۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
حافظی: کارخانه روغن نباتی قو را پلمب می کنیم

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای تهران گفت: کارخانه روغن نباتی قو باید از تهران خارج شود و شورا به صورت جدی دنبال تعطیلی و انتقال کارخانه به خارج تهران هستیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با محوریت خروج کارخانه روغن نباتی پارس قو از شهر تهران و با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران، رییس ستاد محیط زیست شهرداری، مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل، نماینده فرمانداری و استانداری تهران، رییس اداره محیط زیست شهر تهران و اعضای هیات مدیره و مسئولان کارخانه تشکیل شد.

عضو شورای شهر درباره این کارخانه گفت: سال 93 سال خروج کارخانه های آلاینده و مشاغل مزاحم خواهد بود و شما مکررا در این سال این خبر را خواهید شنید.

به گفته رحمت اله حافظی سهم پرداخت مردمی در هزینه سلامت باید 30 درصد و سهم دولت 70 درصد باشد که در حال حاضر عکس این قضیه صادق است. در چنین شرایطی که ما این رویکرد را داریم پس باید عواملی که بر سلامت انسان ها زیان وارد می کنند را برطرف نماییم. عواملی نظیر آلودگی آب، هوا و محیط زیست بنابراین با منابع تولید این عوامل باید برخورد شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: برخی ها در این خصوص نگران بیکاری کارگران چنین کارخانه هایی هستند اما موضوع بیکاری کارگران نیز به راحتی قابل حل است چرا که قانون در این مواقع پیش بینی های لازم را انجام داده است. قانون پیش بینی کرده که کارگران واحد های پلمپ شده به وزارت کار مراجعه کنند و بر حسب سنوات و حقوقشان بیمه بیکاری بگیرند.

او همچنین از ساماندهی کارگران کارخانه روغن نباتی قو خبر داد و گفت: خوشبختانه معاون خدمات شهری شهرداری تهران اشتغال این کارگران را با حداقل 800 هزار تومان تقبل کرده و هر کسی هم که مایل نبود می تواند به وزارت کار مراجعه کند.

حافظی همچنین گفت: نیروگاه برق بعثت، کارخانه سیمان، کارخانه شن و ماسه در گام بعدی قرار گرفته به طوریکه در کمیسیون ماده 20 نیز مطرح و در حال بررسی و رای نهایی است. همچنین نیز مرکز خرید و فروش زباله در تقی آباد منطقه 18 که مرکز تجاری زباله ها تبدیل شده نیز در دستور کار ما قرار خواهد گرفت

او در خصوص اجرای حکم پلمپ کارخانه روغن نباتی قو گفت: ما قطعا از راه قانونی وارد خواهیم شد و اگر بعد از ساماندهی کارگران باز مشکلاتی به وجود بیاید و تعهدات انجام نگیرد از طریق شورای تامین نسبت به پلمپ اقدام خواهیم کرد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    11 4
    اگه چند کارخانه ی بزرگ در اطراف تهران را به شهرهای دیگر منتقل کنن مشکل آلودگی هوا جمعیت و مهاجرت به تهران هم تا میزان قابل توجهی حل میشه
    • مجید RS ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      9 8
      شما تهرانی ها چقدر خودخواهید برای اینکه شهر خودتون تمیز بشه بقیه شهر ها رو آلوده میکنید؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    16 1
    روغن نباتی قو خیلی نوستالژیکه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    16 2
    ربون دستتون اگر تونستید انتقالش بدید بایید اصفهان کارخانه روغن نباتی ناز رو هم منتقل کنید بوی گندش داره اهالی رو خفه میکنه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    28 1
    شما که همه ی ابران وکارخانه ها را پلمب کردید اینم روش وبرو از چین روغن بیار
  • بهمن A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    18 0
    چندین سال که شورای تامین حکم به پلمپ این کارخانه داده است ولی اجرا نمی شود چرا ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    پس تکلیف کارگران شرکت روغن نباتی چی میشه که هرکردوم بالاتر از 25 سال سابقه دارن اخر خدمتی باید برن جارو کش شهرداری شن؟