واحدمرکزی خبر نوشت:

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: تظاهرات بحرینی ها در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم ادامه دارد.
به گزارش این شبکه،اعتراضات در بحرین در واکنش به حمله نیروهای امنیتی این کشور به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم ادامه دارد. علامه عبدالله الغریفی خواستار برگزاری نماز جمعه استثنیایی و یکپارچه به امامت شیخ عیسی قاسم در مسجد جامه اماق الصادق (ع) منطقه الدراز شد.
سمیر شوهانی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود:تظاهرکنندگان در بحرین تاکید کردند نمی توانند درباره حمله به شخصیت های سیاسی و رهبران دینی خود سکوت کنند. بحرینی با تظاهرات گسترده در منطقه الدراز با در دست داشتن پرچم بحرین و تصاویر آیت الله قاسم بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات خود تاکید کردند ولی نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه طبق معمول با استفاده از گازهای اشک آور و بمب هیا صوتی تلاش کردند تظاهرات بحرینی را متفرق کنند. از سوی دیگر جمیل کاظم رئیس شورای مرکزی جمعیت اسلامی الوفاق تاکید کرد حمله به منزل آیت الله عیسی قاسم به دلیل موضع روشن و صریح وی درباره انتخابات بحرین بوده است. شخصیت های سیاسی مختلف در منطقه به حادثه حمله به منزل آیت الله عیسی قاسم واکنش نشان دادند. برخی از شخصیت های عراقی با محکوم کردن این حادثه به مواضع دوگانه برخی از کشورها درباره خواسته های ملت بحرین اشاره کردند. برخی از فعالان سیاسی عراقی نیز از جامعه بین المللی و سازمان ملل خواستند به مسئولیت های خود در حمایت از علما و فعالان سیاسی در بحرین پایبند باشد.
جمیل کاظم گفت: آیت الله شیخ قاسم موضع روشنی درباره انتخابات پارلمانی اخیر داشته و تاکید کرده است نتیجه این انتخابات نمی تواند نماینده واقعی نیروهای سیاسی بحرین در این پارلمان باشد.
هاشم حسن استاد دانشگاه در عراق گفت: متاسفانه برخی از کشورها موضع دوگانه ای دارند و سرکوبگری ها را در بحرین قانونی می دانند و حتی نیروهای خود را به بحرین اعزام می کنند تا مردم این کشور سرکوب شوند.
عدنان العربی مدیر روابط عمومی اتحادیه رادیو تلویزیون های عراق گفت: ما امیدواریم افکار عمومی جهان و سازمان ملل به مشکلات ملت بحرین توجه کند.
خبرنگار این شبکه افزود: سازمان های حقوق بشری بین المللی و شخصیت های سیاسی و دینی در کشورهای اسلامی این حادثه را محکوم کردند و نیروهای انقلابی در بحرین به مقامات این کشور درباره اقدامات تحریک آمیز علیه انقلاب مسالمت آمیز بحرینی ها هشدار دادند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =