کری‌خوانی باشگاه استقلال برای پرسپولیسی‌ها/ قهرمانی آسیا برای ما خاطره است و برای خیلی‌ها آرزو

به مناسبت سالگرد قهرمانی استقلال در آسیا، سایت این باشگاه مطلبی منتشر کرده که در آن برای پرسپولیسی‌ها کری خوانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سایت رسمی باشگاه استقلال در مطلب خود نوشته است: هفتم مرداد ماه هر سال یادآور یک حماسه است، یک افتخار بی بدیل، هفتم مرداد سال ١٣٧٠ روزی فراموش نشدنی در هفت دهه تاریخ پر افتخارترین تیم سرزمین پارس در قاره کهن است.
در چنین روزی سرفرازان آبی پوش وطن برای دومین بار به مقام قهرمانی آسیا دست یافتند، دومین ستاره درخشان بر پیراهن مقدس حک و جاودانه شد.
عابدزاده، موسوی نیا، ورمرزیار، بابازاده، حسن زاده، فلاحت زاده، برادران بیانی، احدی، فنونی زاده، قلعه نویی، مختاری فر، نامجومطلق، نعلچگر، مرفاوی، عالمی ، غفوری اصل، چنگیز و سرخاب با سرمربیگری منصور پورحیدری موفق شدند با عبور از سد نمایندگانی از قطر، تایلند، کره شمالی، اندونزی و در پایان با شکست تیم پر قدرت لیااونینگ چین با گلهای به یاد ماندنی رضا حسن زاده و صمد مرفاوی جام قهرمانی باشگاهای آسیا را برای دومین بار بالای سر ببرند.
در سال ١٩٧٠ میلادی نیز استقلال (تاج سابق) با شکست هاپویل تل آویو با مربیگری رایکوف به مقام قهرمانی دست یافته بود.
آری، استقلال دوست داشتنی با چنین عقبه درخشانی مایه مباهات هوادارانش است و مصادف شدن این روز غرور آفرین با آغاز لیگ برتر را باید به فال نیک گرفت، ستاره های روی پیراهنی که می توانستند در دو دهه اخیر با توجه به ٤ بار حضور دیگر در مرحله فینال و نیمه نهایی که منتج به کسب ٢ عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان سومی آسیا شد، حتی به عدد ٥ هم برسند اما همین ٢ نگین درخشان از دو نسل غیرتمند تاریخ باشگاه، برای هواداران استقلال خاطره است و برای خیلی ها آرزو ... .
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =