ایسنا نوشت:

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دیروز در حاشیه مسابقه دانش‌آموزی ماشین‌های شیمیایی (کمیکار) دو دانش‌آموز آسیب دیدند و این مسابقه ناتمام ماند.

عباس‌تقی‌زاده با اعلام این خبر گفت: دانش‌آموزان یکی از گروه‌ها در حاشیه فضای رسمی مسابقه، اقدام به امتحان کردن ماشین شیمیایی خود کردند که این ماشین با دو دانش‌آموز دیگر برخورد کرد.

او گفت: به نقل از شاهدان عینی، طول ماشین شیمیایی حدود 30 و عرض و ارتفاع آنها نیز حدود 10 سانتیمتر بود.

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در اثر این برخورد پای یکی از دانش‌آموزان از ناحیه پاشنه و دیگری از ناحیه انگشتان دچار آسیب شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه هنوز این گروه وارد مرحله مسابقه نشده بود گفت: از نظر داوران تخصصی مسابقه، این ماشین شیمیایی شرایط مسابقه را نداشته است و مطمئنا داوران اجازه شرکت در مسابقه به آن را نمی‌دادند.

او گفت: در بخش مقررات مسابقه که همه شرکت‌کنندگان قبل از ثبت‌نام آن را پذیرفته و تایید کرده‌اند، شرایط و ویژگی‌های ماشین‌های شیمیایی به آنها اعلام شده بود.

رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش‌آموزان بلافاصله توسط تیم اورژانس 115 که از قبل در محل دبیرستان پسرانه علامه حلی حضور داشت به بیمارستان مهرگان منتقل شدند.

تقی‌زاده با بیان اینکه اقدامات درمانی لازم صورت پذیرفته و حال عمومی دانش‌آموزان آسیب دیده رضایت بخش است گفت: از لحظه وقوع حادثه تاکنون، مدیر و تعدادی از کارشناسان آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در کنار دانش‌آموزان و خانواده آنها، پیگیر مراحل درمانی هستند.

در مسابقات کمیکار، شرکت‌کنندگان در قالب گروه‌های چند نفره ماشین‌های شیمیایی (Chem-E-Car) خود را به رقابت می‌گذارند. نیروی پیش‌راننده این خودروها باید یک ماده شیمیایی باشد که محیط‌زیست را آلوده نکند و هیچ گاز یا مایعی دیده‌شدنی را پدید نیاورد.

47282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    6 0
    طوری نوشتین انفجااااار که انگار بمب و دینامیت منفجر شده
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      کم از اون نداشت
    • علی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      0 0
      اقای بی نام اگه خودت دو تا انگشت پات قطع شده بود و چند تا عمل جراحی با بیهوشی روت انجام شده بود و از درس و مشق و زندگی افتاده بودی هم اینجوری اظهار نظر می کردی
  • ... A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    ببینید من از دانش اموزان همون مدرسه ام.اینکه گفتن در حاشیه فضای رسمی این مسابقه، این اتفاق افتاده اطلا اینطور نیست حتی این ماشین توسط داوران هم تایید شده بود که اجازه شروع مسابقه رو پیدا کرده بود حتی مدارکی هم موجود هست که مسئولان مسابقه به تماشاچیان اعلام کردند که عقب بایستند تا در اثر سرغت زیاد ماشین به کسی اسیب نرسه اما متاسفانه خیلی دیر این کارو کردند