مهر نوشت:

مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش با تشریح سیاستهای حمایتی آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی گفت: امسال با بسته شدن قرارداد بین مدارس دولتی و غیردولتی دانش آموزان به مدارس غیردولتی فرستاده می شوند.

مجتبی زینی وند مدیر کل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال برای حمایت از مدارس غیر دولتی، برنامه هایی در نظر گرفته ایم، گفت: ارائه وام کم بهره و تسهیلات بانکی به مدارس غیر دولتی و همچنین کاهش زمان صدور مجوز این مدارس در سال تحصیلی 93-94 از جمله این برنامه هاست.

او گفت: سیاستهای حمایتی از مدارس غیر دولتی 7 محور دارد که در حال حاضر شیوه نامه و کلیات آن به استانها نیز ابلاغ شده است.

زینی وند کیفیت بخشی مدارس غیر دولتی در قالب دوره های ضمن خدمت معلمان را یکی دیگر از برنامه های حمایتی مدارس غیر دولتی عنوان کرد و گفت: در این زمنیه معلمان باید دوره های ضمن خدمتی را برای به روز شدن اطلاعات و آشنایی بیشتر با کتب درسی می‌گذرانند.

مدیر کل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش گفت: امسال با بسته شدن قرارداد بین مدارس دولتی و غیر دولتی دانش آموزان به مدارس غیر دولتی فرستاده می شوند. با این اقدام، از طرفی به لحاظ کیفی از مدارس دولتی حمایت می‌شود و از طرفی دیگر صندلی های خالی مدارس غیر دولتی نیز پر می شود.

او در ادامه تسهیل فرایند صدور مجوز مدارس غیر دولتی را یکی دیگر از اقدامات حمایتی از این مدارس عنوان کرد و گفت: در گذشته این فرایند بسیار طولانی بود اما در حال حاضر مدت زمان صدور مجوز کاهش یافته است.

زینویند اعزام معلمان و مأمور کردن آنها به مدارس غیردولتی برای کمک به این مدارس را از دیگر موارد حمایت از مدارس غیر دولتی عنوان کرد.

او درباره واگذاری بخشی از امور تصدی این وزارتخانه به مالکان مدارس غیردولتی توضیح داد و گفت: در واقع قرار شده تجهیزات بدون استفاده به مالکان مدارس غیر دولتی واگذار شود و به ازای آن دانش آموزان بدون پرداخت هزینه به این مدارس ارجاع داده می شوند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • درگز A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    7 1
    البته باثبت نام رایگان دیگه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    20 2
    این کار باعث ایجاد رانت و فساد میشه
  • فرهنگی A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    7 0
    اونم میشه مثل یارانه اول برا همه بعد دهک به دهک حذف میشه
  • حميد IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    8 0
    به استثناي چند دبيرستان غيردولتي در شهرهاي بزرگ مابقي مدارس غيردولتي هدف سود دارند گواه آن درصد پايين قبولي كنكور و كسب رتبه هاي خوب توسط اين مدارس است اكثر اين مدارس يك خانه را كرايه كرده اند و تبديل به مدرسه كرده اند