طی یک هفته گذشته قیمت دلار در بازار ده تومان کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، بهاي دلار در بازار طي یک هفته گذشته ده تومان کاهش يافته است. تحليل ها نشان مي دهد در صورت ادامه بهبود وضعيت اقتصادي کشور و انتشار اطلاعاتي تازه در مورد پرونده مذاکرات هسته اي قيمت دلار بازهم کاهش مي يابد. اما افت بهاي دلار در شرايطي رقم خورد که قيمت دلار با نرخ رسمي رشد 7 توماني را طي يک هفته تجربه کرده بود.

برهمين اساس فعالان بازار اعتقاد دارند که بانک مرکزي تمايلي به کاهش قيمت دلار در مرزهاي کمتر از 3 هزار و 200 تومان ندارد. با اين وجود روند حرکتي قيمت دلار فعلا نزولي باقي مانده است.

قیمت دلار در آخرین روز هفته گذشته 3 هزار و 262 تومان بود. روز گذشته نیز بهای پول آمریکایی در آخرین روز کاری هفته جاری، به 3 هزار و 252 تومان رسید. بهاي دلار به سختي روي مرز 3 هزار و 250 تومان مقاومت مي کند. يک ماه قبل دلار تا رقم سه هزار و 240 تومان هم کاهش يافته بود. همين جريان در کنار نزول قيمت جهاني طلا موجب شد براي اولين بار طي سه سال گذشته سکه، قيمت کمتر از 900 هزار تومان را تجربه کند.

طي يک هفته گذشته سرمايه گذاري در بازار دلار، به ميزان سه درصد زيان ده بوده است. با این حساب اگر 10 میلیون سرمایه گذاری در این بازار صورت گرفته باشد در طول این هفته 30 هزار تومان ضرر برای سرمایه‌گذار رقم خورده است.

از سوي ديگر سرمايه گذاري در بازار طلا و سکه با بازدهي 1.2 درصدي همراه بوده است. اين اتفاق هم در شرايطي رخ داده که بهاي طلا تا ده روز قبل در بازارهاي جهاني به صورت مدام روند نزولي را طي مي کرد.

با این حساب اگر به میزان 10 میلیون تومان در بازار سکه سرمایه گذاری شده باشد در طول یک هفته 120 هزار تومان سود برای سرمایه گذار حاصل شده است.

طي هفت روز گذشته سهامداران هم با زیان 1.75 درصدی مواجه شدند و دارندگان دلار هم زیان 0.3 درصدی را متحمل شدند و تنها بازار سکه با سود 1.2 درصدی به عنوان بازار سودده هفته لقب گرفته است.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    12 1
    بشکنه دست اون که دلار رو ارزون کرد دلار از ۳,۲۶۰ تومان به ۳،۲۵۹ تومان کاهش پیدا کرده چقد ضرر بزرگی رسیده خبر چاپ کن جان عزیزت
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    5 0
    جهنم اون موقع که سودای انچنانی بردن چی
  • بی نام US ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    واقعا رو که نیست 10 تومان شد خیلی از روزی بترسین که دلواپسها جلوی توافقات را بگیرن و ملتم مثل ماست بشینن نگاه کنن
  • امیر IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    روزی را شاهد باشیم که این دلواپسها در هر دو دنیا دلواپس باشند در اینجا برای منافع در اخرت برای جهنم