تسنیم نوشت:

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای حمله اینترنتی کره شمالی به شرکت سونی را به معنی آغاز جنگ علیه آمریکا ندانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که به اعتقاد وی حمله اینترنتی کره شمالی به شرکت سونی به معنی جنگ نیست، بلکه یک خرابکاری سایبری است.

با اینحال رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم شرکت سونی مبنی بر عدم نمایش فیلم "مصاحبه" که یک کمدی درباره رهبر کره شمالی به شمار می‌رود همچنان انتقاد کرد. این تصمیم شرکت سونی پس از آن اعلام شد که کره شمالی تهدید کرد سینماهایی که اقدام به پخش این فیلم کنند را هدف حمله قرار خواهد داد.

اوباما در کنفرانس خبری روز جمعه خود اعلام کرد که شرکت سونی در عدم پخش فیلم خود اشتباه کرده و امیدوار بوده که روسای سونی پیش از این تصمیم با وی تماس می‌گرفتند.

وی با انتقاد از این سیاست شرکت سونی گفت: مشکل تهدید تنها برای صنعت فیلم‌سازی نیست، این مشکل حتی در صنعت رسانه نیز وجود دارد. شبکه سی‌ان‌ان بارها برنامه‌هایی انتقادی علیه کره شمالی تهیه کرده است. اگر فضای سایبری این شبکه اختلالی ایجاد شود چه روی خواهد داد؟ آیا ناگهان خواهیم گفت قصد پخش برنامه‌هایی علیه کره شمالی را نداریم؟

رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد مسئله اصلی پذیرش این واقعیت است که احتمال حمله اینترنتی وجود دارد و باید برای مواجهه با آن آمادگی لازم را داشت.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه قول داد هرآنچه در توان داشته باشد برای بستن زندان گوانتانامو به کار خواهد گرفت.

اوباما همچنین پوتین را مسئول سقوط ارزش پول روسیه، بحران مالی و رکود اقتصادی عظیم این کشور دانست.

پیش از این اوباما در آخرین کنفرانس خبری خود در سال 2014 در پاسخ به سؤالی درباره هک شدن شرکت سونی و تصمیم این شرکت برای عدم نمایش فیلمی با موضوع ترور رهبر کرده این اقدام را اشتباه خواند. وی گفت که دیکتاتوری در یک نقطه از جهان نمی‌تواند باعث سانسور در آمریکا شود.

وی با اشاره به گزارش اف‌بی‌آی درباره اینکه این حمله توسط کره شمالی انجام شده است گفت که "پاسخ مناسبی به این حمله"، "در زمان و مکانی که خود انتخاب می‌کنیم، خواهیم داد."

رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس خبری گفت هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه کره شمالی این حمله را در همکاری با کشور دیگری چون چین انجام داده است، در اختیار نیست.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =