اعتراض هنرمندان در فضای مجازی / کشتار را متوقف کنید / از اصغر فرهادی تا بهرام رادان

جمع گسترده‌ای از هنرمندان عرصه‌های مختلف از سینما و تئاتر تا هنرهای تجسمی نسبت به کشتار مردم غزه واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از شروع حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و انتشار اخبار در مورد فاجعه رخ داده در این منطقه و کشتار زنان و کودکان، هنرمندان بسیاری نسبت به این وضعیت موضع گرفتند و از مجامع بین‌المللی درخواست کردند برای پایان دادن به این اتفاق وارد میدان شوند.

بعد از انتشار بیانیه‌های سینماگران و اهالی تئاتر که به امضای چهره‌های مختلف این عرصه‌ها رسید، حالا فضای مجازی محلی برای واکنش نسبت به این فجایع است.

اصغر فرهادی کارگردان ایرانی صاحب اسکار، با انتشار عکسی همراه نسرین ستوده، حقوق‌دان، در اینیستاگرام خواستان پایان دادن به کشتار غزه شده‌ است.

هنگامه قاضیانی نیز با انتشار عکسی از کودکان غزه در اینیستاگرام نوشته: «خدایا کی از این کابوس تاریخ بیدار شیم؟ تا کی کشتن کودکان غزه خبر اول صبح ما باشه؟»

صابر ابر و رضا ثروتی که این روزها با هم سرگرم تمرین نمایش «رومی» هستند، هر کدام در صفحه اینیستاگرام خود عکسی منتشر کرده‌اند که با نوشته‌ای روی دست چپ و راست خود خواستار پایان کشتار شده‌اند.

 

هانیه توسلی هم با انتشار عکس از کودکی اهل غزه که روی مقوایی در دست نوشته به کشتار ما پایان دهید، در اینیستاگرام نوشته است: «هیچ چیز نفرت‌انگیزتر از جنگ نیست. هیچ چیز وحشتناک‌تر از کشتن کودکان و مردمان بیگناه نیست. هنوز از به یاد آوردن نوجوانی که زنده سوزانده شد تنم می‌لرزد، کاش دنیا جور دیگری بود.»

بهرام رادن پوستری از یک پدر فلسطینی را در صفحه اینیستاگرام خود گذاشته که بعد از 24 سال صاحب فرزند شده بود؛ کودکی که با حمله رژیم صهیونیستی کشته شد.

نیوشا ضیغمی و هدایت هاشمی هم با انتشار عکس‌هایی از فاجعه کشتار کودکان خواستار پایان دادن جنگ‌افروزان به این وضعیت شدند و همچنین مهدی پاکدل پایان جنگ را خواستار شد.

نیکی کریمی بازیگر مطرح سینمای ایران، تهمینه میلانی کارگردان سینما و لیلی گلستان مترجم نیز با انتشار متن‌هایی در روزنامه اعتماد، انتقاد خود را نسبت به وضعیت ایجاد شده برای مردمان غزه بیان کرده‌اند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    45 4
    این کارشون تحسین داشت . مرگ بر اسراییل
  • بی نام NL ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    34 1
    خبر آنلاین گل کاشتی با عکسها ،تشکر
  • عرشیا A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    33 2
    بطور قطع و یقین هنرمندانی که این کشتار بیرحمانه را محکوم کرده اند هدفی غیر از انچه میگویند را دنبال میکنند ؟؟؟؟ بابا منفی ندین ؟؟؟ این پیش بینی من از تیتر فردای برخی روزنامه‌هاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    73 4
    خدا لعنت کنه اسرائیل و حامیانش رو///////////////////////
  • EU ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    67 3
    ای پیغمبر گمان مبر که خدا از کارهائی که ستمگران می‏‎کنند بی‌خبر است ‌نه‌، بلکه مجازات‌ آنان را به روزی حواله می‏‎كند که چشمها در آن ‌از خوف و هراس چیزهائی که می‌بیند بازمی‌ماند. ‌ستمگران همچون اسیران‌، از هراس‌ سرهای خود را بالا گرفته و یک راست ‌به سوی ندادهنده‌ می‌شتابند و چشمانشان ‌از مشاهده این همه عذاب هراسناک‌ فروبسته نمی‌شود و دلهایشان ‌فرومی‌تپد و از عقل و فهم و اندیشه تهی می‌گردد.سوره ابراهیم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    44 3
    واکنش هنرمندانمون ارزشمنده. به امید پایان ظلم.
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    32 2
    اگه دست ما بود که متوقف میکردیم
  • محمد EU ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    38 3
    ممنون از تلاش هنمرمندان سرزمینم برای رساندن صدای مظلومیت مردم غزه به دنیا
  • بی نام IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    9 8
    ايشالله قسمت بشه تو يه روز نماز صبح تو كربلا بعد از تارو مار كردن داعش بخونيم نماز ظهر تو بقيع سر مزار نماز مغربم تو بيت المقدس بخونيم به حق علي
  • مانلی A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    18 2
    کاش هنرمندان عزیزمان نسبت به مسائل داخلی هم حساس بودند
  • علیرضا سوری A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    12 5
    اصغر فرهادی رو عشقه....