وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حمایت از طرح ساماندهی دانشگاه تهران و علوم پزشکی بهترین پشتیبانی دولت از این دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم ، محمد فرهادی در مراسم بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران که در تالار فردوسی این دانشگاه برگزار شد، در خصوص تاريخچه دانشگاه تهران اظهار داشت: هشتاد سال پیش در سال ۱۳۱۳ شمسی با تصویب قانون اول مرکز جامع ملی کشور بنیان نهاده شد و نامش را دانشگاه تهران گذاشتند اکنون در حالی دانشگاه مادر و نماد آموزش علمی کشور نام گرفته که سابقه و تاریخ طولانی وخوبی دارد.

وزير علوم گفت: سابقه دانشگاه به هزار و ۷۰۰ سال پیش باز می گردد ودر ايران نخستین بار توسط امیرکبیر دارالفنون تأسیس شد چندی بعد لایحه تأسیس در سال ۱۳۱۲ تدوین و تهیه شد و در هشت خرداد ۱۳۱۳ مراکز آموزشی اعم از دارالفنون و مراکز دیگر تحت عنوان دانشگاه تشکیل شده و به فعالیت پژوهشی اهتمام ورزیدند.

وي در ادامه گفت: از آغاز فعالیت آموزشی این دانشگاه تاکنون همواره افرادی شایسته و صاحب نام مانند همایون، مهدی آذر، محمد غریب، بدیع الزمان فروزان فر، محمود حسابی، دهخدا، معین، مصطفی چمران، محمد مفتح، مرتضی مطهری، مسعود علی محمدی و محمد ابراهیم پاریزی به تحصیل پرداختند.

وزير علوم گفت: دانشگاه تهران به دلیل برخورداری از پیشینه و قدمت بهره برداری از استادان شایسته و دانشجویان ممتاز و امکانات آموزشی و پژوهشی همواره از جایگاه مناسبی برخوردار بوده و حفظ جایگاه اين دانشگاه و توسعه فعالیت های آن در فضای تلاش نیازمند برنامه های منسجم و سالانه و دوره ای است.

وی گفت: سیاست های کلی نظام در عرصه فناوری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و اسناد بالادستی و برنامه های دولت تدبیر و امید برای بهبود اوضاع کشور، سطح انتظارات از دانشگاه های کشور بخصوص دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را بالا برده است و امیدوارم این برنامه بهانه ای برای افزایش روند کاری طرح ساماندهی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران باشد که بی شک احیاي این طرح می تواند مهم ترین پشتیبانی دولت از این دانشگاه باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =