دو مسیر در پیش رو داریم، مسیری که اقتصاددانان بر آن تاکید دارند مسیر رشد است که بدون رشد پایدار، شغلها ناپایدار می شوند.
وی افزود: بر اساس برآوردها با یک درصد رشد می توان 100 هزار شغل در کشور ایجاد کرد. برای یک درصد رشد نیز به 60 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و اعتبار مورد نیاز است. بر اساس برآوردهایی که در شستا از سبدهای مختلف مثل پتروشیمی، نفت، سیمان و ... انجام شده و به قیمت روز محاسبه شده است بر ای ایجاد یک شغل در این بخش‌ها به 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.
ربیعی افزود: همچنین شورای پول و اعتبار برای اینکه در بخش مسکن تحرکی ایجاد کرده باشد، وام مسکن را افزایش داد که امیدواریم در این بخش هم تحرکی ایجاد شود. اما مسیر دوم، مسیر مداخله است و اینکه مقام معظم رهبری بر توسعه اشتغال از طریق بنگاه‌های کوچک تاکید داشتند که ما هم بر همین اساس سیاست اشتغال بزرگ، بنگاه کوچک را در وزارت کار دنبال می کنیم. به طور مثال در حوزه‌هایی مثل لباس، کفش و ... می توانیم تحرک ایجاد کنیم. علاوه بر این با ایجاد کمیته‌های استانی از ریزش نیروی کار جلوگیری کردیم. در حوزه فنی و حرفه ای نیز آموزش‌های سیار را آغاز کرده ایم و در 6 استان مطالعه موردی آغاز شده است.
ربیعی بر ظرفیت‌های کاری این وزارتخانه در حوزه بنگاه‌های کوچک و خرد و نیز روش مداخله تاکید کرد و گفت: مناسب ترین ظرفیت‌های کاری برای تحرک بخشی به اشتغال همین حوزه بنگاه‌های کوچک و خرد است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به دیگر طرح‌های تدوین شده در حوزه معاونت توسعه اشتغال اشاره کرد و گفت: مشاغل عمومی که به صورت لایحه تنظیم شده و به زودی ارائه خواهد شد و ایجاد شبکه صندوق‌های محلی تامین مالی نیز در دستور کار قرار دارد. بحث یارانه اشتغال نیز برای تثبیت شغل‌های موجود از دیگر برنامه‌ها و طرح‌هایی است که برای تحرک بخشی به اشتغال آن را پی گیری خواهیم کرد.
وی افزود: طرح تکاپو نیز در برش استانی برای رشد اقتصادی و اشتغالزایی مورد توجه قرار گرفته و در هر استان رشته فعالیت‌هایی که بیشترین ظرفیت اشتغالزایی و تاثیر را در توسعه منطقه دارند شناسایی شده و حمایت‌های لازم به صورت هدفمند از آنان انجام خواهد شد.
ربیعی خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری اطلاعات هم با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در برخی از استان‌ها وجود دارد، می توانیم فرصت‌های جدید اشتغال ایجاد کنیم. در بحث تکاپو نیز هم اکنون مسئولیت کمیته اجرایی در استانها بر عهده استانداران است و به صورت پایلوت طرح در استان سمنان آغاز شده و ظرفیت های استان استحصال شده است . علاوه بر این در استانهای خراسان رضوی، کردستان و 8 استان نیز طرح بصورت پایلوت شروع شده است . در آینده نزدیک هم تفاهم نامه ای با وزارت کشور برای طرح‌های اشتغالزایی امضا خواهیم کرد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =