۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

وزارت خارجۀ آمریکا به مقامات کره شمالی درباره آزمایش جدید هسته ای هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره انگلیسی، جی کارنی، سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا به خبرنگاران گفت: واشنگتن از فعالیتهای هسته ای کره شمالی و آزمایشات آنها مطلع است و به مقامات این کشور هشدار می دهد که امنیت منطقه را با آزمایشات جدید به خطر نیندازند.
کارنی افزود: کره شمالی در اینگونه اقدامات تحریک کننده سابقه داشته و ما همواره نسبت به این مسئله و تبعات آن نگران بوده ایم. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اینکه این فعالیتها چیست و چه می تواند باشد، در هر صورت در تضاد و نقض آشکار و چندین باره توافقات و تعهداتی است که کره شمالی ملزم به اجرای آنهاست و متأسفانه این اتفاق بارها تکرار شده است.

این هشدارها در حالی از سوی وزارت خارجه آمریکا مطرح شد که باراک اوباما در چهارچوب تور آسیایی خود در ژاپن به سر می برد. رئیس جمهور آمریکا همچنین قرار است به کشورهای کره جنوبی، مالزی و فیلیپین نیز سفر کند.  گفتنی است مقامات کره شمالی ماه پیش انجام آزمایش جدید هسته ای را چندان دور از ذهن ندانسته بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    63 3
    این خپل وحشی تا دنیا رو به اتش نکشونه دست از این دیوونه بازیهاش برنمیداره .خدا به زمین گرمش بزنه .امین .
    • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      28 4
      دوست عزیز این دیکتاتور خپل توان این کار رو نداره و این رفتار هاش هم از احمقیشه و باعث می شه همه چیز به سود آمریکا تموم بشه و بهانه ای برای حضور در کشور های دیگه و فروش تسلیهات نظامی داشته باشن
  • میلاد A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    9 3
    چرااااااااااااااااااااااااا؟