مسعود کرباسیان معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرد که صادرات غیر نفتی ایران در سال 1393 با افزایش قابل توجهی مواجه می شود.

کرباسیان که در نخستین سفر استانی به گمرکات استان هرمزگان سفر کرده بود با بیان این مطلب ، به روند الکترونیکی کردن اظهار در گمرکات اشاره کرد و گفت : پیاده سازی سامانه اظهار از راه دور در گمرکات هم اکنون از مهمترین برنامه های در دست اجرای گمرک جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و با راه اندازی این سامانه تنها با دسترسی به اینترنت و با ارائه اسناد و مدارک از سوی تجارامکان انجام تشریفات گمرکی اعم از مراحل اظهار کالا ، تنظیم اسناد و ورود اطلاعات ، از راه دور و بدون حضور فیزیکی صاحب کالا از هر مکانی فراهم شده است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وی با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: حمایت از تولید داخلی، روان سازی صادرات و حمایت از کار آفرینان اقتصادی از مهمترین برنامه های گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال جاری به شمار می رود.

کرباسیان در ادامه اظهار داشت : صادرات ایران در ماههای پایانی سال گذشته افزایش داشت و در مجموع با 43 صدم درصد رشد، با احتساب میعانات گازی و بدون احتساب نفت ، گاز و تجارت چمدانی به رقم 41 میلیادو 628 میلیون دلار رسید.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =