۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۶

ایرنا نوشت:

روزنامه وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه نوشت: با لغو موقت برخی تحریم‌های آمریکا، اتکای چین به نفت خاورمیانه افزایش یافته و در نیمه نخست ۲۰۱۴ در واردات نفت از ایران رکورد زده است.

به نقل از وال استریت ژورنال، این افزایش در حالی صورت گرفت که آمریکا همزمان با حفظ فشارها بر تهران، در تلاش است در مورد برنامه هسته‌ای ایران با این کشور به یک توافق برسد.

هفته گذشته، ایران موافقت کرد در قبال کاهش بیشتر تحریم‌ها از سوی آمریکا، قدم‌هایی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود بردارد. هر دو طرف همچنین مذاکرات را به مدت چهار ماه دیگر تمدید کردند.

آماری که گمرک چین دیروز (دوشنبه) منتشر کرد: نشان داد، واردات نفت از ایران در شش ماهه نخست ۲۰۱۴ معادل ۶۳۰ هزار بشکه در روز بوده که ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

این بیشترین واردات نفت چین از ایران در شش ماهه نخست سال است و واردات این کشور تاکنون چنین حجمی نداشته است.

لی لی رییس تحقیق و بررسی موسسه مشاوره‌ای آی.سی.آی.اس سی.وان انرژی اعلام کرد: در نیمه نخست سال میلادی جاری، ۱۰ درصد کل خرید نفت خام چین را نفت ایران تشکیل داده است.

مازیار حجتی مدیرعامل دفتر چین شرکت ملی نفت ایران به وال استریت ژورنال گفت: کاهش تحریم‌های آمریکا در افزایش واردات نفت چین از ایران موثر بوده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    5 0
    ای کاش پول هم می دادن
  • سورنا IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    6 0
    وررکوردما واردات جنس بنجل ودرجه سه ازچین درقبال پول نفت