نوبخت اعلام کرد: انصراف دو میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه/ تشکیل تیم بررسی وقایع زندان اوین

سخنگوی دولت از همه کسانی که از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند تشکر کرد.

به گزارش خبرآنلاین محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: هر چند در روزهای نخست، تعداد افرادی که برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده بودند به بیش از 10 درصد رسیده بود و پیش بینی می شد که هفت تا هشت میلیون نفر از دریافت انصراف دهند، به تشخیص خانوارها تعداد دو میلیون و 400 هزار نفر در مرحله دوم ثبت نام از دریافت یارانه انصراف دادند.73 میلیون نفر نیز در این مرحله برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند.

سخنگوی دولت از تمامی دو میلیون و 400 هزار نفر که از دریافت، یارانه انصراف دادند قدردانی کرد و گفت: آنان با انصراف خود هزار و 200 میلیارد تومان منبع مالی در اختیار دولت قرار دادند تا از این امکانات برای بخش های تولید، حمل و نقل عمومی، بهداشت و درمان و کمک به اقشار کم درآمد استفاده شود.

نوبخت با تاکید بر این که دولت مصمم است در سال 1393 نرخ تورم را کاهش دهد، گفت: از این جهت همانطور که به دفعات از سوی مسوولان دولتی به ویژه رییس جمهوری اعلام شد، افزایش قیمت حامل های انرژی رشدی بسیار محدود و کند خواهد داشت که از سوی وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در زمان اجرا اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما منابع در اختیار را برای پرداخت 5 هزار و 400 میلیارد تومان در بخش های تولید، اشتغال، حمل و نقل عمومی و 4 هزار و 800 میلیارد تومان را برای بیمه، بهداشت و درمان و ارزان کردن هزینه های درمانی و 2 هزار و 400 میلیارد تومان را نیز برای امنیت غذایی تخصیص می دهیم که به صورت کالا و مواد غذایی در اختیار اقشار خاص و کم درآمد که تعریف می شود، قرار گیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین به افرادی که ثبت نام کرده اند، همچون ماه نخست امسال 45 هزار و 500 تومان به ازای هر فرد پرداخت می شود.

نوبخت اظهار داشت: خانوارهایی که از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند از امتیاز همیاری با دولت برخوردار خواهند شد و این بخش از مردم به جای دریافت کمک های نقدی، به شکل های دیگر از تسهیلات خاصی برخوردار می شوند.

وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات انجام شده، کاستی های مرحله اول که شامل کسری بودجه برای پرداخت یارانه و پرداخت به همه خانوارها اعم از متقاضی و غیر متقاضی بود، برطرف شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح کرد: در این مرحله به اقشار کم درآمد توجه می شود و برخلاف مرحله اول با رقمی که در اختیار دولت از این محل قرار می گیرد به بهداشت، درمان، تولید و اشتغال توجه کافی و مناسب خواهد شد.

نوبخت اظهار امیدواری کرد: با این اقدام پرونده مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بسته شود و دولت بتواند کار اجرایی را آغاز کند تا مردم خوب و شریف ایران از منافع و فواید آن استفاده کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به عزم دولت برای کنترل و کاهش تورم نیز اظهار کرد: روند کاهشی نرخ تورم تا پایان سال دنبال خواهد شد. با سیاست‌ها و تلاش‌های دولت، ثبات به اقتصاد ایران بازمی‌گردد.

وی همچنین گفت: خانوارها این اختیار را داشتند که در این مرحله یا دریافت رایانه های نقدی را همچنان ترجیح دهند یا به نفع برنامه های دولتی، انصراف دهند.
نوبخت افزود: طبیعی است که هر چه تشخیص بر انصراف بیشتر بود، منابع بیشتری در اختیار دولت قرار می گرفت، اما تشخیص مردم برای ما محترم است.
وی ادامه داد: ما خود را خادم مردم و مجری نظرات آنان می دانیم و نمی توانیم برای مردم تعیین تکلیف کنیم که شما حتما باید انصراف دهید تا ما منابع بیشتری داشته باشیم البته همه منابعی که از این محل به دست می آید را به کل جامعه باز می گرداندیم.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هرچه انصراف از دریافت یارانه افزایش می یافت، دولت می توانست منابع بیشتری حاصل کند. برای برخی خانواده های ایرانی مشکل بود که طی سال ها این منبع را در سبد درآمدی خود داشتند، حذف کنند، از این جهت برای این نظر مردم احترام قائل هستیم.
سخنگوی دولت با تشکر از کسانی که از دریافت یارانه ها انصراف داده اند، گفت: ما با واقعیت هایی که وجود دارد می توانیم نسبت به اجرای نظرات مردم و قانون عمل کنیم.
نوبخت با بیان این که مشکل ما با این ثبت نام حل شده است، گفت: راه روشن است، عده ای اعلام کرده اند که هم چنان می خواهند یارانه نقدی استفاده کنند که ما هم طبق روال قبلی یارانه را در اختیار آن ها قرار می دهیم و آن منابع را هم که از قبل انصراف از دریافت یارانه به دست آمده است را در جهت خدمات عمومی استفاده خواهیم کرد.
سخنگوی دولت ادامه داد: صرف نظر از این که عده ای در جهت نوعی التهاب افکنی تلاش دارند، در این مرحله که نیاز به آرامش دارد همانگونه که در تمامی مصاحبه های قبلی استدعا کردم این موضوعی بسیار حساس است و به نوعی همه جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهد، این ثبات و آرامش را به هم نزنید.
نوبخت یادآور شد: عده ای شاید تصور می کردند که عدم انتخاب گزینه دوم یعنی به نفع فعالیت های عمومی و اجتماعی کنار رفتن و اعلام انصراف دادن، نوعی امکان بهره برداری سیاسی نسبت به اقتصاد، فرآیند و سیاست های دولت تلقی شود، اما باید بپذیریم که دولت با درک واقعیت ها باید نرخ تورم را تا پایان سال جاری به زیر 25 درصد برسانیم.
وی اظهار داشت: اگر اندکی از این محل که همه آن ها محاسبه شده است از محل افزایش قیمت حامل های انرژی را بسیار با رشد ملایم انجام می دهیم، بنابر این تورم ناشی از آن خیلی محدود است.
سخنگوی دولت ادامه داد: همانطور که در 6ماهه دوم سال 92 شاهد کاهش قابل توجه نرخ تورم بودید، تعادل بودجه ای و سیاست های پولی را به گونه ای پیش خواهیم برد که
تا پایان امسال با وجود افزایش چند درصدی قیمت حامل های انرژی نرخ تورم در پایان سال به کمتر 25 درصد برسد.
نوبخت اطمینان داد که در چند روز آینده با مشخص شدن این رقم و با فعالیت های بسیار درستی که بخش ارزی در بانک مرکزی انجام می دهد مجددا ثبات به اقتصاد ایران بازگردد.
وی افزود: برخی ها تلاش کردند این مطلب را ترویج کنند که 4.2 میلیارد دلاری که طبق توافق ژنو آزاد شد، آزاد نشده است و ما امکان استفاده از آن را نداریم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: همانطور که اعلام شد، تمام آن چه که طبق توافق وعده داده شده بود، انجام شده و این که چگونه از این منابع استفاده کنیم به صورت نقدی یا استفاده برای برخی از کالاها، این قدرت انتخاب ما است.
نوبخت خاطر نشان کرد: ما حساب هایی داریم که می توانیم برای واردات هر نوع کالای ضروری همچون کالاهای اساسی و دارو استفاده کنیم، ضرورتی ندارد که این 4.2 میلیارد دلار که تا کنون اقساط آن طبق توافق آزاد شد، حتما از آن استفاده کنیم.
وی اظهارداشت: عده ای تلاش می کنند بگویند که چون شما برای واردات از آن استفاده نکردید، پس این منابع قابلیت استفاده را ندارد.
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح کرد: این یک سخن نادرستی است و در خوشبینانه ترین شرایط اطلاعات آنها ناکافی است و در وضعی دیگر نوعی ناموفق نشان دادن توافق ژنو است که با اعلام وصول نشدن و عدم دریافت به دنبال مخدوش کردن کلیات آن هستند.
نوبخت تصریح کرد: همه اقساط را طبق توافق ژنو آزاد کرده اند و نحوه استفاده با ما است. شاید ایده آل این باشد که روش غیر معمولی که در جامعه وجود دارد حتما به صورت نقدی وارد کنیم وگرنه در این که حواله صادر شود تا ازاین مبالغ برای واردات استفاده شود ما برای دیگر حساب ها مشکلی نداریم.
وی با تاکید بر این که قدرت انتخاب با ما است، به همه اطمینان داد که این اقساط طبق توافق ژنو آزاده شده است.سخنگوی دولت یادآور شد: عده ای همین فضا را در کنار مبهم بودن شرایط قیمت حامل های انرژی که اندکی روی بورس هم اثر گذاشت، تلاش کردند تا یک وضعیت عدم ثبات اقتصادی توصیف کنند که انشاء الله خیلی زود این ثبات بازخواهد گشت.

نوبخت در بخش دیگری از این نشست خبری، درباره اتفاقات اخیر مربوط به بند 350 زندان اوین، از تشکیل تیمی برای بررسی این مسأله خبر داد و گفت: تیمی از سوی دولت برای بررسی وقایع اخیر زندان اوین تشکیل شده است که پس از انجام بررسی‌های لازم، گزارش مربوطه را منتشر خواهیم کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش رشد تورم در سال 1392، گفت: در سال 92 نرخ تورم با اقداماتی که انجام شد از حدود 42 درصد به 32 درصد تقلیل پیدا کرد و دولت مصمم است که در سال 1393 نرخ تورم بیش از این کاهش پیدا کند و به زیر 25 درصد برسد.

نوبخت گفت: در این راستا همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم افزایش قیمت حامل‌های انرژی رشد محدود و کندی خواهد داشت.

وی با بیان این که با توجه به منابع موجود حدود پنج هزار و 400 میلیارد تومان برای تولید، اشتغال و حمل و نقل و چهار هزار و 800 میلیارد تومان برای امر بیمه، بهداشت، درمان و ارزان کردن هزینه‌های درمانی استفاده می‌شود، گفت: دو هزار و 400 میلیارد تومان نیز برای امنیت غذایی تخصیص داده می‌شود که به صورت کالا و مواد غذایی در اختیار اقشار کم‌درآمد قرار می‌گیرد و همان‌طور که اشاره کردم کسانی که برای دریافت یارانه‌ها ثبت‌نام کردند 45 هزار و 500 تومان به مانند ماه‌های قبل دریافت می‌کنند.

نوبخت گفت: برای خانواده‌هایی که ثبت‌نام نکرده‌اند و از دریافت یارانه انصراف داده‌اند تسهیلاتی خاصی اعلام می‌شود. ضمن اینکه می‌توانند از امکانات موجود مثل همه مردم استفاده کنند.

سخنگوی دولت با بیان این که امیدواریم با اقدامی که انجام شد کاستی‌های مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها برطرف شود و پرونده مرحله دوم بسته شود و کار اجرایی را آغاز کنیم، در پاسخ به این سوال که آیا این 1200 میلیارد تومان پاسخگوی اقداماتی که دولت می‌خواهد در زمینه بهداشت، درمان و مسائل این‌چنین انجام دهد خواهد بود؟ گفت: این میزان صرفه‌جویی حاصل شده جوابگو خواهد بود.

وی با بیان این که مردم همچنان می‌توانند از دریافت یارانه انصراف بدهند و راه این بسته نشده است، اظهارداشت: تشخیص مردم برای ما محترم است. ما خودمان را خدمتگزار مردم و مجری نظرات آنها می‌دانیم و نمی‌توانیم برای مردم تعیین تکلیف کنیم.

نوبخت با بیان این‌که هر منابعی که از طریق یارانه‌ها و انصراف به دست می‌آید به کل جامعه بازگردانده می‌شود، گفت: همان‌طور که اشاره کردم ما برای نظر مردم احترام قائل هستیم و بر اساس واقعیت‌های موجود نسبت به اجرای نظرات مردم عمل می‌کنیم.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دولت همچنین مبلغ یازده هزار و 300 میلیارد تومان از بودجه عمومی را طبق قانون برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از خزانه عمومی برداشت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: قانون به دولت اجازه داده که برای تامین منابع یارانه‌ها در سال 1393 تا سقف 48 هزار میلیارد تومان در جهت اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، قیمت این حامل‌ها را افزایش دهد ولی من همان‌طور که گفتم این میزان افزایش قیمت حامل‌های انرژی با رشد کند و ملایم خواهد بود.

نوبخت گفت: اگرچه از محل افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی، افزایش قیمتی ایجاد می‌شود، اما تلاش داریم که این میزان افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی با رشد ملایم باشد. همچنین سیاست‌های پولی، مالی و تعادل بودجه‌ای را به گونه‌ای پیش می‌بریم که همانند شش ماه دوم سال گذشته که شاهد کاهش کنترل تورم بودیم امسال هم تورم چنین کاهشی پیدا کند و در مجموع حاصل این سیاست‌ها منجر به این شود که ما شاهد کاهش نرخ تورم به زیر 25 درصد باشیم.

وی همچنین گفت: ‌با سیاست‌هایی که معاونت ارزی بانک مرکزی دارد در چند روز آینده ثبات به بازار ارز باز خواهد گشت.

سخنگوی دولت همچنین با انتقاد از انتشار برخی از اخبار غلط در ارتباط با فعالیت‌های دولت، گفت: برخی می‌گویند که 4/2 میلیارد دلاری که طبق توافق ژنو قرار بود آزاد شود آزاد نشده و امکان استفاده از آن را دولت ندارد اما همان‌طور که ما به دفعات اعلام کرده‌ایم همه وعده‌ها که در این زمینه بوده سر وقت محقق شده ولی اینکه ما چگونه استفاده کنیم یعنی اینکه به صورت نقدی استفاده کنیم یا در قالب خرید کالا استفاده کنیم به قدرت انتخاب ما بر می‌گردد و دست خودمان است.

نوبخت گفت: برای واردات کالاهای ضروری مانند دارو حساب‌هایی داریم و ضرورتی نداشته که از اقساط آزاد شده در این ارتباط استفاده کنیم البته این به این معنا نیست که ما نمی‌توانیم از این اقساط آزاد شده استفاده کنیم. متاسفانه عده‌ای به نحوی مطرح می‌کنند که گویی ما نمی‌توانیم از این رقم استفاده کنیم و این سخن نادرستی است که ممکن است ناشی از اطلاعات ناکافی باشد و یا اینکه عده‌ای بخواهند توافقنامه ژنو را ناموفق عنوان کنند و کلیت آن را زیر سوال ببرند. همان‌طور که گفتم همه اقساط طبق توافقنامه ژنو آزاد شدند و ما قابلیت این را داریم که در مورد چگونگی استفاده از آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند وضع به وجود آمده در بازار ارز را عدم ثبات اقتصادی تعبیر کنند در حالیکه این ثبات به زودی اقتصاد کشور باز خواهد گشت.

 

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    105 7
    با این نرخ دلارو قیمت بنزین بالای 100 تومن که میگن انصرافیها هم پشیمون میشن دوباره ثبت نام میکنن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    321 5
    باورتون می شه از 75 میلیون نفر، 73میلیون نفر به درآمد 45هزارتومان نیاز مبرم دارند.بزن دست قشنگه رو به افتخار خودمون.حالا از این 73میلیون نفر ببین اونهاییکه از شب تا صبح توی صف یک باک بنزین ارزانتر بودن کجای خط فقرن...
    • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      80 23
      به خدا دارن. شما تورمی که تو راهرو در نظر بگیر. تا 2 ماهه دیگه بربری باید بخری 1000 تومن.
    • فرشاد IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      123 3
      نه آقای عزیز مفهومش این نیست که 73 میلیون نفر به این احتیاج دارن. خیلی از افرادی که این رقم پول توجیبی بچشون هم نیست ثبت نام کردن. من واقعا نمی دونم اسمشو چی بذارم ولی در درجه اول بی اعتمادی به سیستم باعث این موضوع شده و متاسفانه شاید زیاده خواهی یا خود خواهی.....
    • آرمین IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      78 3
      خداییش وقتی دولت اعلام کرده قبض برق و ... را گرون کرده و بنزین هم قراره تا چند روز دیگه گرون بشه، خودرو هم گرون شده و وضعیت کالاهای دیگه پس از هدفمندی هنوز مشخص نیست، اونوقت به جای اینکه یارانه ها را بیشتر کنن، توقع دارن مردم انصراف بدن البته منظور دولت افراد بی نیاز از یارانه هست.
  • فرهاد A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    84 1
    خسته نباشید
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    593 8
    چقدر خبرنگار صدا و سیما خوش شناس بود که بین این جمعیت 75میلیون نفری با هر کس که مصاحبه میکرد میگفت من انصراف دادم یعنی دقیقا همون 3.2 درصد کل جمعیت ایران به پست خبرنگاره خوردن
    • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      صدا و سیماست دیگه گاهی دوست داره دروغ بگه
    • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      174 8
      حالا شما فرض کن همین تبلیغات بسیار زیاد تلویزیون و یا تهدیدهای دولت برای جریمه سه برابری متخلفان نبود اونوقت چند نفر انصراف میدادن.
    • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      98 13
      مطمئن باشین کساییکه یارانه نمیگرن خیلی بیشتر از این رقم هاس مشکل اصلی تعداد کل کد ملی اضافه بر جمعیت صادره است که دست یکعده از ما بهتران هست که در مواقع لزوم از این کدها سوء استفاده میشه از جمله دریافت یارانه . جهت شناسایی کدهای اضافی کافیست اداره ثبت تعداد کل کد ملی هموطنان را تو سایت سازمان اعلام و سپس اصالت صاحب کد ملی را احراز نماید دقیقا مثل سازمان نظام وظیفه که کارت های نظام وظیفه درست و جعلی را جمع نمود و کارت دیجیتالی صادر کرد
    • مهشيد A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      100 3
      بى نام دوم،تلويزيون فقط گاهى راست ميگه
    • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      36 44
      دولت محترم به صداوسیما اولتیماتوم داده بود که دروغ سازی کنه، برادر من
    • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      54 6
      البته جدای اینکه صداو سیمای ما در اکثر مواقع با دروغ پردازی کار خودش رو پیش میبره، ولی به رفتار اجتماعی ما مردم هم انتقادی وارد است که در مواقع خاص و در برابر خبرنگار تلویزیون چنان استادانه رنگ عوض میکنیم و حرفها و رفتار کلیشه شده ی مورد پسند تلویزیون را از خودمان بروز میدهیم که انگار اصلا چنینالگویی را از روی رفتار ما برداشته اند. خود سانسوری متاسفانه درد جامعه امروز ماست.
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    200 1
    یعنی 3 درصد انصراف دادند بقیه که انصراف ندادند یعنی یا فقیرند و یا خیالشون راحته که دولت از درآمدشون سر در نمیاره.
  • علی.ف IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    123 3
    کمه ....خیلی کمه ....
  • آرمین A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    84 2
    بالاخره یه جا دیدیم که ملت هماهنگ و همدل شدن... اگه همه جا همینجور همدل بودیم الان اوضاعمون بهتر از اینا بووود و نیازی نبود که کسی بهمون صدقه بده...
    • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      24 42
      این هماهنگی هیچ ارزشی ندارد. این نشاندهنده عمق فاجعه است. ملت آرمان هاش را از دست داده.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    51 5
    با تاسف این وسط فقط انصرافی ها باختند. از همه بدتر اونایی که درآمد زیر میلیون داشتند و انصراف دادن
  • نا شناس EU ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    50 9
    اقای نوبخت به خدا پول یارانه گوشه کوچکی از مشکلات ما را حل میکرد ولی بخاطر مشکلات اقتصادی کشور وکمک به کشورم انصراف دادم .ولی هستند کسانی که احتیاج نداشتند اما ثبت نام کردند.یارانه فقط به نیازمندان باید پرداخت شود تا انصرافی ها فکر نکنند مغبون واقع شده اند.
  • علی A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    43 2
    نه بزرگ مردم به دولت ، صدا و سیما و ... که خود را خرج یارانه و دولت کردند امیدوارم مسئولان از این نه مردم درس بزرگی گرفته باشند
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    76 2
    فقط 3 میلیون نفر جلوی دوربین گفتن ما انصراف دادیم
  • محمدرضا IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    90 1
    گزارش هائی که از صداوسیما درخصوص انصراف دهندگان ازیارانه نقدی پخش شد می تواند نمونه ای از نحوه اطلاع رسانی و انعکاس واقعیت های جامعه توسط این سازمان باشد و این است که اعتماد مردم را ازبین می برد.
  • علی A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    36 4
    اصلا ارزششو داشت که اینقدر هزینه کنن و اعصاب مردمو بهم بریزن وقتی همه ثبت نام کردن اصلا ثبت نامش چه لزومی داشت تازه خیلیام مثل من هنوز نتونسته ثبت نام کنه چقدر تبلیغات در صدا و سیما بی نتیجه بود واقعا باعث خجالته که مردم دولتو قبول ندارن
  • آرمین RO ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    38 66
    من به این دولت اعتماد دارم پس انصراف دادم تا کمکی کرده باشم..
    • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      21 4
      خانواده من هم انصراف دادن اما الان پشیمونم، دولت باید نیازمند های واقعی رو به هر شکلی که ممکنه تشخیص بده و یارانه بقیه قطع بشهحداقل نصف جمعیت. باید این نسل یک تکون بخودش بده تا نسل آینده شرایطش بهتر بشه. البته بد بینی مردم به اقتصاد کشور نقش زیادی در درخواست یارانه داره.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      3 7
      مطمئن باش یارانه نصف ثبت نام کنندگان تا چند ماه آینده حذف میشه شک نداشته باش
  • فرناز tv IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    36 18
    ای آنهاییکه انصراف دادید واقعا شما جزو خواص هستیدا خیلی باکلاسیه اگه جزو انصرافیا باشی... فکر کن مثل اون 73 میلیون نفر نیستی...
    • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      34 10
      حالا تو برو و با اون 45500 تومنت حال کن .فکر هم بکن که حقته و چون کسانی در این سالها اختلاس کرده اند پس میگیریم و میخوریم و به ریش بقیه میخندیم و ... نمیخواد اون کسانی رو که با دید باز از این پول صرفنظر کردند وازسر این سفره گداپروری بلند شدند رو مسخره کنی .مسخره اونایی هستند که ...
    • هادی ربیعی A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      8 0
      بنده کافی نت دارم فقط تو کافینت معمولی من تو شهرستان حدودا30سرپرست خانوار به اشتباه نام یکی از اعضای خانوارشون ثبت نکردند و هنوز منتظره اصلاحیه برای ویرایش ثبت نامشون هستند فکر کنم همینا 2ملیون خرده ای شدن
  • بانو IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    65 9
    از زحمات صداسیما حتما بید تقدیر کرد.چون کاری کرد.که مردم اعصابشون خورد بشه وثبت نام کنند.روحانی مچکریم
  • amin A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    5 47
    خوب عزیزم دو میلیون خانوار چیزی در حدود 8 میلیون نفر میشه پس انتظار داشتی کل ملت ایران انصراف بدن؟ واقعا که شما که الان اینقدر دلسوز شدی؛ از کجا معلوم تا قبل از معاون شدن یارانه نمیگرفتی
    • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      35 0
      نفر واحد شمارش هر فرد هست......نه هر خانواده برادر
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    78 29
    این نشون میده که عده زیادی تو ایران حریصند نه فقیر...
  • امین A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    29 3
    همه از اول میدونستن که مردم به راحتی از دریافت یارانه انصراف نمیدن.دولت بیخودی اعتبارشو زیر سوال برد.البته این نظرا رو که نمیذلری خبر انلاین
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    59 6
    کاش اعلام بشه که نمایندگان مجلس چیکار کردن افرادی مثل بذرپاش.رسائی.کوچیک زاده و.... انصراف دادن یا نه البته معلومه که نه
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    69 4
    احیانن این 2م 400 هزار نفر همون ایرانیهای مقیم خارج از کشور نیستن که سایتو به روشون بستید ؟؟؟
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    17 3
    شهروندان میتوانند هرزمان که بخواهند ثبت نام کنند . آیا این حق را دارند و می توانند هروقت که بخواهند ثبت نام کنند ؟ اولا"" قرار بود راستی آزمایی شود و صرفا" به افراد نیازمند داده شود ثانیا" خیلی افراد به دلیل شفاف نبودن روش پرداخت ثبت مان کردند ثالثا" اگر حدود 3 جامعه نیازمند نیستند پس کشور بسیار بدون بازده و فقیر است
  • حسین A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    94 10
    تکلیف اتفاقات زندان اوین باید هر چه زودتر مشخص بشه
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    55 52
    این آمار نشاندهنده خودخواهی بیش از حد ایرانی هاست که با وجود درآمد بالا باز هم حاضر به چشم پوشی از 45 هزار تومن نیستند و دلشان نمی آید برای مردم نیازمند زیر خط فقر ریالی پول بدهند. واقعا متاسفم برای مردم کشورم : در جواب کسانی که می گویند اعتماد نداریم پس چرا به این دولت رای دادید بروید کلاه خود را قاضی کنید . خبرآنلاین خواهشا چاپ کن.
    • بی نام US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      25 29
      مردم نیازمند و بی اعتماد هستن،شما برای بی عقلیه خودت متاسف باش نه برای ملتی که هرجور سختی و گرفتاری تحمل کردن.خودخواه هم خودتی
    • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
      18 21
      کاملا درسته این نشانه خودخواهی عده زیادی از مردمه که با وجود درآمدهای بالا و عدم نیاز مالی بازهم خود را محتاج 45 هزار تومن دانستند و حاضر نشدند به نفع مردم محروم بیچاره کم درآمد و کارگر کنار بکشند. بی اعتمادی هم فقط بهانه است وگرنه این دولت اینقدر رای نمی آورد. اگر قرار باشه بودجه مملکت صرف جاهای خاصی بشه حتما اینکار میشه ، انصراف یا عدم انصراف هم تاثیری نداره
  • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    18 0
    amin دومیلیون و 400 هزار نفر نه خانوار
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    7 8
    ایا مردم را مجبور میکنند بگویند ما یارانه نمیگیریم
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    17 54
    با جشن سعد اباد مگه مردم مریضند انصراف بدن تازه یه سری هم پشیمون شدن
  • محمدی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    13 13
    پس مایی که انصراف دادیم خریت کردیم ما هم یارانه میخواهیم همه حقشون را میخواهند ما هم میخواهیم
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    19 2
    این آمار دو چیز رانشان داد. بی اعتمادی و زیاده خواهی مردم .
  • مجيد IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    13 1
    من خودم يارانه نمگيرم ولى بنظرمن اگه صدا سيما درمورد نگرفتن يارانه تبليغات نمى كرد مردم بيشتر انصراف مى دادند،مردم ما ديگه به صداوسيما بدبين شدند چون بامردم صادق نيستند.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    8 0
    دلار چرا اینجوری شد؟؟؟؟؟؟
  • مهدی A1 ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    7 3
    صدها هزار نفر از مردم ایران در خارج از کشور زندگی میکنند و مقیم خارج هستند با این حال عده ی زیادی از این افراد یارانه میگیرند یعنی منظور اولیای انها با استفاده از کدملی انها اقدام به ثبت نام یارانه انها کردند که دولت میبایست انها را تشخیص دهد و یارانه انها راحذف کند و کسانی از یارانه استفاده کنند که ساکن ایران باشند . با این کار صرفه جویی زیادی خواهد شد .
  • میرزا A1 ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    8 0
    2400000 نفر ضربدر 45500 تومان میشه 109200000000 تومان. نه اینکه 1200000000000. من حالیم نیست؟ یا ارقام همینطوری دیمی در میاد از دهنشون؟
  • عزيزي دايي IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    18 0
    قرار بود از اول ارديبهشت ماه سايت رفاهي واسه جدا كردن يارانه زوجين از خانواده هاشون باز بشه چي شد پس اونوقت ميگن مردم چرا به دولت بي اعتماد ميشه؟
  • پری A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    من اهواز زندگی میکنم ثبت نام نکردم از اول هم با پرداخت یارانه به این شکل مخالف بودم اما وقتی سرمایه مملکت برای غیر ایرانی هزینه میشه ادم دلش درد میگیره اما درد بی درمان ان که برنامه ریزی نداریم مشارکت نمی کنیم واز مسولین جواب عملکردهای زشتشان را جویا نمی شویم فقط بر اساس تعصب خالی پای صندوقها می رویم یه دست صدا نداره باید خرد جمعی را بکار ببریم واسه کمک به کشور ومردم
  • تا A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    روحاني يارانها رو درستش كن