تسنیم نوشت:

معاون پارلمانی رئیس جمهور در دولت دهم گفت: من هشدار می دهم که احیای دوباره شرکت های تأمین منابع انسانی خلاف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است و بدون اینکه بخواهیم با این کار دولت را بزرگ می کنیم و کرامت افراد را زیر سوال می بریم.

بخشهایی از سخنان لطف اله فروزنده:
-بحثی که اکنون از سوی معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری در حال پیگیری است، احیای شرکت های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی است.
-همه کارشناسان به ویژه خود کارکنان دولت می دانند که در دوران سازندگی و کارگزاران به اسم خصوصی سازی تعدادی از مشاغلی که در نظام اداری وجود داشتند از سوی افرادی تأمین می شدند که با استفاده از امکانات دستگاهها شرکت های واسطه ای به نام شرکت های تأمین منابع انسانی تشکیل داده بودند که این شرکت ها عمدتا از کارشناسان خود دستگاهها و کارشناسان بازنشسته دستگاهها تشکیل می شدند.
-اولا به اسم خصوصی سازی تعداد نیروی انسانی افزایش پیدا می کرد، همچنین نیروی انسانی بدون گزینش و بدون سنجش صلاحیت ها وارد سیستم می شد و تعداد آن هم مشخص نبود.
-مضاف بر اینکه افرادی که این شرکت های واسطه ای را در اختیار داشتند، یک مبلغی که حدود 30 درصد از دریافتی نیروی انسانی بود را برای خودشان برمیداشتند که این مسأله علاوه بر کاهش دریافتی نیروی انسانی موجب شده بود کارکنان در یک ناامنی کامل شغلی به سر ببرند و عزت نفسشان زیر سوال بود.
-اگر می گفتیم به طور مثال یک میلیون نیرو داریم، در عمل با ورود بی برنامه نیروهای شرکتی، یک میلیون و 200 هزار نیرو داشتیم، ولی واقعیت گفته نمی شد.
-البته در برخی از فعالیت ها که به صورت حجمی است و می شود آن فعالیت ها را به شرکت ها داد و لازم نیست که نیروی انسانی مستقر شود، این رویه جواب می داد اما در کارهایی که نیروی انسانی بخواهد در دستگاه مستقر شود، این روش خوبی نبود.
-نتیجه این شد که تعدادی نیرو بدون برنامه ریزی و بدون گزینش گرفته شد، همچنین این شرکت ها به مقری تبدیل شدند برای جذب کارشناسان چرا که جذب کارشناسان در دستگاهها با آزمون و مصاحبه و با گرفتن پایه های شغلی انجام می شد اما از طریق این شرکت ها، کارشناسان بدون هر آزمونی و به راحتی به دستگاهها ورود می کردند.
-در آخرین بررسی هایی که داشتیم حدود 30 درصد نیروهایی که در آموزش و پروش از این طریق جذب شده بودند معلم بودند و در بهداشت و درمان تعداد زیادی پرستار و پزشک اینگونه وارد سیستم شدند که تمام بدون صلاحیت سنجی و بدون برنامه ریزی بود.
-در دولت دهم به این نتیجه رسیدیم که اولین قدم در ساماندهی نیروی انسانی تعیین تکلیف این شرکت ها است، دولت دهم این شرکت ها را منحل کرد و مشخص کرد در هر دستگاهی برای انجام هر کاری چقدر نیروی پشتیبان نیاز است تا برای تأمین این نیروی پشتیبان، بر اساس ماده 124 قانون مدیریت به صورت کارگری مستقیما با دستگاه قرارداد بسته شود.
-حذف شرکت های واسطه تأمین نیروی انسانی را موجب صرفه جویی قابل توجه در هزینه های نیروی انسانی در دولت است.حساب کنید که نزدیک 200 هزار نیرو در طول سال، 30 درصد از حقوق و مزایای‌شان را در اختیار شرکت های واسطه ای می گذارند و حدود 20 سال این کار انجام شده، ببینید چه رقمی اضافه هزینه شده و در صورت حذف این واسطه ها، چقدر صرفه جویی می شود .
-متاسفانه دولت فعلی این گونه برداشت کرده که شرکت های دولتی در دولت های نهم و دهم 400 تا 500 هزار نفر بدون حساب و کتاب وارد سیستم کرده اما واقعیت این است که اینها در سیستم بودند و با کاری که انجام شد، ساماندهی شدند.
-ورود نیروها کنترل شد و قرار شد هرگونه استخدامی حتما بر اساس ماده 44 قانون مدیریت باشد و حتما آزمون برگزار شود و حتما افراد بر اساس آزمون و گذراندن مراحل قانونی دیگر انتخاب شوند.
-به نظر می رسد حرکتی در دولت یازدهم شروع شده تا این شرکت ها دوباره احیا شوند، احیای این شرکت ها هدر رفت منابع است و گذاشتن افرادی واسطه ای و پول در جیب اینها کردن، حقوق نیروی انسانی را ضایع می کند و کرامت انسانی افراد را زیر سوال می برد.
-ما اگر تأکید داریم بر خصوصی سازی، خصوصی سازی به این معناست که مأموریت کلا به بخش خصوصی واگذار می شود، نمی توان مأموریتی را دولت داشته باشد و بخشی از نیرو را بخواهد بخش خصوصی تأمین کند، این بدان معنی است که راهی را باز کرده اید برای ورود نیروی انسانی بدون ضابطه.
-دردولت دهم اولا افراد واسطه ای حذف شدند، هزینه ها کاهش پیدا کرد، امنیت شغلی برای بعضی ها ایجاد شد و انگیزه لازم را برای فعالیت پیدا کردند و مهمتر اینکه آمار نیروی انسانی شفاف شد و آنچه که در دولت دهم انجام شد و آمار هم گویای آن است، این بود که نزدیک 600 هزار نفر نیرو از سیستم خارج شد و حدود 24 درصد ما کاهش نیروی رسمی و پیمانی داشتیم و اگر جایگزین هم می خواستیم از همین نیروهای موجود جایگزین کردیم و با مدل تبدیل وضعیت کار را انجام می دادیم.
-من هشدار می دهم که احیای شرکت های منابع انسانی خلاف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است و بدون اینکه ما بخواهیم با این کار دولت را بزرگ می کنیم و کرامت افراد را زیر سوال می بریم و تعدادی از آدمهایی که در سیستم تکنوکرات هستند یک منبع درآمدی برایشان ایجاد می کنیم که حق دیگران را ضایع کنند.
-دستگاههای نظارتی و نمایندگان مجلس نباید اجازه دهند این اتفاق بیفتد، سیاست غلطی که حدود 20 سال توسط همین دوستان پیاده شد و نتیجه اش این شد که ما سیستم گزینش و سیستم انتخاب را زیر سوال بردیم نباید تکرار شود.
-طبیعی است که ما باید به دنبال این باشیم که بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در نظام اداری کشور تحول ایجاد کنیم که در این راستا منطقی سازی، چابک سازی، کرامت انسانی، سرعت و دقت و اثربخشی اصل است اما نه با این مدلی که دوستان در 20 سال گذشته پیاده کردند بلکه نیاز به مدل جدید دارد و مدل جدید هم این است که شما بسترهای لازم را برای مشارکت مردم فراهم کنید.
-اطلاعی نداریم که این مسئله اکنون در حد پیگیری و طرح ریزی است یا به شکل مصوبه رسمی هم رسیده است اما باید توجه داشت که اگر ماموریتی را دولت انجام می دهد باید نیروی انسانیش را هم خودش تأمین کند و زمانی که مأموریتی به بخش خصوصی داده می شود طبیعی است که ما نیازی به تأمین نیروی انسانی از سوی دولت نداریم.
-اینکه در نظام اداری هم نیروی رسمی داشته باشیم، هم پیمانی، هم ساعتی ، هم خرید خدمت و هم شرکتی و هم انواع مختلف نیروها، رویه غلطی است که هم موجب می شود آمار واقعی تعداد نیروی انسانی در دسترس نباشد، هم باعث به کار گرفتن افراد بدون گزینش صلاحیت می شود، هم باعث ایجاد تبعیض بین نیروهای انسانی می شود و هم موجب می شود افراد سودجو سواستفاده کنند.
-30 درصد نیروهایی که در آموزش و پرورش از طریق شرکت های واسطه به کار گرفته شدند معلم بودند، وقتی معلم شرکتی شود دیگر چیزی از تعلیم و تربیت باقی نمی ماند.
-سیاست های آموزش و پرورش روشن است، هم در اصل 29 قانون اساسی و هم در نظام تحول آموزش و پرورش آمده که متولی آموزش و پرورش دولت است و می تواند از ظرفیت های مردمی استفاده کند ولی ما باید توجه داشته باشیم که بحث تربیت انسانها بسیار مهم است و باید به معلم جایگاه ویژه دهیم و به گونه ای معلمان را انتخاب کنیم که تربیت نیروهای انسانی آینده کشور به مخاطره نیفتد و از طرفی دیگر به وضعیت معیشتی معلمان برسیم و اهمیت ویژه ای به جایگاه آنان بدهیم تا بدون دغدغه به تربیت نسل آینده کشور بپردازند.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    خدا وکیلی این یکی رو درست می گه و بنظرم عملکردشون درست بوده. البته باید در زمان تبدیل وضعیت به سن و سال و مدرک و سابقه افراد توجه می کردن که نکردن و کلا" داستان تبدیل وضعیت افراد با کلی ابهام و مشکل همراه بود.
    • م.ه A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      35 7
      کاری که دولت دهم در رابطه با حذف واسطه ها و شرکت های پیمانکاری کرد ، عین شجاعت بود . چرا باید حرکتی که در راستای ایجاد انگیزه و احقاق حقوق انسانی و عزت نفس افراد است نقد شود؟ . بسیاری از کسانیکه تبدیل وضعیت شدند از جوانان تحصیل کرده و مستعد هستند . کسانیکه با مدارک دیپلم تبدیل وضعیت شدند سوابق کاری و رضایت کارفرما ملاک استخدام آنها شد . در نیروهای تحصیل کرده مدارک فنی و غیر فنی تفکیک شد و برای مدارک مرتبط و غیر مرتبط سوابق کاری ملاک تبدیل وضعیت شد . کاری که انجام شد بسیار حساب شده بود . کار دولت گذشته بدون تعصب شایسته تقدیر بود . حتی بسیاری از کسانیکه از رانت های کوچک و بزرگ استفاده کردند شناسایی شده و بازگردانده شدند . این عین واقیت بوده و است .
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    خدایا کاش قدر دولت احمدی نژاد را میدانستیم.نیروهای شرکتی واقعا مظلوم واقعدشدند.
    • ب بی نام EU ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      86 35
      اگر چه با اکثر سیاست های احمدی نژاد مخالف بودم انصافا این یک مورد به سود کارگرای شرکتی بود و بسیاری از نیروهای شرکتی از زیر سلطه اینگونه شرکتها خارج شدند،جناب دولتی های جدید مراقب عملکردشون باشن چرا که خیلی از همین نیروهای شرکتی به روحانی رای دادند از جمله بنده
    • حمید A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      10 19
      منم به روحانی رای دادم ولی پشیمانم کاش احمدی نژاد برگرده فکری برا قراردادمون بکنه
    • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      18 4
      دیگه این حقه : من به روحانی رای دادم اما پشیمونم یا : من خودم طرفدار روحانیم اما... ، خیلی نخ نما شده. یه چیز دیگه پیدا کنید
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    حرف دل ما کارکنان پیمانکاری رو زدی
  • مهربان توسی A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    عجب کاش استخدامها با قانون و برنامه و از روی تخصص بود
    • خواهش می کنم A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      این تنها نکته مثبت دوره احمدی نژاد بود. شرکت 30 درصد دستمزد کارمندو برا خودش برمی داشت. استخدامم هر طور دلشون می خواست. التماس می کنم شرکت ها رو بر نگردونید.
    • وحید A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      95 44
      فقط خدا میدونه جوانهای این مملکت از بیکفایتی سیستم استخدام در دوران احمدی نژاد چه ها کشیدند کجای کار دولت احمدی نژاد در استخدام مثبت بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط و فقط و فقط پارتی والسلام بیایید تو شهر کوچیک خودمون تا دلتون بخواد آدمی که استخدام شده رو نشون بدو اونم نه از طریق آزمون شب میخوابیدی صبح بلند میشدی میدیدی یکی تو فلان اداره کار میکنه میپرسیدی این از کجا اومده میگفتند موقتیه و واسه چند روز اومده و بعد از یه سال عمل میومد که طرف استخدام شده
    • باقری IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      4 6
      چرا هرجا کم میاریم مشکل را گردن دیگران می اندازیم
    • سیاوش A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      19 3
      آقا وحید یکی از اندک کار های خوب احمدی نژاد حذف تدریجی همین شرکتهای واسطه تامین نیروی انسانی بود.متاسفانه با آمدن این شرکتها به دلیل نبود قانون مناسب کار، دوباره این شرکتهای مافیایی به یه سود هنگفت میرسن عوضش حقوق کارگرها و کارمندا کاهش پیدا میکنه و با چماغی که بالا سرشونه هر لحظه استرس اخراج شدن رو هم دارن.
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    موافقم کار باید بدون واسطه توسط اهل فن انجام شود نه شرکت های واسطه
  • وحید RO ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    99 17
    آقا زمان ما پول تربیت معلم رو از ما گرفتن و این گزینه رو از کنکور حذف کردن و توی سال های بعد من به عینه دیدم که رتبه 50 هزار کنکور هم تربیت معلم قبول شد.اینطور شد که کلی نیرو بدون صلاحیت جذب شد و به قولی سونامی در استخدامی بود. و حق امثال ما خورده شد...واقعا از این بایت از مسئولین اون زمان گذشت نمیکنیم.
  • حسین IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    33 4
    با گفته های مذکور موافقم. نیرو باید ازطریق سنجش وازطریق قانونی واعلام آگهی و بدون روابط باشد .شرکتها هم در گذشته عملکردبسیار بدی داشتندونباید مجدد برگردند.
  • امير A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    88 14
    به نظر من يكى از بهترين تصميماتى كه در دولت دهم گرفته شد حذف شركت هايى بود كه همين آقاى ... ٢٠ سال پيش بناش رو گذاشت ولى خوشبختانه با حضور آقاى دكتر فروزنده در معاونت توسعه مديريت و سرمايه انسانى باعث شد تا اين شركت ها حذف و ثبات شغلى كارمندان بهبود يافت ولى متاسفانه الان دوباره اين دولت داره اين شركت ها رو احيا ميكنن تا حق كارمندان بره توى جيب اين واسطه ها....
    • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      13 17
      کار دولت قبل در استخدام نیروها قانونی نبود. دولت میتوانست از مجلس مجوز بگیرد تا اکنون به مشکل برنخوریم. بحث اینجاست که پولی برای پرداخت به افراد تازه استخدام شده نیست. بر اساس قانون استخدام زیر لیسانس ممنوع بوده است.
  • كريمى A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    25 6
    كجايى دكتر فروزنده كه ببينى آقاى ...چه بر سرمون آورده الان حتى كارمندان رسمى و پيمانى هم امنيت شغلى ندارن...
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    59 15
    من صحبتم این هست که کارمندان دولت ، جدیدا رسم شده میرن دانشگاه و یک مدرک می گییرن.لیسانس یا بعضا فوق لیسانس. تنها هدفشون هم افزایش حقوق و سمت هست. این کار درست نیست. لطفا مجلس و دولت کاری کنه که یا درس خواندن در حین شاغل بودن ممنوع شود. یا افزایش مدرک بعد از استخدام بی تاثیر شود.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      9 2
      چرا دانشجوی روزانه دانشگاه دولتی موظف هست تمام وقت باشد ولی کارمندان دولت می توانند به راحتی از دانشگاه های غیردولتی مدرک بخرند؟خبرآنلاین خواهشمند است یک مقاله مفصل در این زمینه تهیه فرمایید. آیا واقعا این مدرک ها جز بار مالی، هیچ سودی برای دولت دارد؟
    • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      8 18
      فكر كنم حسودي داري ميكني تا لب گور دانش بجوي . هيچ كسي حق ندارد ديگران را از تحصيل و كار همزمان بازدارد.
    • محمد A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      11 0
      به نظرم نباید راه برای ادامه تحصیل بسته باشه. اما هدف فرد باید تحصیل و یادگیری باشه و نه صرفا افزایش حقوق. برای حل این مشکل باید شرایطی رو برای ارتقای رتبه با مدرک قرار داد. مثلا دانشگاههای دولتی باشی و اگز پیام نور و ... هستی حداقل معدلی داشته باشی و ... تا این وضعیت پیش نیاد.
    • بی نام US ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      14 2
      حسودی نیست.طمع یک سری افراد هست که صرفا با یک مدرک بدون هیچ زحمتی و خریدن چند پروژه یا پایان نامه میخوان پله ترقی رو بالا بروند.
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    47 7
    من هم موافقم. سیاست تامین نیرو دور زدن قانون است و استثمار کارگران و کارکنان. دولت باید واقعا کوچک شود نه با دور زدن قانون.
  • بی نام US ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    26 7
    من نمیدانم کدام واقعیت هست و کدام صحبت درست است اما اگر این چنین هست چرا این قدر بیکاری زیاد شده و فقر گسترش و وضع اقتصادی خراب شده
  • احمد A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    درود بر شرفت جناب آقاي لطف اله فروزنده. رحمت به شيري كه خوردي.
  • محمد A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    72 12
    واقعا درست میگویند این نیروها در سیستم بودند وعمدتا نا راضی چون شرکت های خصوصی تا30در صد حقوق شر کتی ها را بر می داشتند عمده این ها نا راضی بودند مثلا در آموزش وپرورش خدمتگزاران فقط نه ماه حقوق نا چیز می گرفتند وسه ماه دیگر حقوق نداشتند دولت احمدی نژاد این ها ساماندهی کرد البته در این میان اتفاقات بدی هم افتاد که .......
  • محمد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    6 12
    خدا وکیلی خجالت خوب چیزی است دیگه توجیه نکنید شفاف قبول کنید اشتباه کردید چرا خلافهای خود را با کارهای مثبت دولت یازدهم گره میزنید اشتباهتان راقبول کنید آقای معاون پارلمانی دولت دهم.
    • امیر محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      2 1
      اشتباهی مثبت دادم. منفی
  • کارشناس ES ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    26 7
    نیروهای شرکتی با مدرک دیپلم وزیر دیپلم توسط شرکتهای پیمانکاری استخدام و از کلیه مزایا برخوردار بودند.حلا این نیروها بدون تخصص و گزینش شده اند.
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    23 27
    متخصصین نیروی انسانی برای بند بند این صحبتها حرف دارند.جناب فروزنده ۶۰۰ هزار نفر از نیروهای دولتی کم شد؟تنها در وزارت نفت افزایش ۲۰۰ هزار نفتی نیرو آنهم بر مبنای دستورات خاص داریم.به چی هشدار میدهید؟
  • بی نام US ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    34 37
    برای چابکی و کوچک شدن دولت به نظرم بالای 40 درصد از کارمندان را باید اخراج کرد . تا کارمندان بازدهی شان بالا رود و مردم در بخش خصوصی فعال شوند.
    • نقی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      10 0
      به شرطی که بخش خصوصی در کار باشه.
  • علی A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    10 8
    جناب فروزنده شما که دم از کرامت انسانی و قانون گرایی می زنید چرا مصوبه قانونی مجلس را در ارتباط با ناظرین بخبش کشاورزی اجرا نکردید؟ چگونه دولت احمدی نژاد برای جذب و استخدام500هزار نفر در قالب طرح مهر آفرین بودجه داشت اما برای 7000 نفر آنهم در طی 3 سال اعتباری نداشت در حالیکه جذب این افراد به ازاء خروجی هر 3 نفر 1 نفر بود متاسفانه دولت احمد نژاد در زمان تصدی شما و جناب آقای دکتر عزیزی به عنوان معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری کوچکترین توجهی به این مقوله نکرد و بحث بودجه را مطرح می کرد حال آنکه استخدام این قشر بار مالی در طی 3 سال برای دولت نداشت اما با اهمال و سهل انگاری شما و وزارت جهاد کشاورزی حق هزاران نفر براحتی پایمال شد1
  • جلیل IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    5 9
    در دولت اصلاح طلبان نیروها از طریق شرکتها گرفته میشد و ظلمی فراون به افراد شرکتی میشد با آمدن احمدی نژاد این روند متوقف شد و بدین ترتیب امنیت شغلی برای کارمندان فراهم شد .دیدید اینهمه از احمدی نژاد بد می گفتید حالا دیدید که احمدی نژاد تمامی کارهاش مردمی و درسته
  • م A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    10 17
    به خدامادردولت هاقبلی بامدرک دانشگاهی باآزمون آمده بودیم ولی بابی عدالتی اخراجمان کرده بودند که درزمان دولت نهم ودهم مجددازطریق آزمون سازماندهی شده وبه حق واقعی مان بازگشتیم خدابه ایشان سلامتی بدهد
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    9 8
    همان نیرو های به قول ایشان گزینش نشده بدون تخصص و البته با قید رابطه هم تبدیل وضعیت شدن و هم پستشون تحکیم شد بدا به حال کسانی که آزمون دادند و گزینش شدن و مجبور ن حالا زیر دست همین افراد کار کنن واقعا دولت نهم و دهم به جز توجیه کاری بلده
  • مجید A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    16 10
    اینها همه بازی دولت جدیده
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    29 17
    از معدود کارها خوب دولت احمدی نژاد همین حذف شرکت های واسطه بود ، ما واقعا از آقای روحانی و مجلس محترم خواهشمندیم اجازه ندن یه عده بازنشسته دوباره به این بهانه حقوق افراد رو پایمال کنند.
  • کیوان IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    18 8
    به هر حال در کشور ما رسم شده هر که رفت تمام کاسه وکوسه هارو سرش خراب کنند.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    4 3
    جامعه با اینگونه کارها اصلاح میشه و جلو بسیاری از مفاسد گرفته میشه یکی از اینها در محل کار ما بود خیلی جوان فعال و زحمتکشی هم بود سالها استثمار شد به وسیله شرکتها تا دو سه سال قبل که رسمی شد
  • علی A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    8 3
    ایکاش معاونت تامین نیروی انسانی این دولت هم به این نتیجه برسه که پیاده کردن تامین نیروی شرکتی خلاف اصل 44قانون اساسیه و نمایندگان مجلس هم این بینش درست وداشته باشن .
  • هادی A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    25 27
    ذرود بر شرافت وعدالت دکتر اخمدی نزاد
  • سید علی A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    15 40
    سلام.بنده از 19 سالگی در اداره جهاد کشاورزی کار میکنم.6 سال شرکتی بودم و با کمترین حقوق دریافتی.ولی سال 85 دولت نهم با مصوبه بسیار مهم و با تامین حقوق مانند من از خود دولت حق بزرگی به گردن ما قرار داد.خدا حفظ کند دولتمردان دولت نهم را.
    • ندا A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      29 5
      شما از 19 سالگی چکار میکردی اونجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    9 3
    من چون هیچ اطلاعی ندارم پس هیچی نمی گم.
  • حامد IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    13 16
    برین نیروهایی که احمدی نزاد استخدام کرده اونم فقط تو اموزش و پرورش رو ببینید.
  • کارشناس روابط کار A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    6 3
    بحث مهم آسیب شناسی برون سپاری بوسیله شرکت های خدماتی متاسفانه مغفول مانده . همانطور که آقای فروزنده به درستی اشاره کردند واگذاری بدون ضابطه برخی پستها به شرکتهای خدماتی علاوه بر ورود آسان و بدون گزیتش برخی افراد فاقد صلاحیت به دستگاههای دولتی همچنین سو استفاده فوق العاده زیاد صاحبان شرکتها شده بود. امروز تعداد زیادی از مراجعه کنندگان به مراجع حل اختلاف ادارات کار سراسر کشور افرادی هستند که در شرکتهای خدماتی مشغول به کار بودند و با بی توجهی حق بیمه و مزایای ایشان پرداخت بطور کامل نشده است. سو استفاده شرکتها از وضعیت اضطرار کارگران برای حفظ مشاغل خود در بستن قراردادهای یک ماهه گرفتن ، درصد از حقوق اعلامی توسط شرکتها ، و اخراج کارگران پس از کوچکترین اعتراض نمود پیدا کرده بود.
  • خزعل IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    20 5
    اقای روحانی شرکتهای ادم فروش را برنگردانید بخدا خسته شدیم از تبعیض
  • pixel IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    11 5
    تازه این اولشه،صبر کنین تا بقیه نعمتهای دولت یکی یکی تقدیمتون بشه
  • رضا A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    9 8
    آقانی همچون وحید خان از نوع استخدام آحمدی نژاد انتقاد میکنند بدونن که احمدی نژاد خیلی هارو استخدام کرد خیلی هارو خونه دار کرد و خیلی کارهای دیگه اینهایی که الان آمدند همین مسکن مهر احمدی نژاد رو نمیتونن ادامه بدن و از هرنفر 10 میلیون تومن دیگه میخوان . میخوان یارانه بدن گریشون درمیاد . یه پرایدو به بیست و دومیلیون رسوندن که هشت میلیون نمی ارزه . رکود هم هست و گرونی هم بیشتر شده میگن تورم زیر 30 درصد هست من پنیری میخریدم کیلویی 14 تومن بعد یک هفته میخرم 19/500 تومن و ....... خداییش کمی واقع بین باشید .
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    9 11
    به گفته آیت الله هاشمی عملکرد دولت قبلی نه در یک صفحه بلکه یک کتاب باید تشریح شود من خودم در سنی هستم که ضربات مهلکی از کارهای دولت قبلی خوردم.
  • جوان مستعمره شرکت های پیمانکاری IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    4 2
    آقای روحانی امیدوار بودم که نیروها ی پیمانکاری شاغل در شرکت ارتباطات زیرساخت که شبانه روز وظیفه تعمیر و نگهداری فنی ترین ، مهمترین ، پر اهمیت ترین و پر ظرفیت ترین سیستم ارتباطی کشور را انجام می دهند و ریر استثمار شرکت های پیمانکاری بی انگیزه و بی امید کار می کنند را ستخدام کنید اما ذی خیال باطل پشیمانم آقای رو حانی پشیمانم به خدا پشیمانم.
  • امید IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    4 3
    اگردولتی بتونه این کارها را وامثال اینها را برداره به نظرم کاربزرگی کرده
  • مهیار IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    6 4
    من تو یک شرکت نیمه دولتی کارشناسم.گفتن نیروهای شرکتی باید استخدام بشن.اکثر نیروهائیکه با دیپلم و زیر دیپلم بعنوان شرکتی بودن بناچار استخدام و پشت میز نشین شدن.حتی براشون کار تعریف شد.بعدش دوباره برا شغلهای قبلی که خالی مانده بود از دوست و آشناهاشون نیروی شرکتی گرفتن.طوریکه از تعداد قبلیها بیشتر شد.گوش نکنین به حرفهای دولت قبلیها.
  • رضا IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    7 2
    بااینکه طرفدارآقای روحانی هستم امااین اقدام دولت قبل جزواقدامات فوق العاده مثبت بوده است
  • وحید A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    9 15
    درود خدا بر احمدی نژاد
  • محمد A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    4 4
    یادش بخیر یه روزه دوباره بر میگرده وهمتون را در بدر میکنه اشراف زاد ه ها
  • رمضان A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    5 3
    درود بر احمدي نژاد كه محبوب قلبهاست.به عرض نماينده محترم رشت مي رسانم چون دولت آقاي احمدي نژاد دست بعضي از جيره خواران را به عنوان شركت هاي خصوصي براي تامين نيروي انساني كوتاه كرد حالا آدم بدي شده.
  • reza A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    3 2
    یک قلم کوچک از عملکرد دولتمردان دولت نهم و دهم استخدام دهها نفر قراردادی بدون مجوز در سازمان صنعت معدن تجارت استان ... است . افرادی که با نام استخدام آنها ممنوع اعلام شده ولی با دستور رئیس سازمان و با امضای معاون قریبا بازنشسته اداری مالی استخدام شده اند نتیجه ملموس این رویکرد برای من کارمند حذف کامل مزایاو اضافه کاری است از دیگر تخلفات صورت گرفته در این سازمان جذب انبوه نیرو تحت عنوان انتقال از مرکز برای شهرستانهایی چون فردوس و قاین و به کارگیری آنها در مرکز استان .مسئولان نیز در دولت نهم دهم و یازدهم هیچ نظارتی بر اینگونه مسایل نداشته و جملگی در حال روزمرگی و احاله امور به همدیگر می باشند
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    5 3
    درود بر احمدي نزاد واقعا بهتري ن كار را انجام داد چون كه به فكر كار گر بود من خودم 18سال با اين شركتهاي خدا نشنا س كار كردم هيچ كس به فكر كارگر نبود حداقل حقوق را سه ماه تخير مي دادند وحرفمانه به جاي نمي رسيد اگر جاي مسول يگان مي رفتيم مي گفتند شما نيروي شركت هستين .
  • مهدی A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    دولت قبل رسما میگفت قانون را اجرا نمیکند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    2 1
    من نفهمیدم دولت گفته شرکت های پیمانکاری رو برگردونید که ناله ها رفته هوا؟دولت گفته استخدام بی ضابطه انجام شده . یعنی من پارتی داشتم رفتم شرکتی شدم بعدم آه و فغان سر دادم که چرا شرکت پول منو بر میداره ...اهای بیاین منو رسمی کنیدبعد بدون آزمون استخدام شدم مشکل اینجاست عزیزان.مغلطه نکنید.اگر قرار به استخدام باشه باید و باید آزمون برگزار بشه.
  • s IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    0 0
    میخواستم بدونم من اگه بخوام تو شیرخوارگاه کار کنم باید مدرک تحصیلی داشته باشم خواهشا راهنماییم کنید