سخنگوی دادستانی پاریس گفت که آنالیز ها بر روی قطعه پیدا شده در جزایر پاریس،هفته بعد در فرانسه انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با گذشت زمان، حالا اطمینان مقامات مبنی بر اینکه قطعه پیدا شده مربوط به پرواز گم شده مالزی است، در حال افزایش است. مارتین دولان رئیس سازمان هماهنگ کننده تحقیقات در زیر آب استرالیا درباره قطعه پیدا شده به سی ان ان گفت : من تا حدودی اطمینان دارم که قطعه مربوط به پرواز مالزی است اما این اطمینان قطعی نیست.

مقامات بررسی کننده این اتفاق، اطمینان زیادی دارند که قطعه پیدا شده، توسط کسانی که در حال تمیز کردن ساحل بودند، پیدا شده مربوط به بوینگ 777 است. دولان در این رابطه گفت: تنها پرواز بوینگ 777 که ما از وجود آن در اقیانوس هند خبر داریم همان ام‌اچ 370 است.

گفته می شود، ممکن است این قطعه اولین مدرک فیزیکی از پرواز گم شده باشد و می تواند به بعضی از سوال ها پاسخ دهد، ولی هنوز تعداد زیادی از سوال ها را بی جواب باقی می گذارد. محققان اطمینان دارند که این قطعه مربوط به بوینگ 777 است اما هنوز نمی دانند که مربوط به پرواز ام اچ 370 هست یا خیر.این منبع می گوید محققان مشاهدات خود را بر پایه عکس هایی آنالیز شده از قطعه و عددی رمز گشایی شده که برای بوینگ 777 است قرار داده اند.

قطعه جدید پیدا شده که شبیه بقایای یک چمدان است، اما وارن تروس معاون نخست وزیر استرالیا اعلام کرده است که: این کیف هیچ ربطی به پرواز گم شده ی مالزی ندارد.

با این حال، قطعه ی پیدا شده جمعه شب به پاریس و سپس در روز شنبه به تولوز فرستاده خواهد شد.نخست وزیر مالزی که کشورش به شکلی مسئول این حادثه است گفته که قراراست تیمی از مسئولان حمل نقل را به تولوز و جزایر فرانسه بفرستد و هنوز مشخص نیست که تحقیقات تا کی ادامه پیدا خواهد کرد.تروس گفت: عکس هایی که موجود است به اندازه ای واضح است که می توان از روی آنها تحقیقات را انجام داد.

نظریه هایی برای قطعه پیدا شده

گروهی از محققان دیروز اعلام کردند که اگر قطعه پیدا شده مربوط به پرواز ام اچ 370 باشد از آسیبی که به بال هواپیما وارد شده، مشخص می شود که این قطعه زمانی از هواپیما جدا شده که هواپیما در آسمان و در حال پروار بوده است.گروهی دیگر اما به خسارت اندکی که به جلوی بال زده شده اشاره می کنند و می گویند موتور هواپیما خاموش شده و هواپیما به داخل آب سقوط کرده است. با این حال، یک ارزیابی مقدماتی از سرویس ها اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد که حتما باید فردی در داخل کابین بوده باشد و حرکات هواپیما را کنترل کرده باشد، 2 مقام ارشد آمریکایی می گویند این ارزیابی ماه ها پیش توسط ماهواره ها انجام شده بود و قرار نبود به بیرون درز پیدا کند.

خانواده ها هنوز امید دارند

پیدا شدن قطعه باقی مانده، حالا خانواده هایی که بیش از 500 روز سختی را تحمل کردن وارد حالت سختی کرد.یک خانواده چینی در این باره گفت: ما نمی خواهیم خبر های 99 درصدی داشته باشیم، ما نیاز به اخبار 100 درصدی داریم. دختری 18 ساله که مادرش در پرواز بود گفت: من اعتراف می کنم که هنوز به زنده ماندن مادرم امید دارم،ولی اگر زنده نباشند،عیبی ندارد ما هرچه باشد قبول می کنیم.

ترجمه: نیو صدر

منبع: CNN

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =