۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۱

ایسنا نوشت:

ارتش عراق حملات خود را علیه مواضع گروه داعش با حمایت جنگنده‌های آمریکایی در شمال بغداد شدت بخشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منابع نظامی در عراق اعلام کردند که با پیشروی‌های ارتش عراق در بازپس‌گیری مناطق این کشور از گروه داعش حملات خود علیه این گروه را با حمایت جنگنده‌های آمریکایی در شمال بغداد شدت بخشیدند.منابع کرد نیز اعلام کردند که گروه داعش از چند منطقه در جنوب کرکوک عقب‌نشینی کرد.

به گزارش منابع مذکور گروه داعش صبح سه‌شنبه شروع به عقب‌نشینی از چند روستا در منطقه داقوق در استان کرکوک عقب‌نشینی کرده به سمت کوه‌های حمرین رفتند.

در همین راستا بیش از 100 تن از خانواده‌های سربازان مفقود شده عراقی به ساختمان پارلمان عراق در بغداد یورش برده و اقدام به ضرب و شتم چند تن از نگهبانان پارلمان کردند.

این سربازان پس از حمله گروه داعش به پایگاه اسپایتر در تکریت واقع در شمال بغداد مفقود شدند.

کارمندان پارلمان توانستند پس از یورش این افراد از ساختمان پارلمان فرار کنند. همچنین نیروهای امنیتی ساختمان پارلمان و ورودی منطقه الخضراء را محاصره کردند.

قرار بود که خانواده‌های سربازان ربوده شده در مقابل پارلمان به بحث و گفت‌و‌گو در خصوص سرنوشت فرزندانشان بپردازند.

از سوی دیگر نیروهای عراقی توانستند به منطقه‌ای در دیالی پیشروی کرده و کنترل آخرین پایگاه داعش در منطقه العظیم را در دست بگیرند.

به گزارش منابع نیروهای امنیتی منطقه انجانة در دیالی را به طور کامل از تروریست‌های داعش پاکسازی کردند. همچنین نیروهای امنیتی موفق شدند امنیت را در مسیر بین بغداد- کرکوک به طور کامل برقرار سازند. در همین حال درگیری‌ها در منطقه تلکیف در شمال موصل ادامه دارد.

به دنبال برقراری امنیت میان مسیر بغداد- کرکوک و پیشروی نیروهای عراقی ارتش عراق نیز عملیات نظامی‌ای را برای بازپس‌گیری شهر تکریت (مرکز استان صلاح‌الدین) آغاز کرد.

نیروهای عراقی وارد درگیری‌هایی با گروه‌های تروریست در اطراف بغداد شدند.

به گزارش فرماندهی عملیات بغداد، نیروهای عراقی موفق شدند امنیت را در اطراف و برخی مناطق بغداد برقرار سازند و در درگیری‌هایی که میان این نیروها با افراد مسلح رخ داد چندین تن از این افراد کشته و بازداشت شدند و عملیات نظامی نیروهای عراقی موجب برقراری امنیت در مسیر بغداد - بابل شد.

از سوی دیگر گروه داعش روز سه‌شنبه حملاتی را به منطقه المتعصم در منطقه سامراء در استان صلاح‌الدین انجام دادند که نیروهای امنیتی عراق با آن مقابله کردند. گروه‌های تروریست همچنین به پایگاه‌های ارتش و پلیس در منطقه البو حبیب یورش بردند که نیروهای امنیتی آن‌ها را مجبور به فرار کردند و تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند. همچنین گروه داعش زیارتگاه و مسجد امام باهر ( ساکنان شهر موصل عبدالله الباقر الحسنی را امام باهر می نامند) در منطقه المشاهده در غرب موصل را منفجر کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    4 1
    وسط خبر اون خانواده سربازان مفقود چی بود؟ چه ربطی به کل ماجرا داشت؟
  • بی نام EU ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    14 2
    تا نابودی کامل چیزی نمانده. وقتی آمریکا بخواد نابود کنه میکنه. صدام رو با اون همه یال و کوپال ساقط کرد چه برسه به این گروهک تروریست فاشیستی
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    4 0
    تکریت چند بار آزاد میشود؟