ایسنا نوشت:

نحوه‌ی ممیزی و پخش بازی‌های تیم ملی والیبال کشورمان از یک سو و بازی نه چندان خوب ملی‌پوشان مقابل تیم آمریکا از سوی دیگر، شب‌های سختی را برای بینندگان مسابقات لیگ جهانی والیبال رقم زد.

اگرچه بینندگان تلویزیون با محدودیت‌های رسانه ملی در نشان دادن تصاویر به اصطلاح «منشوری» آشنا هستند و از این رسانه برای نشان دادن تصاویر خانم‌هایی با پوشش‌های غیراسلامی و یا تماشاگرانی با پلاکاردهایی حاوی شعارهای سیاسی و اجتماعی، انتظار خاصی ندارند اما نحوه‌ی ممیزی در پخش بازی‌های تیم ملی والیبال ایران و نشان دادن چندین و چندباره‌ی یک تصویردر جریان بازی، که به‌نظر می‌رسد بیشتر، از تنبلی ها ناشی می‌شود تا صرف محدودیت‌ها، عمده‌ موضوع این واکنش‌ها را شامل می‌شود.

آیا نشان دادن چندین‌باره یک صحنه در جریان مسابقه‌ای ورزشی، نکته‌ای بیش از غیرحرفه‌ای بودن مسؤولان پخش را به ذهن متبادر می‌کند و اینکه رسانه‌ای چون صداوسیما که بارها با شرایطی مشابه از این دست روبه‌رو بوده است و به تازگی تجربه پخش زنده 64 مسابقه فوتبال جام جهانی را از سر گذرانده، نمی‌تواند بهتر از این‌ ممیزی‌ها را انجام دهد؟ تصور کنید تیم والیبال ایران در مقابل تیم برزیل، در ست چهارم و در آن شرایط هیجانی بازی می‌کند و حتا بازی را با امتیازهایی حساس و بسیار هیجانی می برد، آن‌گاه مخاطب مجبور است در اوج احساس خود، شاهد تصاویر صحنه آهسته مربوط به ست‌های اول و دوم باشد که در جریان این بازی حداقل 30-20 بار دیگر هم پخش شده‌اند.

نکته اینجاست که مسئولان تلویزیون تصمیم گرفته بودند که مسابقات والیبال را ویژه‌تر پوشش دهند و از نظر امکانات فنی توجه ویژه‌ای نسبت به پوشش آن داشته باشند.

پیش از این رییس سازمان صداوسیما هم درخصوص حواشی پیش آمده برای مسابقات والیبال اظهار نظر کرده بود که اگر از لحاظ شرعی بخواهیم همه چیزرعایت شود، نباید مسابقات را نشان دهیم و اگر این کار صورت بگیرد، به زور جوانانمان را به سمت ماهواره سوق می‌دهیم.

با این حال، همین حالا هم شبکه‌های اجتماعی پر شده است از فرکانس‌هایی که رد و بدل می‌شود برای دیدن بازی‌ها از طریق شبکه‌های خارجی.

البته یک سال قبل هم درست در این ایام، تلویزیون ایران تصمیم گرفت مسابقات والیبال ایران را با سانسور کمتری نشان دهد که موج حملات انتقادی و ابراز شگفتی‌ها به سمت صداوسیما روانه شد. آن زمان هم ضرغامی مشابه این اظهار نظرها را گفته بود.

رییس سازمان صداوسیما پس از حاشیه‌های پیش آمده برای پخش تلویزیونی والیبال ایران و ایتالیا در سال 92، گفته بود: پیش از این جلسه‌ای صورت گرفت که در این جلسه اعلام کردیم، بالاخره چه باید کنیم اگر بخواهیم شرع را رعایت کنیم نباید این مسابقات را نشان دهیم، به جهت اینکه وضعیت پوشش تماشاگران نامناسب است اما در قبال این تصمیم که با بزرگان کشور انجام گرفت، آن‌ها اعلام کردند که باید بازی پخش شود.

ضرغامی در این زمینه به صحبت‌های محسن اژه‌ای اشاره کرد که گفته‌ بود، من خودم بازی ایران و ایتالیا را دیدم اما متوجه صحنه‌های پوشش خانم‌ها نشدم.

او با اشاره پوشش خانم‌ها در مسابقات والیبال که باعث خنده حضار نیز شد، گفته بود: در مسابقه بعدی دوستان را می‌فرستیم تا در این مسابقات به خانم‌هایی که پوشش ندارند، یک گرمکن بدهند تا بپوشند!

موضع‌گیری رییس سازمان صداوسیما در قبال نحوه پخش زنده مسابقات ورزشی، این انتظار را در بینندگان تلویزیونی ایجاد کرد که از این پس با فراغ بال بیشتری می‌توانند در جریان مسابقات ورزشی قرار بگیرند و صحنه‌های کمتری را از دست بدهند، اما آغاز جام‌ جهانی و پخش چندباره تصاویر منتخب از سوی تلویزیون ایران برای جایگزینی با تصاویر منشوری و در پی آن نحوه پوشش تصویر مسابقات والیبال تیم ملی، این ذهنیت را کاملا از بین برد تا بیننده‌ای که از تلویزیون ایران نظاره‌گر مسابقات ورزشی است می‌تواند با کمترین ممیزی جریان مسابقات را دنبال کند.

با این حال به نظر می‌رسد همچنان این توقع که رسانه ملی می‌تواند به شیوه‌ای حرفه‌تری و مسؤولانه‌تر تصاویر مسابقات را ممیزی کند، چندان هم پربیراه نباشد تا تلویزیون حداقل در مسیری قرار گیرد که افق آن خاموش کردن شبکه‌های غربی و ماهواره‌یی به روی جوان ایرانی است. ضمن آن‌که به‌نظر می‌رسد در موج انتقادی که پس از بازی ایران و برزیل بویژه در فضای شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است، بیشتر سهل‌انگاری و به خود زحمت ندادن‌ها عامل ایجاد مساله بوده است تا صرف محدودیت‌های شرعی و عرفی. اما متاسفانه تمامی ماجرا در اظهار نظرها، به‌پای همین معیارهای شرعی و عرفی نوشته می‌شود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 111
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ابراهیم ... A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    136 4
    گناهمون اینه که گیر دلواپسا افتادیم
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    72 2
    صدا و سیما با این کارهاش واقعا با اعصاب و روح و روان آدم بازی میکنه اونوقت میگن چرا مردم ماهواره تماشا میکنن
  • محسن GB ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    92 2
    نمیدانم آیا شکنجه ای بالاتر و سخت تر از دیدن مسابقات ورزشی بطور مستقیم از صداسیما هم هست یا نه؟
  • عرشیا A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    65 4
    ضرغامی تو رو خدا بسه .
  • محمد A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    66 3
    صحنه های خوشحالی تماشاچیان رو نشان ندید خود والیبال رو درست نشون بدید این خواسته زیادیه؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    63 3
    از رنجی که میبریم
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    71 3
    احسنت دقيقا درد دل منو گفتي ديگه واقعا شيطان داره قانعم ميكنه كه برم ماهواره بگيرم
  • م ح IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    62 3
    ما سرمون وسط بازی نزدیک افطار گیج می رفت نمیدونستیم بازی چندچنده تصاویر مربوط به کدوم بازیه لطفا اینطوری پخش نکین تاما هم با خیال راحت بریم امکاناتش رو فراهم کنیم از طرق دیگه با لذت مسابقات رو تماشا کنیم ولله قبلا اصلا دقت نمیکردیم به این تصاویر مورد بحث الان حواسمون پرت این شده که این صحنه ها از دست سانسورچی ها چرا در رفته
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    71 3
    والا به خدا خسته شدیم از این نوع مدیریت تی وی .
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    80 4
    لطفا ممیزهای دلواپس محترم بازی را با ده دقیقه تاخیر پخش کنند ولی رو اعصاب نروند.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    66 2
    واقعا از دست این صداو سیما ما که فقط صحنه اهسته دیدیم و حالمون بد شدو سر درد گرفتیم
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    44 2
    شیوه ی حرفه ای تر و مسئولانه تر دقیقا یعنی چی؟
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    66 2
    آقا بازی برزیل و ایران روانی شدیم
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    93 3
    من كه از طريق شبكه هاي ماهواره اي ميبينم و حوصله بي احترامي به خودم و شعورم را ندارم.چاره فقط شبكه هاي ماهواره اي هست.
    • محمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
      12 1
      کدوم شبکه ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    چه پولهایی برای چه کارهایی۰۰۰۰ ممیزی
    • بی نام DE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      این منفی دهندگان بلاشک همون ممیزی کننده ها هستند
    • رضا A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      اولاً فقط صحنه هایی که دوربین بین تماشاگرها میره ممیزی میشه و زمانی که بازی در جریانهtتصاویر قطع نمیشه،حالا شما دغدغه تون چیه؟بالاخره شما میخواید نگاه بازی بکنید یا تماشگرها؟؟؟؟؟ دوماً شما که میگید ما نگاه به تلویزیون نمیکنیم پس چطور تمام برنامه های سیما رو نقد میکنید؟سوماً میدونیم که امثال شما هر چیزی رو تبدیل میکنید به پیرهن عثمان بخاطر نقد صداوسیما و اونم بخاطر عملکرد روشنگرانه اشه.چهارماً نکات دیگه ای هم هست بگم ولی نمیخوام بهانه بدم دست خبرآنلاین که خودش استاد ممیزیه و بازهم منتظر منتشر نشدن نظرم هستم
    • بی نام FR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      102 3
      رضا من بازیو از یه شبکه دیگه بصورت کامل دیدم هیچ مشکل خاصی در تصاویر تماشاگرا وجود نداشت، شما که تصاویر قیچی شده رو میبینین فک میکنین الان تو استادیوم ... اما حداقل در این تورنومنت هیچ مشکلی وجود نداشت
    • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      88 2
      اق رضا پیرهن عثمان کدومه ادم هیچی از بازی نمیفهمه یه وقت میبینی 2 امتیاز بالا پایین میشه اینا هنوز درگیر تصویر اهسته شونن . واقعا شورشو در اوردن . اینقدر عصبانی شه بودم که نگو ....
    • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      23 63
      آقا ما از خارجی ها عاجزانه خواهش میکنیم شئونات اسلامی رو رعایت کنند تا ما یه ست بدون سانسور نگاه کنیم
    • دانیال A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      103 3
      فدراسیون جهانی والیبال میگه اگر خانم هارو به ورزشگاه راه ندید تیمتون حذف میشه ، فک کنم خبر نداره مردم از پخش زنده محرومن چه برسه به این حرفا
    • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      54 2
      اقا رضا معلومه که نیگا نمی کنن وسط بازی هم یکهو تصویر قطع می شه و ما باید از گفته های گزارشگر بفهمیم که تلکیف توپی که رو هوا بود چی شده. در ضمن نشان دادن یک پلاکارد سیاسی بهتر از اینه که اینطوری به شعور مردم توهین بشه. مردم خودشون عقل دارن و می فهمن که این شعار درست هست یا غلط
    • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      ممیزی باید باشه. هر کس هم دوست داره بدون ممیزی فیلمها و مسابقات رو ببینه از ماهواره استفاده کنه. اینکه بگیم ممیزی رو برداریم تا مردم طرف ماهواره نروند اشتباه است.این استدلال شما مثل اینه که بگیم در ایران مشروب تولید کنیم تا مردم مشروبهای برند خارجی را مصرف نکنن. آخه نویسنده محترم اول فکر کن بعد بنویس.
    • پوریا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      41 2
      اقا رضا انگار شما اپراتور قطع کننده ی تصاویر هستی چندین و چن بار موقع ابشار زدن و سرویس زدن لحظه ای که توپ میخواست به امتیاز تبدیل بشه تصاویر مردی را نشان میداد یا همون ابشاری که معروف زد به انتن خورد نفهمیدیم چی شد صحنه چند ثانیه رفت عقب دوباره از اول نشون داد وقتی تصویر برگشت داشت صحنه اهسته نشون میداد فک نمیکنم کارگردان تلویزیون ایتالیا انقد کدو باشه که این همه تصاویر مهم رو نشون نده مگه تماشاگران رفتار 19 داشتن. با این تصاویر کسی منحرف نمیشه.
    • امیر A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      56 1
      جای تاسف داره که صدا و سیما خودسو در حد یک قیم و بزرگتر برای مردم تبدیل کرده . کاری کرده که حتی اگه کسی هم مسایل حاشیه ای پخش مسابقات براش اهمیتی نداشته ، با این کج سلیقگی ها یا سراغ شبکه های ماهواره ای میره و یا قید دیدن مسابقه رو میزنه .
    • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      35 1
      آقا رضا تند نرو پخش مسابقه ای که خریدحق پخش آن از پول مردم بوده باید مخاطب وبیننده را راضی کند اینکه در یک مسابقه بیش از ده بار یک تصویر پخش شود اهانت به مخاطب است و اینکه شما پیش بینی کنید بیننده چه را نگاه میکند تفتیش عقاید است پس بهتر است کار یکسره شود یا پخش نشود ویا کامل پخش شود.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    متأسًفانه اين شيوه توهين به مخاطب ايرانى است ، ضمن اينكه ما بايد به ارزش هاى جوامع ديگر احترام بگذاريم ، به نظر ميايد بعضا صرف روسرى نداشتن باعث سانسور ميشود كه غيرقابل فهم است يا مثلا در جريان اعطاى جوايز فينال جام جهانى فوتبال و به هنگام روبوسى صدراعظم المان خانم مركل با بازيكنان المانى " سيما" با عجله انرا سانسور نمود كه واقعا ضرورتى نداشت.
    • سعید A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      34 1
      بهتر بود بفرمائید بعضا صرف زیبارو بودن
  • حمید A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    81 4
    بعد میگن چرا مردم ما به ماهواره دارن رو میارن ، شورشو در آوردین از بس که شمابه جای مردم تصمیم گرفتین وهرصحنه ای که شمادلتون بخواد باید مردم ببینن،واقعا ما از افغانستان هم عقب مونده تر هستیم
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    72 4
    چرا یه مناظره نمیزارن و نظر مردو نمیپرسن با پیامک
  • هموطن EU ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    79 2
    دو روز دیگه این پخش های ما میشه سوژه شبکه های خارجی... در اصل ما پخش مستقیمی نمیبینیم... همش با تاخیره
  • صریح A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    99 3
    سانسور کردن راه ماهواره و اینترنت رو به خونه ها هموارتر میکنه
  • رسول A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    171 5
    اقا وار از ماهواره همه مسابقات را میبینیم منت تلوییزیون ضرغامی را هم نمی کشم
    • بی نام GB ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      181 6
      چطور دلت اومد ضرغام تی وی رو دور بزنی .مگه نمیخوای بری بهشت؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    187 3
    واقعا مرکل جای مادر بزرگ اون بازیکنان بود یاد بوسه با احساس احمدی نژاد از مادر چاوز به خیر.
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    155 2
    به قران دیشب می خواستم سرم رو بکوبم به دیوار از دسته این صدا سیما
  • محمدرضا A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    357 5
    من ميكم، موقع سانسور به جاي صحنه هاي تكراري واليبال، اصلا عكس خود ضرغامي رو نشون بدن خخخخخ
  • شانلی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    93 2
    من که عمرا از رسانه میلی بازیها را ببینم
  • محسن IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    214 5
    من تمام بازیهای والیبال را از کانال لهستان میبینم اما روز بازی با برزیل شهرستان بودم و مجبور شدم از ایران ببینم باور کنید برقم علاقه زیادم نتونستم حتی یک گیم را هم تحمل کنم و کانالو عوض کردم آخه چرا بقیه کشورهای اسلامی میتونند پخش کنند ولی ما نه چرا انقدر زندگی را برای مردم سخت میگیرید والا هیچ مردی با دیدن این صحنه ها تحریک نمیشه
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    من 50سالمه وضع مالی مناسبی هم دارم تا الان مخالف ماهواره بودم و عاشق والیبال ولی شبکه 3 چنان حالی ازم گرفته قسم خوردم میلیون ها تومن هزینه کنم تا بهترین امکانات دریافت شبکه های بیگانه را فراهم و دیگه تلویزیون کشورم را نگاه نکنم
    • امیر A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      31 4
      درود به شرفت من هم همین تصمیم رو گرفتم مگه چند سال دیگه میخوام زندگی کنم چقدر زجر چقدر عذاب ؟
    • بی نام A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      71 4
      نظر بنده بسیار بسیار به شما نزدیک هست
    • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      6 101
      خواهشا کمی هم از عقل خود استفاده کنید این قدر ان را اکبند و بدون استفاده قرار ندهید مگر شیطان از شما چه می خواهد همین استفاده نکردن از عقل این دشمن قسم خورده ماست که با این ترفند تکراری و کارا همه را به زمین می زند حتما اگر کسی هم به شما پس گردنی بزند شما با ار پی جی جوابش را می دهید امشب شب قدر است از خداوند بخشنده مهربان می خواهم که همه ی ما را به راه راست هدایت کند هر چند به نظر کاربران خوش نیاید
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    بهتره بازی اصلا پخش نشه ...... وقتی دیگران به ارزش ها و قوانین ما احترام گذاشتن ما هم می گذاریم ..... جوایز فینال جام جهانی هم توی شبکه اچ دی سانسور نشده بود ........ ناراحتی نبین ...............
    • فرزاد A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      22 5
      ینی همه دنیا باید جوری باشن که ما میخوایم
    • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      25 2
      خیلی ناراحتی ؟ خودت نبین باعث اذیت دیگران هم نشو
  • سازگار IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    94 2
    صحنه تکراری آنقدر زیاد بود که در لحظه حساس بازی چندین بار انجام شد
  • رولی A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    193 3
    واقعا اعصابمونو خورد کردن...واقعا
  • امیر IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    477 4
    از دو کانال پخش کنند. یکی با سانسور یکی بدون سانسور. هر کی هر کدوم رو دوست داشت نگاه کنه.
    • بی نام FR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      62 1
      پیشنهاد محشریه، اونایی که به قول قران "فی قلوبهم مرض" برن سانسور شدشو ببینن
    • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      45 1
      اتفاقا بازی ایران ایتالیا رو داشتم از شبکه اچ دی میدیدم و خیلی کم سانسور داشت و اعصابم راحت بود...یهو قطعش کردن و مهاجرت پرندگان نشون دادن...بعد انتظار دارین شعور مخاطب بفهمن یعنی چی؟؟
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
      3 0
      بشین تا همچین کاری بکنن. اینا میخوان همین را هم پخش نکنند چه برسه که بدون سانسور هم پخش کنن
  • بی نام US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    113 1
    این شکل ممیزی و ترسیدن داره به بن بست میخوره.و بیننده ها را بیشتر تحریک میکنه تا اتفاقا انچه این اقایان نمیخواهند مردم ببینند. حساس کردن مردم به این چیزهای جزیی فقط مسیله را پیچیده تر میکنه.دنیا داره با اینترنت و موبایل های جدید عوض میشه ولی بعضی ها نمیخوان باور کنند
  • بی نام US ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    127 2
    این نوع سانسور فقط بیننده ها را بیشتر تحریک میکنه و حس کنجکاوی را بالا میبره.من خودم تو ماهواره میبینم ولی از قصد میام تو تلویزیون ایران و حواسم بجای بازی دنبال صحنه هاییه که از دست سانسورچی ها در میره چون تو تلوزیون ایران دیدن خیلی لذت داره
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    142 2
    شبکه های عربی چون به مخاطبانشان احترام می گذارند میتوانید آنجا ببینید و یا از رادیو بشنوید چون تلوزیون ضرغامی قابل دیدن نیست حتی مسابقات ورزشی....
  • م.ح A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    236 3
    اون وقت این کسی که ممیزی میکنه اشکال نداره نگاه کنه خوشبختانه ما که گناه نمیکنیم . همه گناه میفته گردنه ممیزی خدا به فریادش برسه.
  • ایرانی GB ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    181 4
    اون کسی که داره ممیزی میکنه چکاره هست ؟ سطح سواد و اطلاعاتش چقدره؟اصلا چی رو ممیزی میکنه و ملاکش چیه ؟ مگه مسابقه ورزشی کنسرت فلان خواننده معلوم الحاله ویا فیلم مستهجن هست که باید سانسور بشه . اگر نشان دادن زنانی که در محل برگزاری مسابقه هستن اشکال داره چرا در بازی نهایی فوتبال بین تیم آلمان و آرژانتین در اختتامیه دست دادن و روبوسی کردن خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با تمام بازیکنان و مربیان رو نشان دادن اما نوبت که به والیبال میرسه هر بار باید به شعور مردم توهین بشه. خب حالا باز هم بگین چرا مردم میرن سمت ماهواره
  • محمد.م.م A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    266 4
    من خودم که اصلا نتونستم از شبکه 3 نگاه کنم همش رو اعصاب آدم راه میرن .
  • ایرانی A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    247 4
    توهین آشکار به فهم و شعور و ایمان ملت
  • علی A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    151 4
    نکته جالب اینجاست که بازی برزیل و ایتالیا بدون کوچکترین سانسوری از شبکه ورزش پخش شد، مصداق بارز یک بام و دو هواست این صدا سیما
    • فرشاد A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      31 2
      حتما از شبکه ورزش ایتالیا دیدی؟
  • هادی A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    117 2
    این سانسورهای مسابقات والیبال از حالت عادی خارج شده و به مرحلۀ دیوانه کننده و اعصاب خردکنی رسیده دیگه، کسی هم نیست که به داد مردمی برسه که میخوان مسابقۀ تیم ملی کشورشون رو از طریق تلویزیون ببینند نه ماهواره،بعد میگن ملت چرا دارن یه سمت ماهواره کشیده میشن بابا خودتون دارید مردم رو به زور هل میدین
  • اهواز A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    113 3
    خدا............. ما کجاییم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      32 0
      آی گفتی...
  • عادل A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    76 3
    اينقد صحنه اهسته تكراري نشون ميداد به خدا ديوونه شدم، اخه وسط بازي به اين مهمي كي حواسش به بيرون بازيه؟؟؟؟ به خدا خيلي سعي كردم تا اخر بازي از كانال 3 بازي رو تماشا كنم ولي نشد؟
  • امیرعلی A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    65 4
    تاسف و بازهم تاسف ............
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    53 11
    ما که از طریق ماهواره نگاه کردیم چیرزیشم سانسور نشد ولی بازیرو نبردند
    • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      11 1
      لطفا اظهارنظر نکن که سانسور شده یا نه همه ما سر گیجه داشتیم از بس که تکرارمیشد معلوم نبود کدوم صحنه زنده و کدومش برغای بارچندم داره تکرارمیشه
  • بی نام FR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    31 2
    من بازی آخر رو از یه شبکه دیگه به صورت کامل دیدم باور کنین هیچ صحنه خاصی وجود نداشت من قبلش بازیارو از صداوسیما میدیدم و همش فک میکردم الان تو استادیوم چه خبره که اینجوری دادرن قیچیش میکنن
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    19 1
    تقصیر ما سکوت هست
  • ناصر IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    6 28
    بهتره در مورد هر موضوعی به اندازه اهمیتش بحث بشه.منم موافقم این موضوع باعث اعصاب خوردکنی میشه .ولی مشکل در حدی نیست که صبح تا شب در موردش مطلب نوشته بشه.کم کم این انتقادات داره تبدیل به غرض وری میشه.مهم اینه که مسابقات پخش بشه که داره میشه
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    16 1
    كلا ايراني جماعت خلق شدن برا رفتن به بهشت ، اگه خودشون رفتند كه فبهاالمراد اگه كه خداي نكرده كاهلي كردند صدا و سيما و ديگر هموطنان مسوؤل و غير مسوؤل موظفند كه اونا رو هل بدن به سرمنزل مقصود
  • مهرداد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    16 0
    آقا من مخالف سرسخت ضرغامی هستم ولی پارسال که بازی ایتالیا و ایران با سانسور کمتری پخش شد یکی مثل مطهری بدجور به این بیچاره گیر داد . اصلا معلوم نیست کی به کیه .. تلویزیون هزار تا صاحب پیدا کرده
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    16 1
    این شیوه پخش بهترین راه برای سوق دادن مردم به سمت ماهواره است
  • رضا ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    20 1
    من و همه دوستانم داريم از ماهواره ميبينيم چيز خاصي نيست كه دارن اينقدر مردمو اذيت ميكنند
  • بی نام US ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    21 1
    والا به خدا نشون ندين به پير به پيغمبر سنگين ترين بسه ديگه خون ملت تو شيشه کردينيه نکته الان که با کيفيت اچ دي دارين پخش ميکنين پس ديگه خيالتون کاملا راحت باشه که جوانان به ماهواره سوق پيدا نميکنن.....................
  • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    15 2
    پخش نکنید ، چون از نظر شما مردان ایرانی همه مریضان جنسی و روانی هستند
  • فرانک A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    18 1
    یعنی اینقدر مردم ایران بی ظرفیت هستند چرا به شعور و فهم مردم اینقدر توهین مبکنید ضرغام تی وی ؟؟؟؟؟
  • بی نام US ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    13 1
    خسته شدیم از بس تصاویر تکراری دیدم آخه این چه پخش مستقیمی هستش ما چه گناهی کردیم...
  • بی نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    12 1
    بازی ایران رو اعصابهبازی با ایتالیا،این سانسورچی هم رو اعصابتر.یه سره پخش نکنید دیگه.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    17 0
    میگم گشت ارشاد بفرستن ایتالیا تا پوشش تماشاگران مناسب بشه اگه نشد اصلا زن ها رو به ورزشگاه راه ندن اگه هم شد کلا اجازه برگزاری مسابقه رو ندن
  • سعید A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    14 1
    اگر به این سبک میخوان پخش کنن از این به بعد پخش مستقیم والیبال نباشه بهتره
  • امیر A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    12 1
    ما داشتیم بازی ایران و ایتالیا رو از شبکه ی اچ دی می دیدیم. ست دوم قطع شد. چند دقیقه از این نوار رنگیا نشون داد، بعدشم مستند راز بقا گذاشتن
  • فرشید A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    12 1
    به این شب قدر قسم آدم سالم از دست تلویزیون ایران دیوانه میشه. یک نفر آدم عاقل یعنی بین مسئولین نیست یه کاری بکنه؟
  • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    13 1
    خوشبختانه در ایران تعدادی متولی بهشت داریم که میخوان همه رو بفرستن اونجا از جمله سیمای میلی
  • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    10 6
    اتفاقا بهتره مردم بیشتر جذب ماهواره میشن من تشویق میکنم صدا و سیما رو این کار رو بیشتر انجام بدن
  • بی نام US ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    19 8
    مرگ بر صدا وسیما، مرگ بر جمهوری اسلامی
  • ا IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    10 1
    واقعا شعور ما را به مسخره گرفته اند
  • اورامان IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    5 7
    ای کاش ای کاش می شد در این زمینه رشته دانشگاهی درست کرد
  • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    14 1
    من تا به حال اصلا علاقه ای به ماهواره داشتن نشان نمی دادم ولی حالا یکی بگه من از کجا باید بگیرم.واقعا داره اعصابم خرد می شه
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    11 1
    متاسفم برا این صدا وسیما.......
  • بی نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    11 1
    تو رو خدا نشون نديد اصلا مسابقه رو، لااقل اعصاب مردم خورد نمي شه با اين پخش مزخرررررررررررف
  • مردم ایران IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    11 1
    بابا بخدا خسته شدیم مگه چه میشه که نشون بدین ؟؟؟ همه توی خونشون دارن میبینن بخدا بجای تفریح از مسابقه بیشتر عذاب میکشیم و عصبیمون کردن مردم چی فرض کردین؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    15 2
    تلویزیون ایران در واقع پنجره ایست که از آن بهشت را میتوان دید .اگر همه چیز را نمیتونید توش ببینید به دلیل این است که آن قسمتها مربوط به جهنم است .پس صبور باشید وبه گیرنده های خود دست نزنید
  • اس اس IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    23 1
    بابا چرا ناراحتید ؟ مابین سانسور ها یک مقدار از بازی های ایران هم نشان داد
  • محمدرضا A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    15 1
    بده به زور میبرنتون بهشت. خیلی دلتون بخواد.
  • هادي A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    11 2
    من حالم بهم خورد ازبس تصويرتكراري ديدم
  • مهدي A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    13 1
    من فقط به مسئولين ميخوام بگم با اين سانسورهاي بي مورد فقط مردم از تلويزيون ايران خسته ميشوند و ديگر چاره اي جز ديدن شبكه هاي ماهواره ندارند...من خودم پول دادم و و اكانت خريدم و از طريق يكي از شبكه هاي ماهواره اي بازي ها را ديدم...در صورتي كه اگر صدا و سيما اين كار را نميكرد لزومي به استفاده از ماهواره نبود...با اين كار فقط ماهواره ها بيشتر به زندگي مردم ما وارد ميشوند و عواقب بعد از آن....كساني كه خود را دلواپس معرفي ميكنند فقط دارند مردم را به سمت و سوهاي ديگر سوق ميدهند...... فقط خدا به داد جامعه ي ما برسد در چند سال ديگر..البته اگر وضع به همين شكل باشد كه مطمئنا هست با تشكر
  • ایرانی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    11 2
    واقعا برای اقای ضرغامی وبقییه دوستانش متاسفم.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    15 1
    بیچاره این ممیزا چقدر این شبای قدر به گناه افتادن چه تصاویری که ندیدن خخخخ
  • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    11 1
    به شعور من که برخورد
  • soheil IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    15 1
    پخش والیبال به این شیوه توهینی مستقیم به میلیون ها بیننده ایرانی بود...تاسف
  • با وقار A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    14 1
    من شخصا به خاطر بازی های جام جهانی و مسابقات والیبال یه ماهواره گرفتم و با کیفیت اچ دی خیلی شیک و مجلسی نگاه میکنم.بدون ذره ایی سانسور....تا وقتی که صدا و سیما به شعور مخاطبش احترام نمی ذاره چرا ما بریم نگاه کنیم؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    25 2
    خاک بر سر فدراسیون جهانی والیبال که از این تلویزیون با پخش افتضاحش قدردانی کرده بود
  • زهرا A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    11 2
    آخه اگر تصاویر متفاوت رو به صورت صحنه آهسته نشون بدن آدم دلش نمیسوزه. از هر کدوم یه نکته رو میتونی یاد بگیری. اما اینکه خنده یک مرد رو 50 بار و دفاع ست اول را تا ست پنجم هزار بار نشون میدن جز اینکه آدم رو کلافه کنه چیز دیگه ای نداره و به فکر آدم خطور میکنه که اونجا چه خبرههههههههههههههه؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    11 0
    کلا " صحنه های آهسته بازی بیشتر از خود بازی پخش میشه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    12 0
    تازه در بازي ايران ايتاليا ياد گرقتند چكار كنند؟ بايك پرچم كل صفحه تلوزيون را پوشش مي دهند ؟
  • مصطفى A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    11 1
    تازه معنى سوهان روح را متوجه شدم
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    13 2
    پولی که از من کم میشه به حساب مالیات میره تو جیب صدا سیمایی حرومشون
  • محمدجواد IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    1 0
    حالا از این مسئله بگذریم،مجری برنامه موقع قطع تصاویر نتیجه رو گفت وعنوان کرد بچه ها ازسایت فیبا گرفتن ،درصورتی که تو همون لحظه حرف مجری رو قطع کردن وگفتن تصاویر رسید،آره جون خودتون ماهم باور کردیم.توهین به شعور مردم تاکی؟