تسنیم نوشت:

وزیر آموزش و پرورش گفت: دو سوم مدارس کشور مقاومت‌های لازم را در مقابل بلایای طبیعی دارند و تنها یک سوم مدارس نیاز به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی دارند.

علی‌اصغر فانی صبح امروز در شواری آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 122 هزار مدرسه با بیش از یک میلیون فرهنگی در خدمت 12 میلیون و 820 هزار دانش آموزان کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: هیچ دستگاهی به گستردگی آموزش و پرورش وجود ندارد که 36 هزار دانش آموز شهید و نزدیک به 5 هزار فرهنگی شهید و با دو شهید شاخص رجایی و باهنر در نظام آموزش و پرورش تقدیم انقلاب اسلامی شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک بین حاکمیت و مردم است، کوچکترین تحولی در آن انعکاسی منحصر به فرد بین ما و مردم است.

فانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش زیرساخت منابع کشور را تأمین می‌کند، امروز آموزش و پرورش هر کشور آئینه تمام نمای آن کشور است.

وی با شاره به اینکه آموزش و پرورش دیربازده است و اگر تصمیمی اتخاذ شود ممکن چند سال آینده نتیجه دهد، افزود: توسعه یافتگی هر کشور به سرمایه انسانی آن کشور بر می‌گردد نه به منابع زیرزمینی و نفت و گاز.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نخبگان منابع روی زمین هستند و کشور باید به این منابع روی زمین ببالد و زیرساخت این منابع در آموزش و پرورش شکل گرفته است.

فانی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با تقویت شوراها باید منابع بیشتری را جذب کند، در دولت یازدهم تمامی استان‌ها جلسات شورای آموزش و پرورش را هر یک ماه برگزار کردند.

وی افزود: آموزش و پرورش با این وسعت و اهمیت باید در راستای جذب منابع بیشتر تلاش کند و منابع خود را مدیریت کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 21 هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش کشور است اما همچنان با کسری بودجه روبه‌رو هستیم که از این میزان بودجه نزدیک 99 درصد صرف پرداخت حقوق فرهنگیان می‌شود و ما هیچ مدیریتی روی آن نداریم و تنها یک درصد منابع در اختیار آموزش و پرورش است.

فانی تصریح کرد: سامان‌دهی منابع انسانی، توسعه مشارکت، عملیاتی کردن بودجه، تمرکز زدایی از سیاست‌های آموزش و پرورش هستند، که در این استان بیشتر نیروهای متخصص در شهرکرد و بروجن هستند و تقاضای انتقال به شهر خود را دارند و این یک مشکل ایت که باید نیوری انسانی سامان‌دهی شود.

وی افزود: امسال 18 هزار معلم بازنشسته تا پایان شهریور ماه داشتیم و 7 هزار نفر تا پایان اسفند ماه بازنشسته می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 120 هزار دانش آموزان نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم که این تعداد نیاز به 17 هزار نیروی انسانی معلم دارند.

فانی تصریح کرد: در مدت 14 ماه گذشته یک نیروی انسانی استخدام نکرده‌ایم و مجوز استخدام نداشتیم.

وی افزود: پرداخت حق التدریس نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته‌ایم و در استخدام 50 هزار نیروی انسانی صرفه‌جویی کرده‌ایم که این تعداد معادل 900 میلیارد تومان در حقوق معلمان صرفه‌جویی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه مشارکت به‌عنوان سیاست دیگر آموزش و پرورش افزود: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، معاون فرهنگی رئیس جمهور و ارشاد منعقد شد که منابع خوبی برای آموزش و پرورش جذب شد.

فانی تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده خرید آموزش به جای ایجاد آموزش است که بالاترین رقم در بسته حمایتی متعلق به این استان است که به ازای هر دانش آموز 790 هزار تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با اشاره به عملیاتی کردن بودجه به‌عنوان سیاست دیگر آموزش و پرورش ادامه داد: 600 مدرسه از طریق این سیاست, بهره‌روی منابع را افزایش می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش از آغاز استانداردسازی مدارس کشور خبر داد و افزود: 5 هزار و 700 طرح تعالی در مدارس کشور انجام می‌شود و در این استان 122 مدرسه طرح تعالی مدرسه انجام می‌شود.

فانی با اشاره به تمرکززدایی به‌عنوان سیاست دیگر آموزش و پرورش گفت: ابتکارات استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای در مدارس تقویت می‌شود و وضعیت رقابتی هر استان می‌تواند برنامه‌ها و ایده‌های جدیدی را داشته باشد.

وی افزود: برای نخستین بار پذیرش دانشگاه فرهنگیان بومی از بهمن ‌ماه امسال اجرا و استخدام همان شهر می‌شوند و فشار نقل و انتقالات را مانند گذشته نخواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دو سوم مدارس کشور مقاومت‌های لازم را در مقابل بلایای طبیعی دارند و تنها یک سوم مدارس نیاز به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی دارند.

فانی گفت: مدارسی که در 10 سال گذشته ساخته شده‌اند در مقابل زلزله آسیبی به آنها وارد نشده است.

وی تصریح کرد: 500 میلیارد تومان برای سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور نیاز است تا مشکلات رفع شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با معاون راهبردی رئیس جمهور رایزنی شده تا اعتباری برای سیستم گرمایشی مدارس تخصیص داه شود.

فانی ادامه داد: سال گذشته 110 مدرسه در کل کشور با یک دانش آموز و 4 هزار و 600 مدرسه با کم‌تر از 5 دانش آموز در کشور وجود داشته است.

وی افزود: امسال بودجه مدارس شبانه‌روزی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، در روستاهای مرکزی هزینه جابه‌جایی دانش آموزان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان گفت: نیروی انسانی و فضای آموزشی دو شاخص اصلی محرومیت در آموزش و پرورش است که برای سال 94 استان‌ها را از این منظر محورمیت‌زدایی می‌کنیم.

فانی ادامه داد: استان‌هایی که از نظر محرومیت زیرمیانگین کشوری هستند در تخصیص اعتبارات در اولویت قرار دارند و 4 میلیارد تومان برای تکمیل پرروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش این استان تخصیص داه شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    2 1
    دوستان میدونستید از پولهای دریافتی از ولی دانش آموزان 4درصد را باید مدارس به آموزش پرورش بدهند از یک طرف طبق اصل 30 قانون اساسی به رایگان بودن تحصیل تا متوسطه را میگویند و از آن طرف هم ماه نشده درخواست پول میکنند اصلا این وزیرآموزش پرورش را به مجلس بکشانند تا حالش جا بیاد
  • مهربان توسی A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    1 1
    کی در مقطع ارشد این دانشگاه دانشجو میپذیرد؟ بخصوص در تربیت بدنی و علوم پایه؟؟
  • مهربان A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    2 0
    چرا برا 20 ساعته شدن موظفی ملاک 20سال خدمت اموزشیست نه 20 سال سابقه خدمت و 2سال تربیت معلم حساب نمیشود؟
  • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    3 0
    شما که 250هزار نیروی مازاد دارید پس چرا در این دانشگاه پذیرش دارید؟
  • داور IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 2
    چرا باید فقط از دانشگاه فرهنگیان استخدام بکنند مگه اوناییکه از دانشگاههای دیگه فارغالتحصیل شده اند و به معلمی علاقمند هستند و بیکار نمی تونند استخدام بشوند.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
      3 0
      وظیفه اموزش و پرورش استخدام کردن افراد نیست.بس است تنبیه در مدارس و بی توجهی به استعداد های دانش اموزان.در همه جای دنیا مراکز تربیت معلم است و از انجا معلم میشوند.